Udstødningsmaling....
Fra : Moller

Dato : 09-07-05 14:53

Hejsa,
   Hvad maling skal jeg bruge til at male hele mit udstødningssystem
sortmat ? og hvor for jeg det billigst muligt som sprayflasker ;)

   Var der ik en guide om den slags på nettet ? KubikH mener jeg nævnte
noget, eller var de M.Hoey, eller Hekto ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 09-07-05 14:54

Moller wrote:
> [...]
>
> Var der ik en guide om den slags på nettet ? KubikH mener jeg nævnte
> noget, eller var de M.Hoey, eller Hekto ?

   Glemte lige... dette er til FZR'en, og udstødningen er 100% ok, og
derved er det ikke hjælp til sminkning at et lig der skal sælges vi
snakker om :) så det skal være noget der virkelig virker.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Kim Hansen

Dato : 09-07-05 16:53

Jeg arbejder med at lave brændeovne ( hos Krog Iversen i Vissenbjerg )
Der har vi noget pejsemaling på dåse, det har jeg brugt på min lille
dr 250 for 2 år siden, og det hænger endnu. Det hedder " Senotherm "
spray-maling varmbestandig 500 grader sort metallic.

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki dl 650 V-Strom
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : KubikH

Dato : 09-07-05 17:38

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dr 250 for 2 år siden, og det hænger endnu. Det hedder " Senotherm "
> spray-maling varmbestandig 500 grader sort metallic.

Hejsa
Har selv brugt "Senotherm" flere gange, og den er god nok, det holder fint

Mvh
Niels

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 09-07-05 19:15

> [...]
> dr 250 for 2 år siden, og det hænger endnu. Det hedder " Senotherm "
> spray-maling varmbestandig 500 grader sort metallic.

Jeg har også forsøgt med pejsemaling. Det skulle holde til 650 grader.
Alligevel blev det brændt af, så der er åbenbart forskel på de forskellige
fabrikater.
Hilsen Matthias

Fra : Moller

Dato : 09-07-05 19:26

Matthias H Matthiessen wrote:

> Jeg har også forsøgt med pejsemaling. Det skulle holde til 650 grader.
> Alligevel blev det brændt af, så der er åbenbart forskel på de forskellige
> fabrikater.

   En anden ting som jeg har hørt om, er hvordan man vælger at hærde
malingen. Nogen smider dem på bålet, andre bruger en ovn.

   Men så er det jeg hørte et rygte om at bare lade det tøre længe nok ?
her tænker jeg på at den skal jo først bruges næste forår, så vil det at
jeg lader den hænge og tøre indtil da være ok som hærdning ? frem for
jeg skal ud og bruge en ovn, eller tænde bål i haven ? hmmmm, måske
bålstedet kan bruges der, når det står og gløder.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Bjørn S

Dato : 09-07-05 21:55

Moller wrote:

> En anden ting som jeg har hørt om, er hvordan man vælger at hærde
> malingen. Nogen smider dem på bålet, andre bruger en ovn.

Nå er jeg så heldig å ha en ovn fra Vissenbjerg med Senotherm, den er
feed
Men, det lugter altså de 2-3 første gange den får varme, og det tror jeg
er uansæt hvor lang tid det går inden det kommer i brug.
Mit røgrør blev malet efter montering, men det lugtet egentlig ikke
specielt meget mere end ovnen. Dog er malingen rimelig dyr, ihvertfald
hvis du køber den i et pejs-center. På den anden side er sikkert en
lille dåse rigeligt til dit brug.

--
/Bjørn

Fra : Schlæger

Dato : 09-07-05 17:02

Moller wrote:

>    Glemte lige... dette er til FZR'en, og udstødningen er 100% ok, og
> derved er det ikke hjælp til sminkning at et lig der skal sælges vi
> snakker om :) så det skal være noget der virkelig virker.

Herinde hjælper vi vel heller ikke hinanden med at "sminke lig", og
derefter sælge dem til hinanden ????

Mch Schlæger

Fra : Jens Arnfast

Dato : 11-07-05 18:19

Schlæger wrote:
> Herinde hjælper vi vel heller ikke hinanden med at "sminke lig", og
> derefter sælge dem til hinanden ????

Hvis det foregår så åbenlyst er køber altså næsten selv ude om det

--
-jens
RSV1000 velkørende men usminket (skidt tæller ikke som sminke!) ;)