/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Opkvikning af en Jinlun 250
Fra : Bjarne


Dato : 08-07-05 20:38

Hej
Konen har en Jinlun 250, sådan en lille Kineser.
Problemet er at den kun kan køre 110Km/t og det er lidt for lidt på
motorvej.
Forhandleren har foreslået at skaffe et tandhjul med to tænder ekstra foran,
men da den i forvejen ikke er for kvik i 5. gear, tror jeg ikke det vil
hjælpe ret meget, og slet ikke i modvind.
Så er der nogle specielle luftfiltre der skulle give lidt, men er det noget
der kan mærkes.
Eller andre ideer.
Ellers er hun godt tilfreds, og det er jo også mig der skal trille med ½
gas, når vi følges.


Bjarne



 
 
Asger Steffensen (08-07-2005)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 08-07-05 21:40


"Bjarne" <bjarne@(spam)bc-data.dk> skrev i en meddelelse
news:42ced57f$0$25782$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Konen har en Jinlun 250, sådan en lille Kineser.
> Problemet er at den kun kan køre 110Km/t og det er lidt for lidt på
> motorvej.
> Forhandleren har foreslået at skaffe et tandhjul med to tænder ekstra
> foran, men da den i forvejen ikke er for kvik i 5. gear, tror jeg ikke det
> vil hjælpe ret meget, og slet ikke i modvind.
> Så er der nogle specielle luftfiltre der skulle give lidt, men er det
> noget der kan mærkes.
> Eller andre ideer.
> Ellers er hun godt tilfreds, og det er jo også mig der skal trille med ½
> gas, når vi følges.
>

Personligt ville jeg nok droppe ideen om motorveje med sådan en cykel. Endnu
mindre ville jeg forsøge mig med tuning af kræet.
Køb en større cykel til hende, eller nyd vore smukke landevejsstrækninger.

Mvh
Asger
DL 1000 V-Strom
(til salg: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=1069)



Moller (08-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-07-05 21:51

Bjarne wrote:
> Hej
> Konen har en Jinlun 250, sådan en lille Kineser.
> Problemet er at den kun kan køre 110Km/t og det er lidt for lidt på
> motorvej.

   Jinlun 250 motoren er så vidt jeg husker baseret på den gamle Rebel 250
motor, mon ik der kan findes noget info om denne på nettet et sted der
kan bruges ?

> Forhandleren har foreslået at skaffe et tandhjul med to tænder ekstra foran,
> men da den i forvejen ikke er for kvik i 5. gear, tror jeg ikke det vil
> hjælpe ret meget, og slet ikke i modvind.

   hmmm, så vidt jeg husker snakker vi om ca. 20 heste ? eller tager jeg
fejl... det kan nok godt slæbe sig op på den 120-130, meeeeen jeg
tvivler på det vil være det værd, som du selv nævner der skal ik meget
modvind til det. Det gør det heller ikke bedre at cyklen er ok tung i
det, f.eks. vejer min MZ en del mindre, og den kunne 130km/t med sine 21
standard heste, men der skal kæmpes op til dem.

> Så er der nogle specielle luftfiltre der skulle give lidt, men er det noget
> der kan mærkes.
> Eller andre ideer.

   Købe en brugt 4-500cc japaner, de kan fås i samme prislejde som
Jinlun... eneste minus er gensalgs værdien for jeres Jinlun, og derved
vil jeg nok anbefale at aceptere hvad i har købt, og så køre lidt mere
landevej.

> Ellers er hun godt tilfreds, og det er jo også mig der skal trille med ½
> gas, når vi følges.

   Så køre du også længere literen ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Brian Sørup (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-07-05 10:42


"Bjarne" <bjarne@(spam)bc-data.dk> skrev i en meddelelse
news:42ced57f$0$25782$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Konen har en Jinlun 250, sådan en lille Kineser.
> Problemet er at den kun kan køre 110Km/t og det er lidt for lidt på
> motorvej.
> Forhandleren har foreslået at skaffe et tandhjul med to tænder ekstra
foran,
> men da den i forvejen ikke er for kvik i 5. gear, tror jeg ikke det vil
> hjælpe ret meget, og slet ikke i modvind.
> Så er der nogle specielle luftfiltre der skulle give lidt, men er det
noget
> der kan mærkes.
> Eller andre ideer.
> Ellers er hun godt tilfreds, og det er jo også mig der skal trille med ½
> gas, når vi følges.
>

Drop motorvejen - jeg bruger den kun i regnvejr eller hvis jeg har meget
travlt.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36



Richard (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-05 14:17

Brian Sørup wrote:

>> Problemet er at den kun kan køre 110Km/t og det er lidt for lidt på
>> motorvej.
>
> Drop motorvejen - jeg bruger den kun i regnvejr eller hvis jeg har meget
> travlt.

Enig, Brian, men nu er det jo en chopper/custom - gå jeg ud fra - og
motor- og hovedveje er vel bedst egnede til deres køreegenskaber, ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Brian Sørup (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-07-05 16:33


"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:daoini$ebd$1@abbeden.bunk.cc...
> Brian Sørup wrote:
>
> >> Problemet er at den kun kan køre 110Km/t og det er lidt for lidt på
> >> motorvej.
> >
> > Drop motorvejen - jeg bruger den kun i regnvejr eller hvis jeg har meget
> > travlt.
>
> Enig, Brian, men nu er det jo en chopper/custom - gå jeg ud fra - og
> motor- og hovedveje er vel bedst egnede til deres køreegenskaber, ikke
>

Jo, det kan du have ret i

--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36



Richard (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-05 20:58

Bjarne wrote:

> Problemet er at den kun kan køre 110Km/t og det er lidt for lidt på
> motorvej.

For at holde de 110 på en cykel med så opret, bredtfavnenede kørestilling
komfortabelt - ment ifht acceleration dertil og til overhalinger, ikke
kørerkomfort - skal du nok regne med at have omkring 25 hk til rådighed.
Om det kan lokkes ud af den motor uden at sætte holdbarheden over styr, er
nok et godt spørgsmål? Og den resulterende motorkarakteristik vil
sandsynligvis kræve hyppigere gearskift.

> Forhandleren har foreslået at skaffe et tandhjul med to tænder ekstra
> foran, men da den i forvejen ikke er for kvik i 5. gear, tror jeg ikke det
> vil hjælpe ret meget, og slet ikke i modvind.

Nej, genial forhandler Prøv hellere at sætte større tandhjul bagpå, så
den fx løber 115-120 ved indgangen til det røde felt. Hvis den har
ormdrejningstæller, ellers så det svarer til maks. omdrejninger, som vel
er angivet.

Har du et fortandhjul med en tand mindre til rådighed, så prøv at montere
det for lige at se virkningen. Men skift så tilbage og få et tilsvarende
større tandhjul bagpå, om nødvenigt også en længere kæde. Det mindre
tandhjul foran vil alt andet lige øge sliddet på kæden.

Husk også at vælge et bagtandhjul, med skævt tandantal ifht fortandhjul og
antallet af kædeled - gælder også fortandhjul. Det giver alt andet lige
længere kædelevetid - se evt. mere om emnet i ældre indlæg herinde

> Så er der nogle specielle luftfiltre der skulle give lidt, men er det noget
> der kan mærkes.
> Eller andre ideer.

Som Brian er inde på, er din bedste chance at finde noget fra en
tilsvarende japansk cykel, hvis det passer. Prøv først det med gearingen;
det er langt det billigste at lave - og evt. ændre igen

--
Richard pade, Sorgenfri, DK


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste