Suzuki stafferinger koster kassen!!!
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 04-07-05 13:38

Jeg har netop hentet min RF 600 hjem fra Tyskland.

På den ene kåbeside går der en staffering ned over, der skifter fra lys
lilla til mørk lilla over en halv meters penge.

Den manglede i højre side. Så jeg trillede ud til Motorgården i Svenstrup
for at finde ud af om det var til at skaffe.

Det var det skam. Men prisen var noget i overkanten.. 1457kr + moms for ét
klistermærke !!!!

Hul i hovedet !
Så enten får jeg skåret et mærke selv, eller køber en brugt kåbeside og
sætter på!

Det er fandme 10% af hvad jeg gav for cyklen, sådan cirkus!

Jeg forlod butikken med rysten på hovedet..

Det er da godt at man ikke køber sin Suzuki som samlesæt :)

Thomas

Fra : Steen Schmidt

Dato : 04-07-05 13:55

Thomas B. Andersen wrote:

> [...]
> Svenstrup for at finde ud af om det var til at skaffe.
>
> Det var det skam. Men prisen var noget i overkanten.. 1457kr + moms

Prøv at spørge et andet sted end Motorgården.

Mvh
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 16:57

Steen Schmidt skrev i meddelelsen
<42c93189$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Prøv at spørge et andet sted end Motorgården.

Fx. Gert i Farsø, han kan nogen gange nogle tricks.

mvh
Orla

Fra : Moller

Dato : 04-07-05 13:59

Thomas B. Andersen wrote:

> På den ene kåbeside går der en staffering ned over, der skifter fra lys
> lilla til mørk lilla over en halv meters penge.

   hmmm, http://www.mrcycles.com har nu dem til RF600, men da jeg ik ved
hvad årgang din er, kan jeg ik lige finde rette nummer, men deres priser
er laaaaaangt billigere end herhjemme ;)

> Hul i hovedet !
> Så enten får jeg skåret et mærke selv, eller køber en brugt kåbeside og
> sætter på!

   Du kan købe en sprit ny kåbeside fra mrcycles.com for de penge
+-1-200Kr. ;)

> Det er fandme 10% af hvad jeg gav for cyklen, sådan cirkus!
>
> Jeg forlod butikken med rysten på hovedet..
>
> Det er da godt at man ikke køber sin Suzuki som samlesæt :)

   Det er godt at DK ikke er så lille mere efter vi fik internettet ;) og
at Suzuki sælger billigt for at tjene på delene herhjemme hænger sgu ik
sammen, for så meget billigere er de sgu ik, når man trækker afgiften
fra, og sammenligner med udlandet.

--
VH
Lars Molnit

Fra : MKS - 74

Dato : 04-07-05 14:02

On Mon, 4 Jul 2005 14:38:02 +0200, "Thomas B. Andersen"
<t-buus@stofanet.dk> wrote:

>Det var det skam. Men prisen var noget i overkanten.. 1457kr + moms for ét
>klistermærke !!!!

Reinhardt må ha' spist noget dårligt....

>Hul i hovedet !

Uforskammet, prøv dog alligevel at undersøge hvad f.eks D-forhandlere
tager for det.

>Så enten får jeg skåret et mærke selv, eller køber en brugt kåbeside og
>sætter på!

Jeg har lige købt en fejlfri kåbeside til en CBR600 på eBay - kostede
80 Euro (DK-pris +4000), det er som regel svært (dyrt) at få lavet
klistermærker med glidende farveovergang.

>Det er da godt at man ikke køber sin Suzuki som samlesæt :)

Det er godt at man ikke køber Suzuki - period! .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Hekto

Dato : 04-07-05 14:05

In article <42c92da5$0$21461$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, t-
buus@stofanet.dk says...
> [...]
> for at finde ud af om det var til at skaffe.
>
> Det var det skam. Men prisen var noget i overkanten.. 1457kr + moms for ét

Tjaaaa ... det koster jo!

Designe, producere, lægge på lager, transportere, lægge på lager
samttjene på det også!
Det koster måske 145,- når det er produceret; men reservedele håndteres
som enkelte styk og så ganges der rigeligt op!

Hvad havde du forestillet dig at det skulle koste? 50,- ????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Moller

Dato : 04-07-05 14:07

Hekto wrote:

> Hvad havde du forestillet dig at det skulle koste? 50,- ????

   Så skal der også være frisk kaffe mens man venter på den blir hentet på
lageret, og forhandleren skal montere det ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 04-07-05 14:45

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Hvad havde du forestillet dig at det skulle koste? 50,- ????
> --

Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet at en lille stribe plastic
kunne koste 1457kr + moms!
Min forventning var 300-500kr

Thomas

Fra : Studen

Dato : 04-07-05 15:28

> [...]
> som enkelte styk og så ganges der rigeligt op!
>
> Hvad havde du forestillet dig at det skulle koste? 50,- ????

Come on - du må da lave fis. 1850,- for et KLISTERMÆRKE er vulgært, og står
på igen måde i forhold til de udgifter du opremser. Vi taler altså om en
masseproduktion, og ikke et specialdesign/prototype. Nej - en 50'er er nok
lige naivt nok, men det er sgu tættere på end 1850,-

Mvh
Studen :)

Fra : Hekto

Dato : 04-07-05 15:39

In article <42c94752$0$721$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
studen@gmail.com says...

> [...]
> masseproduktion, og ikke et specialdesign/prototype. Nej - en 50'er er nok
> lige naivt nok, men det er sgu tættere på end 1850,-

Som med mange ting er det ikke et spørgsmål om materialeomkostninger og
produktionspris; men det at håndtere et eller to, hele vejen fra Nippon
og hertil. Der er grådige hænder der håndterer det heeeele vejen!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-07-05 15:59

Hekto wrote:

> Som med mange ting er det ikke et spørgsmål om materialeomkostninger og
> produktionspris; men det at håndtere et eller to, hele vejen fra Nippon
> og hertil. Der er grådige hænder der håndterer det heeeele vejen!

Hvilket er grunden til at det kan betale sig at gå til en skiltemaler
som laver en kopi af det klistermærke, der stadig er helt! Så er der kun
1 sæt grådige hænder, der skal fyldes

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 04-07-05 15:49

Thomas B. Andersen wrote:

> [...]
> Svenstrup for at finde ud af om det var til at skaffe.
>
> Det var det skam. Men prisen var noget i overkanten.. 1457kr + moms

Jeg var også derude for at hente en bliklyspære da de ikke havde flere ved
Special. 79 gode danske dollars! Det er da også overdrevet... Jeg ved dog
ikke hvad den ville have kostet hos Special.

//Kjeldsen
GSX-R250

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-07-05 16:11

"Anders Kjeldsen" <kjeldsen@netpad.dk> wrote in message

> Jeg var også derude for at hente en bliklyspære da de
> ikke havde flere ved Special. 79 gode danske dollars! Det
> er da også overdrevet... Jeg ved dog ikke hvad den ville
> have kostet hos Special.

Kan det passe det er 14kr. Det mener jeg nemlig jeg gav engang. For en
baglygtepære til en GS500 gav jeg vist 20kr.

Hvis det havde været meget slemt havde jeg helt sikkert husket det.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 19:50

Har oplevet samme sitaution med motorgården.
En bekendt skulle have 2 små stafferinger til en shadow.
De rendte vist op i næsten samme beløb.
Har før hørt folk omtale www.netbix.dk som et alternativ, kender dem ikke
selv.

Mvh
Riber

Fra : Thomas

Dato : 04-07-05 21:31

> Det var det skam. Men prisen var noget i overkanten.. 1457kr + moms for ét
> klistermærke !!!!

Kør ud til Danskilte nede på havnen i stedet. De kan helt sikkert hjælpe
dig.
Sidst jeg var derude gav jeg vist 50 kr for 2 yamaha stafferinger.
Og de kan kopiere alt muligt og har mange modeller på deres computer.

Thomas

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 04-07-05 22:33

"Thomas" <tc1_NOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sidst jeg var derude gav jeg vist 50 kr for 2 yamaha stafferinger.
> Og de kan kopiere alt muligt og har mange modeller på deres computer.

Det er desværre bare ikke en helt alm. staffering. Den har er 3 mm tyk ca.
Men jow, det bliver nok løsningen med en kopi , for jeg nægter at give
1800kr for sådan en stribe!

> --
>
> Med venlig hilsen
> Thomas
Thomas

Fra : anders majland

Dato : 05-07-05 07:27

> Det er desværre bare ikke en helt alm. staffering. Den har er 3 mm tyk ca.
> Men jow, det bliver nok løsningen med en kopi , for jeg nægter at give
> 1800kr for sådan en stribe!

Eller fjern den på den anden side ... Eller se de 1800 om startskuddet til
at få den lakeret i din egen farve (og nej ikke noget med lille og gotiske
bogstaver ...)

Fra : Thomas

Dato : 05-07-05 07:45

> Det er desværre bare ikke en helt alm. staffering. Den har er 3 mm tyk ca.
> Men jow, det bliver nok løsningen med en kopi , for jeg nægter at give
> 1800kr for sådan en stribe!

Det kan jeg godt forstå. Men prøv hos Danskilte - de er altså gode til at
lave alle mulige stafferinger, som ligner de originale.

Thomas