|
| mc-quiz Fra : Bo Nielsen |
Dato : 06-07-05 20:24 |
| | |
Bo Nielsen (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 06-07-05 20:28 |
| | |
Moller (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-07-05 20:33 |
|
Bo Nielsen wrote:
> AAAAAARGH - JEG GJORDE DET IGEN!!!! Forkert link - her er det rigtige:
Hæ, 9 ud af 10 ;) men hvordan fanden sku jeg vide man brugte suzuki
motor i en Sachs ;) de andre var nu nemme nok.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Jesper (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 06-07-05 20:57 |
|
Moller wrote:
> Bo Nielsen wrote:
>> AAAAAARGH - JEG GJORDE DET IGEN!!!! Forkert link - her er det rigtige:
> Hæ, 9 ud af 10 ;) men hvordan fanden sku jeg vide man brugte suzuki
> motor i en Sachs ;) de andre var nu nemme nok.
Følg dog med i MC-bladene.... Sachs 800 modellen kører med en intruder 800
motor, inkl kardantrækket...
/
Jesper
| |
Brian Sørup (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 06-07-05 21:16 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:42cc3201$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Bo Nielsen wrote:
> > AAAAAARGH - JEG GJORDE DET IGEN!!!! Forkert link - her er det rigtige:
>
> Hæ, 9 ud af 10 ;) men hvordan fanden sku jeg vide man brugte suzuki
> motor i en Sachs ;) de andre var nu nemme nok.
10 ud af 10 - hva' ellers ?
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36
| |
Armand (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-07-05 23:33 |
|
Brian Sørup wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:42cc3201$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Bo Nielsen wrote:
>>
>>>AAAAAARGH - JEG GJORDE DET IGEN!!!! Forkert link - her er det rigtige:
>>
>>Hæ, 9 ud af 10 ;) men hvordan fanden sku jeg vide man brugte suzuki
>>motor i en Sachs ;) de andre var nu nemme nok.
>
>
> 10 ud af 10 - hva' ellers ?
>
>
8 ud af 10 i andet forsøg - Let forvirret over at et Ø TT-løb spørges
til i datid!
--
Armand.
| |
Moller (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-07-05 20:31 |
|
Bo Nielsen wrote:
> Tjah jeg fik 8 ud af 10 svar rigtigt, så særlig svær kan den vel ikke være
>
>
> http://clausmikkelsen.dk/quiz/default.asp
Hvaaa Bo, hvordan for du "Quiz om Mellemøsten, islam og Vesten." til at
være en MC Quiz ???
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Ole Hansen (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 06-07-05 20:32 |
|
Bo Nielsen wrote:
> Tjah jeg fik 8 ud af 10 svar rigtigt, så særlig svær kan den vel ikke være
>
>
> http://clausmikkelsen.dk/quiz/default.asp
Ehhh.. Hvad har den med motorcykler at gøre?
> ScooterBo
--
Ole Hansen
| |
Steen [8700] (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Steen [8700] |
Dato : 06-07-05 23:03 |
|
----- Original Message -----
From: "Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Wednesday, July 06, 2005 9:23 PM
Subject: mc-quiz
> Tjah jeg fik 8 ud af 10 svar rigtigt, så særlig svær kan den vel ikke være
>
>
> http://clausmikkelsen.dk/quiz/default.asp
>
> ScooterBo
>
Skod Quizz... fik kun 1 rigtig...... og hvad har den med mc at gøre ??
--
--
Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters
| |
Bo Nielsen (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 06-07-05 23:24 |
| | |
SmaRTrxxv (10-07-2005)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 10-07-05 20:24 |
|
Bo Nielsen wrote:
> Tjah jeg fik 8 ud af 10 svar rigtigt, så særlig svær kan den vel ikke være
>
>
> http://clausmikkelsen.dk/quiz/default.asp
>
> ScooterBo
>
>
Den quiz er sgu for nem... 10 ud af 10, hver gang...
Eller også har min kæreste ret i at jeg er en kæmpe MC-nørd.. eller
med hendes ord "MC-autist"
Der er forresten en fejl i et af spørgsmålene, følgende:
"Hvilket MCmærke rystede den enkelske mc-industri i 70erne med en ny
4-taks supercykel?
Svaret er korrekt: Honda "
Så vidt jeg ved kom Honda CB 750 da i 1969?!
Så det rigtige svar burde da være kawasaki da som de første brød 750 ccm
grænsen med lanceringen af Z900 i ´72. Selvom den engelske MC-brance
allerede var rystet på det tidspunkt..
Thore Jensen
| |
Ukendt (10-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-07-05 20:56 |
|
SmaRTrxxv skrev i meddelelsen
<42d175cb$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
>"Hvilket MCmærke rystede den enkelske mc-industri i 70erne med en ny
>4-taks supercykel?
> Svaret er korrekt: Honda "
>
>Så vidt jeg ved kom Honda CB 750 da i 1969?!
Faktisk var det første til at ryste englænderne CB450 Black Bomber,(den med
torsionsfjedre til ventilerne), og den var noget før. Totakterne havde
aldrig rigtigt gjort noget indtryk på det engelske marked, og Yamaha's spæde
forsøg på 4-taktere rystede vist ikke nogen
>Så det rigtige svar burde da være kawasaki da som de første brød 750 ccm
>grænsen med lanceringen af Z900 i ´72.
Som retteligen hed Z1 fra starten. Og som nok i grunden mest rystede Honda.
mvh
Orla
| |
Armand (11-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-07-05 00:02 |
|
Orla Pedersen wrote:
> SmaRTrxxv skrev i meddelelsen
> <42d175cb$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
>
>
>>Så det rigtige svar burde da være kawasaki da som de første brød 750 ccm
>>grænsen med lanceringen af Z900 i ´72.
>
>
> Som retteligen hed Z1 fra starten. Og som nok i grunden mest rystede Honda.
>
- - - - Og som er et produkt forårsaget af at Honda lancerede en 750/4
for næsen af Kawasaki, som i chock kun så én mulighed: At trække sig i
ly og udvikle videre på den allerede eksisterende Z750
--
Armand.
(der altid har undret sig over at CB750 har været nævnt som
"århundredets motor": Z'en er da langt foran, alene qua DOHC med direkte
tråd på ventilerne og uden Hondaens evigt slaskende primærkæde)
| |
Ukendt (11-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-07-05 08:16 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>Armand.
>(der altid har undret sig over at CB750 har været nævnt som
>"århundredets motor": Z'en er da langt foran, alene qua DOHC med direkte
>tråd på ventilerne og uden Hondaens evigt slaskende primærkæde)
Den havde fire cylindre, og var tilgængelig i modsætning til MV De
amerikanske mc-blade undrede sig over hvor lige Honda'en faktisk kørte op
med de noget tungere tripler fra UK. En test på "brake" viste at de stortset
ydede det samme på hjulet á 55 Hk. hvilket jo er en smule fra de 69 krumtap
Hk. Honda pralede med. De er vist ikke alle forsvundet i primærkæden
Eller giver jeg dig ret, der bør kun være tre aksler i bunden af en motor.
mvh
Orla, som i øvrigt hylder den "coaksiale" gearkasse.
| |
Armand (10-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-07-05 23:58 |
|
SmaRTrxxv wrote:
>
> Der er forresten en fejl i et af spørgsmålene, følgende:
>
> "Hvilket MCmærke rystede den enkelske mc-industri i 70erne med en ny
> 4-taks supercykel?
> Svaret er korrekt: Honda "
>
> Så vidt jeg ved kom Honda CB 750 da i 1969?!
> Så det rigtige svar burde da være kawasaki da som de første brød 750 ccm
> grænsen med lanceringen af Z900 i ´72. Selvom den engelske MC-brance
> allerede var rystet på det tidspunkt..
Som spørgsmålet er sat op - Ja!
I et andet spørgsmål, der relaterer til isle of Man TT, er spørgsmålet
vildledende á i datid, hvorved jeg kom til at svare "London TT"
--
Armand.
| |
|
|