/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
"lille MC"
Fra : Jens


Dato : 05-07-05 16:16

Hej Alle.


Jeg kunne godt bruge noget til at køre på i vinter på gocartbane,
når min gadecykel er staldet op, for at holde træningen ved lige.

Er der nogen der kender noget til www.mc-direct.dk ???
De sælger meget billige "pocketbikes" er de gode nok ???


Mvh
Jens



 
 
Jens B. Rasmussen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 05-07-05 16:25


"Jens" <gert@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:dae87p$skq$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej Alle.
>
>
> Jeg kunne godt bruge noget til at køre på i vinter på gocartbane,
> når min gadecykel er staldet op, for at holde træningen ved lige.
>
> Er der nogen der kender noget til www.mc-direct.dk ???
> De sælger meget billige "pocketbikes" er de gode nok ???
>
>
> Mvh
> Jens

Hej Jens

Jeg kender ikke noget til det firma, men at dømme udfra det der står - Nej
de er for langsomme. For de fleste pollini cykler smider mellem 3 og 12 hk
Du vil nok have det sjovt nok på sådan en det første stykke tid men så vil
du givetvis blive træt af at du ikke kan køre de andre op.

Og hvis du vil køre med i noget seriøst race under DMU har den så også for
mange kubik fordi motoren i pocketbikeklassen maksimalt må være på 40 ccm.

tjek evt. www.pocketbike.dk eller www.nce.dk


--

Med venlig hilsen


Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900




Kai Harrekilde-Peter~ (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 05-07-05 18:52

"Jens B. Rasmussen" <rf900@FJERNESemail.dk> writes:

> "Jens" <gert@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:dae87p$skq$1@abbeden.bunk.cc...
>> Hej Alle.
>>
>>
>> Jeg kunne godt bruge noget til at køre på i vinter på gocartbane,
>> når min gadecykel er staldet op, for at holde træningen ved lige.
>>
>> Er der nogen der kender noget til www.mc-direct.dk ???
>> De sælger meget billige "pocketbikes" er de gode nok ???
>>
>>
>> Mvh
>> Jens
>
> Hej Jens
>
> Jeg kender ikke noget til det firma, men at dømme udfra det der står - Nej
> de er for langsomme. For de fleste pollini cykler smider mellem 3 og 12 hk
> Du vil nok have det sjovt nok på sådan en det første stykke tid men så vil
> du givetvis blive træt af at du ikke kan køre de andre op.
>
> Og hvis du vil køre med i noget seriøst race under DMU har den så også for
> mange kubik fordi motoren i pocketbikeklassen maksimalt må være på 40 ccm.

Skal man endelig ud og investere i en pocketbike, så sørg for at købe
en vandkølet. De holder længere, og kan tunes op til 12+ hk.

Jeg har selv kørt på en 6.2hk, og der er rigeligt skub til at gøre det
morsomt og lave power-wheelies når man går fra max nedlægning fra side
til side.

Jeg har set flere starte på en 12hk, og ærgre sig fordi den er svær at
lære at kende. En 6.2hk har et (lidt) bredere moment område, mens
12hk'en bliver meget spids i registeret, og kræver derfor at man er
meget mere over den for at kunne udnytte den ekstra kraft.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Armand (06-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-07-05 16:38

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
> Jeg har selv kørt på en 6.2hk, og der er rigeligt skub til at gøre det
> morsomt og lave power-wheelies når man går fra max nedlægning fra side
> til side.
>

"flip løft" [tm by Mads lund] er køredynamisk betinget og ikke decideret
powerwhellie; men selvfølgelig vil givent træk på baghjulet understøtte
tendensen!

--
Armand.

Kai Harrekilde-Peter~ (07-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 07-07-05 07:18

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Jeg har selv kørt på en 6.2hk, og der er rigeligt skub til at gøre
>> det
>> morsomt og lave power-wheelies når man går fra max nedlægning fra side
>> til side.
>
> "flip løft" [tm by Mads lund] er køredynamisk betinget og ikke
> decideret powerwhellie; men selvfølgelig vil givent træk på baghjulet
> understøtte tendensen!

Kan du ikke uddybe den forklaring lidt?


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Armand (08-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-07-05 16:05

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>
>>Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>>
>>>Jeg har selv kørt på en 6.2hk, og der er rigeligt skub til at gøre
>>>det
>>>morsomt og lave power-wheelies når man går fra max nedlægning fra side
>>>til side.
>>
>>"flip løft" [tm by Mads lund] er køredynamisk betinget og ikke
>>decideret powerwhellie; men selvfølgelig vil givent træk på baghjulet
>>understøtte tendensen!
>
>
> Kan du ikke uddybe den forklaring lidt?
>

Hvis man kører hurtigere og hurtigere gennem en given slalombane, vil
man på et tidspunkt ende med at forhjulet nærmest hopper fra nedlægning
til nedlægning, hvilket er det dynamisk betingede (forgaflens expansion
og tyngdepunktets fortsatte sideværts bevægelse i en linie efter at
opretningen til lodret har foregået á en kurve) reaktion, som i den
sidste ende vil sende motorcyklen i jorden!

Der hár været skrevet en del derom tidligere - Prøv at søge på
"flipløft" på Google-grupper og få udvidet horisonterne.

Tak for senest, forresten!

--
Armand

Kai Harrekilde-Peter~ (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 09-07-05 07:07

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>>
>>>Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>>>
>>>>Jeg har selv kørt på en 6.2hk, og der er rigeligt skub til at gøre
>>>>det
>>>>morsomt og lave power-wheelies når man går fra max nedlægning fra side
>>>>til side.
>>>
>>>"flip løft" [tm by Mads lund] er køredynamisk betinget og ikke
>>>decideret powerwhellie; men selvfølgelig vil givent træk på baghjulet
>>>understøtte tendensen!
>> Kan du ikke uddybe den forklaring lidt?
>>
>
> Hvis man kører hurtigere og hurtigere gennem en given slalombane, vil
> man på et tidspunkt ende med at forhjulet nærmest hopper fra
> nedlægning til nedlægning, hvilket er det dynamisk betingede
> (forgaflens expansion og tyngdepunktets fortsatte sideværts bevægelse
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> i en linie efter at opretningen til lodret har foregået á en kurve)
> reaktion, som i den sidste ende vil sende motorcyklen i jorden!

Øhm, en Polini har ikke nogen affjedring i forgaffelen - eller bagi
for den sags skyld. Den eneste affjedring er dækket (og en selv).

> Der hár været skrevet en del derom tidligere - Prøv at søge på
> "flipløft" på Google-grupper og få udvidet horisonterne.

Det skal jeg prøve.

> Tak for senest, forresten!

Selvtak



Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Armand (09-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-07-05 09:54

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
>> ................ at forhjulet nærmest hopper fra
>>nedlægning til nedlægning, hvilket er det dynamisk betingede
>>(forgaflens expansion og tyngdepunktets fortsatte sideværts bevægelse
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
>>i en linie efter at opretningen til lodret har foregået á en kurve)
>>reaktion, som i den sidste ende vil sende motorcyklen i jorden!
>
>
> Øhm, en Polini har ikke nogen affjedring i forgaffelen - eller bagi
> for den sags skyld. Den eneste affjedring er dækket (og en selv).
>

Affjedringens expansion er også hæmmet hydraulisk af støddæmperen, så
dét er det mindste af de to nævnte forhold ved nedlægnings-skifte!

--
Armand.

Thomas B. Andersen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 05-07-05 22:09


"Jens" <gert@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:dae87p$skq$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej Alle.
>
>
> Jeg kunne godt bruge noget til at køre på i vinter på gocartbane,
> når min gadecykel er staldet op, for at holde træningen ved lige.
>
> Er der nogen der kender noget til www.mc-direct.dk ???
> De sælger meget billige "pocketbikes" er de gode nok ???

De dur ikke til race, og er slet ikke godkendt under DMU.

Kig forbi www.pocketbike.dk

Jeg vil anbefale dig en Blata , Polini, DM eller GRC i min. en 6hk udgave!

Det virker som mange penge, men det er det ikke når man bliver bidt af
sporten!

>
>
> Mvh
> Jens

Thomas
>
>



Armand (06-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-07-05 16:42

Lige en almen betragtning til alle de Kina-importerede småkøretøjer der
står til salg rundt omkring ved snart enhver døgnkiosk:

Gu' ve' hvodden det står til med reservedels-situationen??
Udover styrtdele er stempler og ringe noget man skifter på rutinen på
små pumpede totaggere og mon de ellers villige sælgere ligger inde med
slige reservedele, endsige viden om hvor de skaffes :-/

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408870
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste