det er ALDRIG for varmt til mc-tøj!!!
Fra : Bo Nielsen

Dato : 10-07-05 06:18

Fra : Schlæger

Dato : 10-07-05 07:21

Bo Nielsen wrote:

> Se bare her:

> http://www.vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3959&PN=1

> ScooterBo

Det var LIGE før at det blødkogte æg kom op igen .....

Tak for advarslen. Nu ved jeg hvordan en kvæstet hånd kan se ud .... (og
så er der nok lang vej til man igen sidder ved sit tastatur ....)

Pas på derude !!

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 10-07-05 11:43

Schlæger wrote:

> Tak for advarslen. Nu ved jeg hvordan en kvæstet hånd kan se ud .... (og
> så er der nok lang vej til man igen sidder ved sit tastatur ....)

Som en lille flok her fra gruppen meget sigende belev belært under en
pause ved Egeskov slot:
Hvis man slider sine hænder ned i et styrt, så man håbe at man har nogle
meeget gode vennner - For man kan ikke længere tørre sin røv selv

Jeg mener forøvrigt at det ER for varmt til mc-tøj idag, og har derfor
valgt den nyanskaffede Barbie-farvede fra til fordel for terrassen.

--
Armand.
(20° let overskyet og uden vind er det ideelle mc-vejr - Høj sol og høje

Fra : Schlæger

Dato : 10-07-05 11:55

Armand wrote:

> [...]

> (20° let overskyet og uden vind er det ideelle mc-vejr - Høj sol og høje
> temperaturer skal nydes ved stranden eller på bæltet/fjorden)

Hvis den nyanskaffede (som der går voldsomme rygter om i dette forum) er
Barbie-farvet, kan du så ikke bare smide den i havnen ??? Det lyder som om
at det også er et ukurant mærke, så et medlidenhedsdrab er vel nærmest en
nødvendighed ......

Klynkeri om det gode vejr vil i øvrigt blive registreret og smidt retur i
hovedet på Jer i oktober, november og april ......

.... og indlæg om at have lyst til en MC-ferie sydpå vil blive ignoreret
som værende det rene SciFi.

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 10-07-05 23:35

Schlæger wrote:
> Armand wrote:
>
> Armand !!!
> Hvis den nyanskaffede (som der går voldsomme rygter om i dette forum) er
> Barbie-farvet, kan du så ikke bare smide den i havnen ???

Så Barbie-farvet er den heller ikke, men den fabriksoriginale dekorering
ligner nu mest noget der er skabt i "Barbie&Ken Design-studio"

>...Det lyder som om at det også er et ukurant mærke, så et
> medlidenhedsdrab er vel nærmest en nødvendighed ......

Jeg tor jeg klarer mig igennem ved at holde lav profil og derudover
nøjes med at køre i de svale timer efter mørkets frembrud, samt så
tidligt om morgenen at der ikke er nogen vidner

> Klynkeri om det gode vejr vil i øvrigt blive registreret og smidt retur
> i hovedet på Jer i oktober, november og april ......

Til den tid vil jeg afgjort være veltilfreds over at have husket at nyde
vores terrasse i fulde drag mens det var sommer over landet.
Denne weekend har jeg forøvrigt siddet måbende tilbagelænet over
genopførelse af "Battle of Britain" over min og naboens have: Svaler og
mursejlere har tæsket rundt helt ned i tagkants-højde (bygning med høj
kælder) i jagten på sæsonens flyvemyrer, hvis tilstedeværelse jeg ellers
kun erkender ved mågers uvanlige flaksen inde over land

--
Armand.
(der indtog dagens aftensmad, fremstillet på medbragte engangs-grill's,

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 11-07-05 07:08

Synes mest det lyder som en Katana 650

Men ok.. Honda og barbie bliver jo også lavet næsten samme sted, he he..

--
MVH
Jon Larsen

Fra : Michal

Dato : 11-07-05 16:57

On Sun, 10 Jul 2005 10:54:34 +0000 (UTC), Schlæger wrote:
> [...]

[snip barbie]

> Klynkeri om det gode vejr

Godt vejr? Det udenfor idag og generelt for tiden er da dårligt vejr ;P

Godt vejr er som Armand skriver 11-21° skyet til en smule drypregn og
ikke for meget vind :) Alt andet er dårligt eller blot mindre godt vejr.

Især hvis man ikke har alternative transportmetoder end MC med sikker
beklædning. Og offentlig traffik tæller ikke med i denne slags dårligt
sommervejr! Det er jo endnu varmere end MC'en! Og ikke engang mulighed
for ventilation :(

> vil i øvrigt blive registreret og smidt retur i hovedet på Jer i
> oktober, november og april ......

Det er da godt vejr :) Og man må altså allerede køre fra marts af :P

> ... og indlæg om at have lyst til en MC-ferie sydpå vil blive ignoreret
> som værende det rene SciFi.

Hvem vil da også tage på ferie til steder med dårligt vejr ;)

Nææh du, over til noget dejligt regnfuldt Skotlands-agtigt med pæne
bakker :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-07-05 13:11

> Jeg mener forøvrigt at det ER for varmt til mc-tøj idag,
> og har derfor valgt den nyanskaffede Barbie-farvede fra
> til fordel for terrassen.

Hehe... Næh, den der er slet ikke barbiefarvet. Det kan blive meget værre.
Beviset kan ses på min profil.

Men ellers godt valg af cykel, men hvorfor har du egentlig forrådt din
honda-hade-personlighed?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Psypher

Dato : 10-07-05 14:34

> Men ellers godt valg af cykel, men hvorfor har du egentlig forrådt din
> honda-hade-personlighed?

Han er vel også blevet klogere

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Armand

Dato : 10-07-05 23:46

Jacob Larsen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Hehe... Næh, den der er slet ikke barbiefarvet. Det kan blive meget værre.
> Beviset kan ses på min profil.

Ohj!
B&K design-studio laver gode penge på Hr. Honda's produkter

> Men ellers godt valg af cykel, men hvorfor har du egentlig forrådt din
> honda-hade-personlighed?

Tilgængelighed og mulig bortsalg når eller Lillefrøen atter bliver køreklar!
Og netop Lillefrøen har oplevet at få en noget større stjerne de seneste
ugers tid

Apropos!
Seneste ærgrelse:
For meget længe siden var jeg i det stille lidt benovet af Eddike's
VF500 der ligefrem havde et lille handskerum af størrelse som et
lommekamera - CBR'en har kun lioge plads til en æske tændstikker i en
"bakke" under sædet der kun har tre sider, og med tilgang á "fjerne
venstre sædekåbe, hvilket stadig er noget omstændelig for mig trods en
håndfuld tilfælde af netop dette karosseri-arbejde i løbet af mit korte
ejerskab!

--
Armand.
(Honda-hader med identitetsproblem - Godt at man har sin Ducati-skepsis

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-07-05 00:33

> Ohj!
> B&K design-studio laver gode penge på Hr. Honda's
> produkter

Min er vist ikke engang en org lakering. Der har siddet en eller anden og
sagt "Vi prøver da med en lyserød og lilla lakering på en perlemorshvid
baggrund". Jeg synes dog, at de er sluppet godt afsted med det. I real life
er den ret flot.

> Tilgængelighed og mulig bortsalg når eller Lillefrøen
> atter bliver køreklar! Og netop Lillefrøen har oplevet at
> få en noget større stjerne de seneste ugers tid

Mon ikke du alligevel bliver så glad for Hondaen, at den bliver i stalden
istedet for den bette kawasaki.

> [...]
> omstændelig for
> mig trods en håndfuld tilfælde af netop dette
> karosseri-arbejde i løbet af mit korte ejerskab!

Ja, skilte min af i går for at gå den igennem efter løse skruer og bolte.
Det er sgu ikke uendeligt nemt at komme til. Desuden er bagageplads
åbentbart et fy-ord for honda-designere. Alt dette vidste jeg dog godt inden
jeg købte.

> Armand.
> (Honda-hader med identitetsproblem - Godt at man har sin
> Ducati-skepsis tilbage)

Haha... Ja, et eller andet skal man jo være efter. Hvad med HD?

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 00:31

Jacob Larsen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Ja, skilte min af i går for at gå den igennem efter løse skruer og bolte.
> Det er sgu ikke uendeligt nemt at komme til.

Prøv lige at skifte dine tændrør!
Tændrør er tydeligvis beregnet til at skulle skiftes ved forekommende
ventilservice - Bare synd at NGK desværre ikke helt lever op til dette
vedensbillede

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 11-07-05 11:15

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Tilgængelighed og mulig bortsalg når eller Lillefrøen atter bliver køreklar!

Det er muligt at det er gængs viden, men hvad fejler lillefrøen?

> Og netop Lillefrøen har oplevet at få en noget større stjerne de seneste
> ugers tid

Du må godt kigge forbi og prøve FZR'en, så bliver stjernen mindre igen :)

> Armand.
> (Honda-hader med identitetsproblem - Godt at man har sin Ducati-skepsis
> tilbage)

Hvad bliver det næste? En 999 under dine vinger? :)

--
-René

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 00:35

Rene Joergensen wrote:

> Det er muligt at det er gængs viden, men hvad fejler lillefrøen?

Dårligt gearkasseleje - Adskillelse - Indkøb af reservedele -
Inspirationstab
Ikke mere snak om dét - Inspirationen kommer nok igen en dag :-|

> Du må godt kigge forbi og prøve FZR'en, så bliver stjernen mindre igen :)

DU skulle prøve en lillefrø, før du vov er dén påstand :-|

> Hvad bliver det næste? En 999 under dine vinger? :)

Du siger noget!
Mnjaeh - Godt man ikke har den økonomiske gejst til dét!

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 12-07-05 07:00

> Dårligt gearkasseleje - Adskillelse - Indkøb af reservedele -
> Inspirationstab

Altså noget der burde have taget max 14 dage :) Den med inspirationstab
er straks værre. Men jeg havde nu troet om dig at du hellere samlede
lillefrøen end købte en Honda :)

> Ikke mere snak om dét - Inspirationen kommer nok igen en dag :-|

Ellers kan jeg godt være køber til et papkasseprojekt :) Omend jeg nok
er for høj til den.

> DU skulle prøve en lillefrø, før du vov er dén påstand :-|

Så må du jo samle den (måske det kunne være inspirationen for dig, at
jorde min påstand :))

> Du siger noget!
> Mnjaeh - Godt man ikke har den økonomiske gejst til dét!

Ditto.

--
-René

Fra : Hekto

Dato : 11-07-05 11:43

In article <uxhAe.59223$Fe7.194134@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Armand.
> (Honda-hader med identitetsproblem - Godt at man har sin Ducati-skepsis
> tilbage)

Når nu du har en Hånda, kan der jo ikke være mere tilbage at frygte!
Det må blive Duc' næste gang! Så vil du også blive udfriet af din
identitetskrise - og drikke Brunello og spise pasta!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 00:38

Hekto wrote:
> [...]
> Det må blive Duc' næste gang! Så vil du også blive udfriet af din
> identitetskrise - og drikke Brunello og spise pasta!

Oh, så viis!
Brunello og Pasta? Føj!
Kan lige gå med til lidt á: Nero d'avulo, men det er jo en sicilianer og
ikke fra po-sletten :-|

--
Armand.
(der hár været (bragt med) i de hellige haller i Bologna)

Fra : Jante

Dato : 10-07-05 07:52

"Bo Nielsen" skrev:
> Se bare her:
>
> http://www.vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3959&PN=1

Tankevækkende, specielt svarene fra alle "de sidste dages hellige".
Fik mig til at tænke på en tekst, jeg fik for nogen tid siden, og som
jeg - vel vidende, at det er noget OT - citerer i sin helhed her:

"Folk over 30 burde være døde!

Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn
i 40'erne, 50'erne, 60'erne, ja til og med tidligt i 70'erne ikke have
overlevet.

Vores børnesenge var malet med blybaseret maling.

Vi havde ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi
kørte på cykler og knallerter bar ingen af os hjelm.

Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags. Og det at
sidde bag på en ladvogn en varm sommerdag var altid en speciel nydelse.

Vi drak vand fra haveslangen og ikke af flasker. Skræk og rædsel!

Størstedelen af folk røg som skorstene. Host!

Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i, men blev aldrig
overvægtige, fordi vi altid var ude at lege. Vi delte gerne en sodavand med
andre og drak af samme flaske, uden at nogen rent faktisk døde af det.

Vi brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret, og
ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi havde
glemt at sætte bremser på. Efter nogle ture i grøften lærte vi at løse
problemet.

Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele dagen og kom
først hjem, når gadelygterne blev tændt. Ingen kunne få fat i os i løbet af
dagen - ingen mobiltelefon. Utænkeligt!

Vi havde ingen Playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele taget
ingen TV-spil, ikke 99 TV-kanaler, ingen videofilm/DVD, surround-sound,
mobiltelefoner, hjemme-PC'er eller chatrooms på
Internettet. Vi havde venner! Vi gik ud og fandt dem!

Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud,
men ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre
kunne få skylden - kun os selv. Husker du uheldene? Vi sloges, blev gule
og blå og lærte at komme os over det.

Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde og spiste jord og græs. Til trods
for advarslerne var det ikke mange øjne, der blev stukket ud, og græsset
voksede ikke inden i os resten af vores liv. Vi cyklede og gik hjem til
hinanden, bankede på døren, gik lige ind og blandede os i samtalen.

Nogen elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og
måtte gå et år om. Frygteligt!

Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige - de bedste
problemløsere og investorer nogensinde. De sidste 50 år har været en
eksplosion af nyskabelser og nye ideer. Vi havde frihed, fiaskoer, succes'er
og ansvar, og vi lærte at forholde os til det alt sammen. Og du er en af
dem.

Tillykke!

Send denne videre til andre som oplevede den store lykke at vokse op som
barn, før lovgivningsmagten og andre myndigheder regulerede vores liv til
vores eget bedste..."

citat slut

Så pas på derude, og vær bare hellige, men husk, at alt kan overdrives.

/J

Fra : flemsus

Dato : 10-07-05 10:09

Den var god. Mon der er nogle af dem der prædiker der ryger 30 om dagen?

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Dr.Enduro

Dato : 10-07-05 12:37

> Så pas på derude, og vær bare hellige, men husk, at alt kan overdrives.

Ja, og så glemmer vi for en stund, at levealderen konstant stiger, fordi
vi bliver mere og mere "hellige"...

--

Hilsen Jan

Fra : Jante

Dato : 11-07-05 01:38

"Dr.Enduro" skrev:

> Ja, og så glemmer vi for en stund, at levealderen konstant stiger, fordi
> vi bliver mere og mere "hellige"...

Nej, gennemsnitslevealderen stiger sq da, fordi de fleste af os
fra 40'erne og 50'erne jo netop har overlevet 'against all odds'!

/J

Fra : Kasperkk

Dato : 10-07-05 09:29

Bo Nielsen wrote:
> Se bare her:
>
> http://www.vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3959&PN=1
>
> ScooterBo

Nej det er aldrig for varmt til sit grej. Jeg stod jo som bekendt af for 2
dage siden. Jeg havde alt mit gear på, uden undtagelse. Jakke, bukser,
støvler, handsker, seperat rygbeskytter og hjelm. Jeg er øm nu, det kan jeg
ikke lyve mig fra, men jeg har ikke et eneste sår...

Kasperkk

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 10:20

Kasperkk skrev i meddelelsen
<42d0dc54$0$49679$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> [...]
>støvler, handsker, seperat rygbeskytter og hjelm. Jeg er øm nu, det kan jeg
>ikke lyve mig fra, men jeg har ikke et eneste sår...

Næeh, når først det går galt så kan der ikke være for meget
sikkerhedsudstyr. Gået på klingen, og søgt helt ind i dig selv, kunne Du
have afværget ulykken ved lidt mere omtanke ? Forstå mig ret, jeg har selv
oplevet et par situationer, som er gået godt, men hvor jeg faktisk
efterfølgende kan se, at jeg har siddet og sovet. :-| Og uanset skyld, det
er jo os det kommer til at gøre mest ondt på.

mvh
Orla
Kondolerer på SV'ens vegne.

Fra : Kasperkk

Dato : 10-07-05 11:00

> [...]
> faktisk efterfølgende kan se, at jeg har siddet og sovet. :-| Og
> uanset skyld, det er jo os det kommer til at gøre mest ondt på.

Tjaehh jeg har jo tænkt meget over tingene. Det er nok meget naturligt at om
aftenen når man skal sove kører situationen lige igennem hovedet engang
mere. Jeg er kommet frem til den konklusion jeg ikke rigig kunne havde gjort
andet end at køre overfor rødt, hvis ulykken skulle undgås.. Jeg blev jo
kørt ned bagfra da jeg næsten var bremset ned for rødt lys. Jeg opdagede
ingenting før jeg fløj ud i krydset. Ham der kørte mig ned påstod jeg
bremsede hårdt, men som politiet også forklarede ham på stedet er det jo
intet problem, hvis han bare havde holdt sin sikkerhedsafstand og været lidt
vågen.

Men bortset fra det ser det måske ikke så mørkt ud for sv'eren alligevel. De
tøver nu lidt med at erklære den død, de gjorde de ikke i fredags.
Taksatoren ved jeg desværre ikke hvornår kommer, da jeg ikke har snakket med
mit forsikringsselskab endnu.
Til dem som har været forbi bruun-larsen i odense i weekenden eller kommer
det i løbet af næste uge, så er det min krøllede røde sv'er der holder i
gården....

Kasperkk

Fra : Jesper

Dato : 10-07-05 11:37

Kasperkk wrote:

> [...]
> det i løbet af næste uge, så er det min krøllede røde sv'er der holder i

De kommer lidt ind på handskers beskyttelse og diskuterer beskyttelse på
indersiden eller mangel på samme når man skal tage fra med hænderne ved
et styrt. Jeg har selv et par safety1st handsker med forstærkning på
ydersiderne.
-Passer det af at læderen ikke holder på indersiden?
-Hvilke mærker har egentligt forstækning på indersiden?
mvh Jesper

Fra : Schlæger

Dato : 10-07-05 11:58

Jesper wrote:

> [...]
> ydersiderne.
> -Passer det af at læderen ikke holder på indersiden?
> -Hvilke mærker har egentligt forstækning på indersiden?

Ganske relevant spørgsmål !!

Jeg lytter med, når de kloge hoveder svarer (også med Armands bemærkning
om toiletbesøg in mente)

Mch Schlæger

Fra : Kasperkk

Dato : 10-07-05 12:51

> [...]
> på indersiden eller mangel på samme når man skal tage fra med
> hænderne ved et styrt. Jeg har selv et par safety1st handsker med

Jeg kørte med nogle handsker af mærket racer(tror jeg) En god handske i i
tyndt læder med forstærking de udsatte steder.

> -Passer det af at læderen ikke holder på indersiden?

Handskerne har fået nogle prygl. De er godt ødelagt må man sige. De var også
rimelig slidt så det var heldigt det ikke gik værre. Jeg havde kørt minimum
15t km med handskerne og de så rimelig slidte ud og føltes "tynde". Havde
jeg kunne tage fra med indersiden af hænderne havde der været hul, ingen
tvivl om det! My luck

> -Hvilke mærker har egentligt forstækning på indersiden?

Jeg ved det ikke, men jeg har fået opmærksomheden op på det område. Jeg har
tit tænkt på at købe nye handsker, men fik det aldrig gjort. Heldigvis
klarede de det...

Kasperkk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-07-05 13:16

"Jesper" <x@xxx.com> wrote in message
> [...]
> forstærkning på ydersiderne.
> -Passer det af at læderen ikke holder på indersiden?
> -Hvilke mærker har egentligt forstækning på indersiden?

Martin Guld Thomsen herindefra er væltet med sine safety 1st handsker og der
var vist ikke nogen synlige skader at se på handskerne. Hans hænder fik dog
et slag, men der blev ikke skidt hul eller noget.

Fra : Johnni

Dato : 10-07-05 13:22

Hejsa

Min handsker (Frank Thomas) tog ikke synderligt skade på da jeg måtte i
jorden med 130Km/t på motorvejen sidste efterår, det gjorde min bukser til
gengæld de var temmelig tyndslidte

--
/Johnni
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=604

Fra : Dr.Enduro

Dato : 10-07-05 12:40

Kasperkk wrote:

> Til dem som har været forbi bruun-larsen i odense i weekenden eller kommer
> det i løbet af næste uge, så er det min krøllede røde sv'er der holder i
> gården....

Uahh, jeg hader den udstilling af lig, de har i gården. Følelsen af at
se alle de smadrede mc'er kan kun kureres ved en tur op i glastårnet med
alle de funklende nye cykler...

--

Hilsen Jan

Fra : kc

Dato : 10-07-05 16:08

"Kasperkk" <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> støvler, handsker, seperat rygbeskytter og hjelm. Jeg er øm nu, det kan
> jeg ikke lyve mig fra, men jeg har ikke et eneste sår...

------------------------------

Nej det er aldrig for varmt til mctøj?

Jeg var i Italien år 2003 under deres hedebølge, og ville helst køre i mit
lædertøj men måtte stoppe og skifte til shorts og tshirt ellers var vi døde
af et hedeslag, selvfølgelig et valg mellem pest og kolera, men når jeg
tager det valg kører jeg også derefter. Og når jeg ser nogen køre i short
som en dag i dag, forstår jeg det, hvor det er så varmt.

Pas på jer selv med og uden tøj

mv kc

Fra : Dak

Dato : 10-07-05 16:15
Fra : kc

Dato : 10-07-05 22:05

> Fartstriber?
>

> Dak
> Suzuki GS500Ev

Ja føj for satans, men hvis vi fik lov og kigge på dem de samler op i
bilerne er det nok ikke bedre syn, det er farligt at køre bil og særligt
motorcykel, det ved vi, tror og håber jeg .

mv ck