Spørgsmål ang. ATV`er
Fra : Billy Bob

Dato : 05-07-05 15:16

Hej Gruppe

Måske er det ikke det rigtíge sted at spørge men prøver alligevel.
Når man skal købe en ATV´er til sjov og leg skal man så vælge en med kardan
eller kædetræk

Vh
Jan

Fra : Moller

Dato : 05-07-05 15:29

Billy Bob wrote:
> Hej Gruppe
>
> Måske er det ikke det rigtíge sted at spørge men prøver alligevel.
> Når man skal købe en ATV´er til sjov og leg skal man så vælge en med kardan
> eller kædetræk

   Hejsa,
   Nu har jeg den fordel med at kunne prøve løs op hos en som forhandler
ATV'er ;) så jeg har da luret hvad forskellen mellem de gode og de
dårlige er... det er detsvære ikke så meget prisen der viser dette, men
mere hvordan dem som lavede dem har tænkt sig om.

   f.eks. Typisk mange ATV'er er lavet med de stod med en MC motor og
byggede den rundt om... ulempen er så typisk at der er en kickstarter
som bare ikke er plads til, og man banker foden ind i plast osv. Det
næste er også de har kæden, som pløjer sig ned i muderet når man er ude
og leje = skit skit ting, da folk ikke vasker og smør kæde så tit alligevel.

   Så er der nu begyndt at dukke nogen op med en Yamaha motor som er
bygget til ATV... denne ejner sig med at bruge snortræk til at tænde
ala. kædesav. Samt denne motor har kardan bygget til ATV brug.

   Fordelen med den sidste er at den holder langt bedre til muderrace, og
er nemmere at starte, når man vælger versionen uden El-start.

   Andre ting du skal kigge efter er... bøjle/beskyttelses plader under
motor, aksler osv. Afjedringsdelen skal se holdbare/troværdige ud osv.

   Og nå ja ;) lad VÆRE med at tænke på at få den på plader til vej, de er
sindsygt farlige til vejkørsel, bare ved 30-40km/t er de pænt ustabile,
men så snart de er ude på marken, så er de kanon sjove igen.

--
VH
Lars Molnit

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 06-07-05 00:37

> Og nå ja ;) lad VÆRE med at tænke på at få den på plader til vej, de er
> sindsygt farlige til vejkørsel, bare ved 30-40km/t er de pænt ustabile,
> men så snart de er ude på marken, så er de kanon sjove igen.
---
Hmm..

Hvad skal der egentligt til for at få dem på plader?

-Kan man godt bare køve en Yamaha Raptor og kaste sig ud på vejen med den?
:))

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Bo Nielsen

Dato : 06-07-05 00:55

"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal der egentligt til for at få dem på plader?
>
> -Kan man godt bare køve en Yamaha Raptor og kaste sig ud på vejen med den?

Ikke uden at det koster hvis landbetjenten ved hvem du er ;-D

Svjh skal den indregistreres som bil, og det koster kassen (har jeg hørt
o) )

ScooterBo

Fra : Moller

Dato : 06-07-05 06:02

OlIvEr [6000] wrote:

> [...]
>
> Hvad skal der egentligt til for at få dem på plader?
>
> -Kan man godt bare køve en Yamaha Raptor og kaste sig ud på vejen med den?

   Du finder en som er godkendt osv. til at få på gade, så betaler du
afgiften osv. syner den, og så er du klar med plader på... fuldstændig
som med MC'er og biler. Det tåbelige er så at prisen du ender med at
betale, så kan du lige så godt købe en ældre fed bil, som kan give dig
megete mere nyedelse/brugbarhed.

--
VH
Lars Molnit