Afmontere forhjuls lejer..
Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 08-07-05 11:16

Heya..

Hvordan gøres det? Haynes siger vold, men jeg ville nu hellere bruge varme.
Men det er jo et allu hjul, så jeg ved ikke lige helt om det med varme er en
god ide..?

Lejerne har kørt ca 18000km skal de ikke bare skiftes?
-Sammen med dem fra baghjulet?

Eller er der masser af km i dem endnu?

Er der ellers noget i vil foreslå mig at skifte nu når den alligevel er
splittet i atomer?

Jeg ved at det nok er på tide med tændrør..
Meen er der mere af slagsen?

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-07-05 11:19

OlIvEr [6000] wrote:
> [...]
> god ide..?
> Lejerne har kørt ca 18000km skal de ikke bare skiftes?

Jeg ville godt nok ikke gide skifte dem før der er slør...

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Pierre

Dato : 08-07-05 12:08

> Jeg ville godt nok ikke gide skifte dem før der er slør...

Helt enig - lad dem dog køre til der konstateres slør... De risikerer at
køre 50000Km mere

Vh. Per - R100 m. vogn

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 08-07-05 12:31

> Jeg ville godt nok ikke gide skifte dem før der er slør...
----
Ville bare lige høre nu når de jo alligevel skulle af..

Fra : Armand

Dato : 08-07-05 13:23

OlIvEr [6000] wrote:

> ----
> Ville bare lige høre nu når de jo alligevel skulle af..

Banker du dem ud, skal der nye i :-|

Grunden hertil er at de kun kan bankes ud v.h.a. slag på inderringen
indefra, og dét er vold!

--
Armand.

Fra : M. Hoey

Dato : 08-07-05 16:08

> Banker du dem ud, skal der nye i :-|
>
> Grunden hertil er at de kun kan bankes ud v.h.a. slag på inderringen
> indefra, og dét er vold!
>
> --
> Armand.

Varm navet op, så er lejerne nemmere at få ud, lige så når de skal i igen,
så varmes det pågælgende nav, og de nye lejer lægges i fryseren, så går
arbejdet nemmere, uden at man skal have fat i den største klaphammer....

Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355
Kører en tur nu, ses derude, kig efter røgen.....