Nogen DFM'ere fra østsiden der skal ud at ~
Fra : M. Hoey

Dato : 09-07-05 10:59

Hej til gruppen...

Tænkte om der var mulighed for lidt fælleskørsel i løbet af dagen, jeg tager
gerne et stykke vej for at møde nogen herinde fra, dog undtaget er broen

Giv lyd fra jer, jeg kommer fra Holbæk!

Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355

Fra : Richard

Dato : 09-07-05 14:24

M. Hoey wrote:

> Hej til gruppen...

Hej Mick

> Tænkte om der var mulighed for lidt fælleskørsel i løbet af dagen,

De pt. 29 grader er alt for varmt til at køre mc for mig - har heldigvis
(bortset fra at den kun er 19 år gammel) en gaskedelunit, der skal skilles
ad, og et fyr- og garderoberum, der skal gøres i orden. Så jeg kan holde
mig i skyggen og i den svale kælder

Men en anden aften når heden har lagt sig...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : M. Hoey

Dato : 09-07-05 16:08

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig i skyggen og i den svale kælder
>
> Men en anden aften når heden har lagt sig...

Hej Richard

Du har fuldstændig ret - det var også for varmt for mig, kørte fra Holbæk og
en tur til Kulhuse, ved omkring 100 km/t der sveder man stadig, der er ikke
meget køling at hente i fartvinden idag :-/

Hjemme igen, trænger til et bad efter den tur, en kold pilsner og så foregår
resten af dagen i skyggen

Ser frem til en fællestur en dag!

Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-07-05 16:34

On Sat, 9 Jul 2005 17:07:57 +0200, "M. Hoey" <hoeyREMOVEME@city.dk>
wrote:

Hej Mik

>Hjemme igen, trænger til et bad efter den tur, en kold pilsner og så foregår
>resten af dagen i skyggen

Jeg fik klunset på.
"Vandet" drev i en lind strøm ned ad nakken.
Ind til Måløv for at bestille nye hynder til min campingvogn.
Sejlende våd hjemme igen og med megen besvær ud af læderet.
Ud på terassen med en kold pilsner 33 grader - Puha.
30 grader i skyggen på den anden side af huset.
Jeg satte et termometer i krogen uden for værkstedet - 50 grader.
Lise fjernede det før det blev ødelagt
Nu sidder jeg inde - her er "kun" 27 grader, så kølet af rigelige
mænhder øl går det (så har jeg da en undskyldning) .

>Ser frem til en fællestur en dag!

Jeg vil meget gerne med, om ikke andet så for at nyde din meget flotte
MC.
Den er en nydelse.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 09-07-05 20:32

Steen Gruby wrote:

Hej Steen,

> Jeg fik klunset på.
> "Vandet" drev i en lind strøm ned ad nakken.

Man ser det for sig

> Ind til Måløv for at bestille nye hynder til min campingvogn.

Erh, har du ingen trædecykel, Steen, Måløv er vel ikke mere end 10-12 km
fra dig, eller

> Jeg satte et termometer i krogen uden for værkstedet - 50 grader.

Så højt nåede det gamle kedelvandstermometer - nu ophøjet til
rumtermometer i fyrrummet - dog ikke, selv om sveden løb af panden i
forsøg på at åbne nogle sammenrustede unioner med min fine 22" rørnøgle i
bedste USSR-kvalitet
(Du husker sikkert det gamle USSR GOST-norminstituts logo, der med lidt
god vilje forestillede en person, der slår ud med armene og siger: But we
cannot do better! Det lignede iøvrigt MT Højgaards - og franske Bouygues
tidligere - logo ganske godt...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-07-05 21:08

On Sat, 9 Jul 2005 19:31:38 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

Hej Richard.

>Man ser det for sig

Jeg følte det

>Erh, har du ingen trædecykel, Steen, Måløv er vel ikke mere end 10-12 km
>fra dig, eller

Tro det eller lad være.
For 14 dage siden reparerede jeg min gamle Centurion "Stål Hest".
Ny saddelpind, den gamle skulle skæres ud med en bajonetsav, ny kæde
og et par eger skulle strammes i baghjulet.
Jeg har kørt et par ture på den, men 12 Km er jeg ikke klar til endnu,
og slet ikke i den varme

> [...]
>rumtermometer i fyrrummet - dog ikke, selv om sveden løb af panden i
>forsøg på at åbne nogle sammenrustede unioner med min fine 22" rørnøgle i

Den kender jeg.
Med indbygget sikkerhed for at få slået knoerne til blods

> [...]
>cannot do better! Det lignede iøvrigt MT Højgaards - og franske Bouygues

Det kunne "Godt Nok" ikke have gjort bedre
Men hvad lan man vente sig når franskmændene er indblandet?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 09-07-05 23:28

Steen Gruby wrote:

> [...]
> og et par eger skulle strammes i baghjulet.
> Jeg har kørt et par ture på den, men 12 Km er jeg ikke klar til endnu,

Nej, det gør det jo ikke bedre, selv om du ikke behøver så meget tøj og
bedre kan køre dit eget tempo på trædecykel

> Med indbygget sikkerhed for at få slået knoerne til blods

Hvor vidste du det fra; fik faktisk en blå negl. Men det var nu mere pga
en overset stagbolt end selve rørnøglen

Den har faktisk klaret sig udmærket; i modsætning til nogle små
selvlåsende tænger, hvor de virkelig havde taget begrebet blødt stål
alvorligt. Selv den indstemplede pris 5 rubler og 00 kopek træder tydeligt
frem i den grå hammerlak her 23 år efter Selv til den officielle
rubelkurs var det billigt, for dengang havde vi ikke det udvalg i kinesisk
værktøj

> Det kunne "Godt Nok" ikke have gjort bedre
> Men hvad lan man vente sig når franskmændene er indblandet?

Næ, det er måske også derfor, de har ændret logo siden Storebæltsbroen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 09-07-05 20:20

Hej Mick,

M. Hoey wrote:
> Du har fuldstændig ret - det var også for varmt for mig, kørte fra Holbæk
> og en tur til Kulhuse, ved omkring 100 km/t der sveder man stadig, der er
> ikke meget køling at hente i fartvinden idag :-/

Nej, der skal vist indbygges noget aircon i dress'et så

> Hjemme igen, trænger til et bad efter den tur, en kold pilsner og så
> foregår resten af dagen i skyggen

Lyder godt - bryggerierne glæder sig vist også over varmen...

> Ser frem til en fællestur en dag!

Det lykkes sikkert...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK