dk.fritid.motorcykel skilte
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 10-07-05 00:21

Jeg står og mangler et nyt "dk.fritid.motorcykel" skilt til min MC, da jeg
har købt ny.

Samtidig vil jeg opfordre kreative hoveder i denne gruppe :

Er det ikke muligt at lave noget plader til at smide under sin støttefod på
MC'en så den ikke tilter i løst underlag?

Det burde nok være muligt at få fremstille noget der ser nogenlunde
præsentabelt ud?

Men første prioritet er at jeg får en nummerpladeramme til cyklen! Hvem har
en i overskud?

Mvh Thomas
RF 600 - Stadig på Tysk papir :(

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-07-05 01:12

> Samtidig vil jeg opfordre kreative hoveder i denne gruppe :
> Er det ikke muligt at lave noget plader til at smide under sin
> støttefod på MC'en så den ikke tilter i løst underlag?

Jo, og man kan såmænd også købe det færdigt, se f.eks. varenummer 10026461
eller 10026455 ved louis.de.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 19:52

Fra : Michal

Dato : 11-07-05 18:28

On Sun, 10 Jul 2005 02:12:08 +0200, Martin wrote:

> Jo, og man kan såmænd også købe det færdigt, se f.eks. varenummer 10026461
> eller 10026455 ved louis.de.

Hmm, de der fødder holder ikke i mit tilfælde. Mit problem er at
sidestøtten gnaver sig igennem efter en arbejdsdag med fuld knald på fra
solen ned på hvad mc'en nu står på. Med et stort hul til følge :(

Jeg satte en ca. 10cm træliste under, og nu sidder listen fast under
asfalten :/

Jeg tror dem af plastic ville blive ret hullede også...

Den runde af metal tror jeg ville virke... men ca. 80 kr!? det er jo
binde galt for et stykke blik :/

Hmm, det gav mig en idé, mon ikke den lokale skrotplads har noget man
kan bruge?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-07-05 22:36

Michal skrev:

> Hmm, det gav mig en idé, mon ikke den lokale skrotplads har noget man
> kan bruge?

Du giver næsten svaret selv. Den runde dims til kr.80 kan du
skaffe meget billigere. Kør til den nærmeste karetmager,
lastvognsopbygger, skibssmedie eller lignende. De bruger
aludørkplade i store mængder. De har altid stumper de kan
klippe til i passende størrelser. Få lavet en håndfuld for
højest en hund. Så har du lidt at smide væk af. Man glemmer
dem rundt omkring.

Ib Jakobsen

Fra : Michal

Dato : 12-07-05 00:10

On Mon, 11 Jul 2005 23:36:26 +0200, Ib wrote:

> [...]

Karetmager?

> lastvognsopbygger, skibssmedie eller lignende. De bruger

Alu_dørk_plade? Er det en særlig type aluminium?

> De har altid stumper de kan klippe til i passende størrelser. Få lavet
> en håndfuld for højest en hund. Så har du lidt at smide væk af. Man
> glemmer dem rundt omkring.

Du skulle vel tilfældigvis ikke have nogle adresser? :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-07-05 11:44

Michal skrev:

> Karetmager?

Det er i dag hedder pladesmed. Bulebanker.

> Alu_dørk_plade? Er det en særlig type aluminium?

Det er den type riflet alu du ser på den brik fra Loius.de.
Det er lige så almindeligt som spånplader på en trælast.

> Du skulle vel tilfældigvis ikke have nogle adresser? :)

Det kommer an på hvor du binder dig i landet. Jeg er i den
sydøstlige del. Prøv også blikkenslagere.

Ib Jakobsen

Fra : Michal

Dato : 12-07-05 20:41

On Tue, 12 Jul 2005 12:43:53 +0200, Ib wrote:

> Det er i dag hedder pladesmed. Bulebanker.

Sjovt.

Jeg troede karetmagere var blevet til motoringeniører med tiden :)

> Det er den type riflet alu du ser på den brik fra Loius.de.
> Det er lige så almindeligt som spånplader på en trælast.

Aah, ok.

Er der i det hele taget en fordel ved den type plade? Det er trodsalt
ikke skosåler (vedr. f.eks. ramper) der skal bruge pladen men snarere et
stykke metal á støttefod. Og så er det vel egentligt mindre modstand i
en aludørkplade end en simpel flad aluplade?

> Det kommer an på hvor du binder dig i landet. Jeg er i den
> sydøstlige del. Prøv også blikkenslagere.

Kbh-området og nord/nordvest/vest herfor.

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Armand

Dato : 12-07-05 21:24

Michal wrote:

> Er der i det hele taget en fordel ved den type plade?

Ja!
Den er alment tilgængelig, "som spånplade på en trælast"!
Almindelig plade er sjældent i den tykkelse.

> Og så er det vel egentligt mindre modstand i
> en aludørkplade end en simpel flad aluplade?

Er ikke sikker på legering og egenskaber; men eftersom pladen er
beregnet til at bære vægt (mellem spante-understøttelse), så vil den
ikke være decideret svag på den led!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-07-05 23:05

Michal skrev:

> Jeg troede karetmagere var blevet til motoringeniører med tiden :)

Næ nej. Det er dog blevet en højteknologisk branche med det
forskellige typer materialer og teknikker der bruges i dag.

> Aah, ok.

Du har bare ikke tænkt over det. Det findes over alt. I
vognbunde, som skærme på lastbiler. Som skridsikring på
ramper. Tuborg/Carlsberg bruger sikkert en masse. Tro mig,
når du har hittet det du skal bruge, så ser du det over alt.

> [...]
> stykke metal á støttefod. Og så er det vel egentligt mindre modstand i
> en aludørkplade end en simpel flad aluplade?

Jeg vil gætte på det er sværere at hitte en stump glat
alu-plade.

> Kbh-området og nord/nordvest/vest herfor.

Der er jeg ikke lige lokalkendt. Men hvad med SAWO.DK?. Har
de ikke en afdeling i nærheden?.

Ib Jakobsen

Fra : Myrhøj

Dato : 12-07-05 13:08

Michal wrote:

> Alu_dørk_plade? Er det en særlig type aluminium?

Dørkplade ~ "tåreplade"....kært barn har mange navne.
Selv fimsede jeg en stump for en del år siden (på arbejde), ca. 100 x 100
mm, og har den altid i min lomme. Virker fint, og cyklen står sikkert.

> Du skulle vel tilfældigvis ikke have nogle adresser? :)

Er det et prob. for dig kunne jeg nok overtales til at sende dig en stump
magen til.

Myrhøj

Fra : Michal

Dato : 12-07-05 20:42

On Tue, 12 Jul 2005 12:08:15 +0000 (UTC), Myrhøj wrote:

> Er det et prob. for dig kunne jeg nok overtales til at sende dig en stump
> magen til.

Jeg venter lige på svar fra Ib, og hvis jeg finder det for uoverskueligt
ville det være super service om du ville sende en :D

Vent dog lige i første omgang :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Torben

Dato : 11-07-05 22:53

"Michal" <usenet@spamwodzinskitrap.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> binde galt for et stykke blik :/
>
> Hmm, det gav mig en idé, mon ikke den lokale skrotplads har noget man

Sidder limen fast under asfalten?

Fra : Michal

Dato : 12-07-05 00:03

On Mon, 11 Jul 2005 23:53:19 +0200, Torben wrote:

> "Michal" <usenet@spamwodzinskitrap.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder limen fast under asfalten?

Trælisten er ikke limet fast, den er asfalteret fast ;)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Armand

Dato : 11-07-05 23:32

Michal wrote:

> [...]
> solen ned på hvad mc'en nu står på. Med et stort hul til følge :(
> Jeg satte en ca. 10cm træliste under, og nu sidder listen fast under

Jup!
Når det endelig er sommer, så er det også galt - Motorcykister er sq
ikke til at stille tilfredse

Jeg har tidligere henledt opmærksomheden på et lille trick omkring
sidestøtten og blød asfalt:
Prøv både at kigge nøje efter hvad der sker fra støttebenet er slået ud
og til motorcyklen står "lænet" på det, og betænk samtidig geometrien i
bevægelsen!
Lige indtil benet er i jorden, og forøvrigt et stykke vej derefter,
bevæges støttebenet ikke kun ned, men også sideværts (motorcyklen lænes
jo også mod siden) og, forudsat at man parkerer i vejsiden hvor der er
en kantsten, vil man kunne drage fordel af denne sideværts bevægelse ved
at placere motorcyklen i en afstand fra kantstenen så sidestøttebenet i
praksis også støtter ind mod kantstenen

Dette er selvfølgelig kun et tillægstrick, man kan bruge hvor muligt og
i alskens andre situationer klarer man kun skærene ved at være ekstra
opmærksom på problemet og evt. udnytte faste emner, á f.eks.
kloakdæksler, i vejbelægningen.
Og fortvivl så ikke - Den danske normalsommer skal nok atter indfinde
sig

--
Armand.

Fra : Michal

Dato : 12-07-05 00:08

On Tue, 12 Jul 2005 00:32:17 +0200, Armand wrote:

> [...]
> en kantsten, vil man kunne drage fordel af denne sideværts bevægelse ved
> at placere motorcyklen i en afstand fra kantstenen så sidestøttebenet i

I mit tilfælde er der ingen kantsten :/ Eller jo måske, men så stiger
jeg af mc'en direkte ned i noget buskværk. Jeg har ikke kigget under
buskene efter kantsten ;P

> [...]
> i alskens andre situationer klarer man kun skærene ved at være ekstra
> opmærksom på problemet og evt. udnytte faste emner, á f.eks.

Ja, har lagt mærke til den bevægelse der opstår ved en frastilling af
mc'en. Det er også således jeg rammer førnævnte træliste så jeg ikke
laver yderligere huller i asfalten, men blot laver dette ene 10cm brede
hul lidt dybere.

> Og fortvivl så ikke - Den danske normalsommer skal nok atter indfinde
> sig

Ja, jeg glæder mig til vejret atter en gang bliver godt :)

Desværre har jeg hørt rygter om at dette nuværende dårlige vejr vil
fortsætte på samme måde den næste måneds tid :/

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-07-05 09:19

Armand wrote:

> Jup!
> Når det endelig er sommer, så er det også galt - Motorcykister er sq
> ikke til at stille tilfredse

Subscribe! Hele marts og april(!) skulle man høre på at det var for
koldt, at det kunne blive vådt, at der måske var gammel salt på vejene
osv. Nu skal man høre på at vejret er for godt..

Kør dog bare! Hver sæson sin charme (om piblende sved ned ad ryggen rent
teknisk er en charme ved jeg ikke, men i forstår sikkert pointen ).

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-07-05 20:07

Torben Scheel wrote:

> [...]
>
> Kør dog bare! Hver sæson sin charme (om piblende sved ned ad ryggen rent
> teknisk er en charme ved jeg ikke, men i forstår sikkert pointen ).

Pst
torben
Vi ser dem jo ikke til DFM arrangementerne....
Vi ved jo ikke om de andre _har_ motorcykler
og hvis de _har_ om de så må bruge dem (så det regn - så det sne - så er
asfalten for varm - så for kold - osv osv) Altid en undskyldning

--
Dun@nt - der lige er kommet hjem efter 10 dage på MC på djursland
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Michal

Dato : 12-07-05 20:37

On Tue, 12 Jul 2005 21:07:21 +0200, J.C.Kløve wrote:
> [...]

Hvad skulle vi ellers gøre? Holde 10 måneders ferie? Det tror jeg ikke
min arbejdsgiver ville være glad for :)

Og det _er_ trodsalt sjovt at køre mc, trods for dårligt/for godt vejr
:)

> [...]
> og hvis de _har_ om de så må bruge dem (så det regn - så det sne - så er
> asfalten for varm - så for kold - osv osv) Altid en undskyldning

Hov hov. nogle af os har lidt travlt.

Er der måske et DFM arrangement nu på denne fredag i løbet af de næste
to uger? For det er det eneste tidspunkt jeg har tid helt frem til d.
25. juli :/

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Richard

Dato : 12-07-05 21:11

Torben Scheel wrote:

> Subscribe! Hele marts og april(!) skulle man høre på at det var for
> koldt, at det kunne blive vådt, at der måske var gammel salt på vejene
> osv. Nu skal man høre på at vejret er for godt..

Det er så dansk, så dansk - på det jævne, på det jævne...
.... hvorfor skulle vi stille os tilfreds med andet end de - i hver vores
øjne - bedste køreforhold? Livet er vel også til andet end at køre mc,
selv om det naturligvis kunne være sjovt, når blot omstændighederne var
til det

Iøvrigt er vejret pt ikke "for godt" - det er for varmt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 22:18

Richard skrev i meddelelsen
<42d423be$0$36356$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Iøvrigt er vejret pt ikke "for godt" - det er for varmt

For varmt ?? Jeg hundefrøs på den sidste del af turen i aften :-|

mvh
Orla, bare for at være tvær

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-07-05 00:16

> Iøvrigt er vejret pt ikke "for godt" - det er for varmt

Jeg synes nu ellers det er rimeligt tilpas, sålænge man ikke lige kører i
den varmeste stund lige over middag. Hvis man holder stille eller vandrer
omkring et eller andet sted bliver det hurtigt for varmt, men når man først
får vinden i hovedet, synes jeg at det er meget passende. Men nu har min MC
så heller ingen kåbe til at tage fartvinden.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Richard

Dato : 13-07-05 08:06

Martin Sørensen wrote:

> Jeg synes nu ellers det er rimeligt tilpas, sålænge man ikke lige kører i
> den varmeste stund lige over middag.

Netop, hen under og ud på aftenen går det an. Men det tager 1½-2 timer
før motorerne er kølet tilstrækkeligt af til ikke at skabe kondens under
mc-garagerne til næste dag, har jeg erfaret. Det og behovet for lys til
at tørre cyklerne over efter turen sætter begrænsningen for, hvor sent
jeg er hjemme igen efter en tur. Og IMHO mc-ture under 2 timer er ikke
værd at køre ud på - så foretrækker jeg at vente til en anden dag

Men jeg skal nok få kørt de km, jeg satser på til hver sæson - november
er som bekendt undervurderet til mc-kørsel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK