Fikst grej til fixering af mc på trailer
Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-05 21:20

Hejsa,

Jeg faldt lige over følgende artikel, hvor nogle såkaldte tyre downs
beskrives. Som navnet antyder er det tie-downs, der griber om dækket
og derved skåner forgaflen for at blive komprimeret hårdt. Det kan
sikkert være ganske interessant for ræs-folket
<http://www.gizmag.co.uk/go/4060/>

I øvrigt er der en del interessant artikler på:
<http://www.gizmag.co.uk/motorcycles/>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Richard

Dato : 05-07-05 22:17

Jes Vestervang wrote:
> [...]
> og derved skåner forgaflen for at blive komprimeret hårdt. Det kan
> sikkert være ganske interessant for ræs-folket

Hm, det er da ikke en nyhed - den slags skinner var allerede fremme i
'780erne. Iøvrigt spænder man da cyklen fast ved at fastgøre remmene i
den uaffjedrede del, ikke i den affjedrede ;_)

Så argumentet med de ødelagte forgaffelpakdåser ved den type
fastspænding er (heller) ikke relevant

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 05-07-05 22:18

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> <http://www.gizmag.co.uk/go/4060/>

Hm, det er da ikke en nyhed - den slags skinner var allerede fremme i
'70erne. Iøvrigt spænder man da cyklen fast ved at fastgøre remmene i

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-05 22:27

Richard <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> writes:

> Hm, det er da ikke en nyhed - den slags skinner var allerede fremme
> i '70erne.

Ok Folk har vist ikke taget dem til sig så.

> Iøvrigt spænder man da cyklen fast ved at fastgøre remmene i den
> uaffjedrede del, ikke i den affjedrede

Det virker bare kun hvis hjulene er fikseret i bunden, hvilket ikke
altid er muligt. Det ændrer de omtalte dækgribende tingester
selvfølgelig ikke på :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Richard

Dato : 05-07-05 22:38

Jes Vestervang wrote:

> Ok Folk har vist ikke taget dem til sig så.

Næ, det er egentlig underligt - de amerikanske blade var fyldt med dem
dengang - siden er de da også set et par gange. Fx på en enkel trailer
med vippebeslag midt under skinnerne, så cyklerne er lette at køre op.
Men så er traileren specialbygget, ikke univesal som disse skinner vist
er beregnet til.

Måske er variationen i dækbredde blevet for stor til at det kan betale
sig at markedsføre de mange bredder?

Burde ellers være let at bukke og svejse op, når først bredden er
fastlagt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-07-05 23:16

"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at markedsføre de mange bredder?
>
> Burde ellers være let at bukke og svejse op, når først bredden er fastlagt

Eller lave nogle skinner der er justerbare i bredden?!

ScooterBo

Fra : Asger Steffensen

Dato : 05-07-05 23:34

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og derved skåner forgaflen for at blive komprimeret hårdt. Det kan
> sikkert være ganske interessant for ræs-folket

Marketing-fis.

Kig på billederne - der er ikke ét sted hvor forhjulet er fikseret at en
"tyre-down". Desuden fast gør man sin cykel til uaffjedrede punkter, ikke
affjedrede. Og man kan med fordel bruge remme som dem der anvendes på
Autozug. De låser om forgaffel_benene_ og skader dermed ingen pakninger.

Asger
DL 1000 V-Strom (til salg)