/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Endelig liv i gsxr250'erne, men hva nu
Fra : Mogli


Dato : 03-07-05 20:56

Hej allesammen

Jeg fulgte Thomas B Andersens' råd fra tråden d. 28/6 kl. 20.25 ang. hvad
der skulle til for at få min mc igang igen efter længere tids stilstand.
Dette virkede også til fulde, men så kom der lige nogle måske endnu større
problemer frem.

Efter at den havde kørt ved ca 7000 omdrejninger i 30-60 sekunder tid, hvor
den havde røget uhæmmet meget, begyndte det at PI..E ud af den med benzin.
Uden at kunne sige nøjagtig hvor der kom fra (Har ikke så stor viden om
motorer), ligner det at det kommer fra de to gummikamre som karburatorerne
fortsætte ud i.

Nogen der evt har været ude for noget lignende med deres mini-gixxer eller
andre modeller. Og hvad dælen kan det være? Har læst mig lidt frem til at de
måske kan have noget med svømmeventilerne at gøre
(http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/teknik/gsxr250_svoemmerventiler.htm)
men tager jeg helt fejl her

Håber at i kan hjælpe mig med dette næste problem

Mvh
Miki Vester
Gsx-r250



 
 
Mogli (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogli


Dato : 03-07-05 21:18

Lige en tilføjelse. Jeg bliver mere og mere overbevist om at der er
svømmenålene det er galt med. Er det nogen der er til at skifte selv. I
forbindelse med den www adresse jeg skrev før, så kan de jo købes i løs vægt
til billige penge, men det er ikke meget ved, hvis de ikke er til at skifte
uden alt for meget specialudstyr.

"Mogli" <mogli@12.12> skrev i en meddelelse
news:42c842ed$0$649$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej allesammen
>
> Jeg fulgte Thomas B Andersens' råd fra tråden d. 28/6 kl. 20.25 ang. hvad
> der skulle til for at få min mc igang igen efter længere tids stilstand.
> Dette virkede også til fulde, men så kom der lige nogle måske endnu større
> problemer frem.
>
> Efter at den havde kørt ved ca 7000 omdrejninger i 30-60 sekunder tid,
> hvor den havde røget uhæmmet meget, begyndte det at PI..E ud af den med
> benzin. Uden at kunne sige nøjagtig hvor der kom fra (Har ikke så stor
> viden om motorer), ligner det at det kommer fra de to gummikamre som
> karburatorerne fortsætte ud i.
>
> Nogen der evt har været ude for noget lignende med deres mini-gixxer eller
> andre modeller. Og hvad dælen kan det være? Har læst mig lidt frem til at
> de måske kan have noget med svømmeventilerne at gøre
> (http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/teknik/gsxr250_svoemmerventiler.htm)
> men tager jeg helt fejl her
>
> Håber at i kan hjælpe mig med dette næste problem
>
> Mvh
> Miki Vester
> Gsx-r250
>



Martin Sørensen (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-07-05 21:31

> Lige en tilføjelse. Jeg bliver mere og mere overbevist om at der er
> svømmenålene det er galt med.

Det lyder også meget som om at det er der fejlen ligger, for hvis de ikke
lukker tæt, vil svømmerhuset løbe over som du oplever det.

> Er det nogen der er til at skifte selv.
> I forbindelse med den www adresse jeg skrev før, så kan de jo købes i
> løs vægt til billige penge, men det er ikke meget ved, hvis de ikke
> er til at skifte uden alt for meget specialudstyr.

Det største problem i den sammenhæng er at få karburatorerne afmonteret fra
motoren. Det kræver ikke noget specialværktøj, men kan være ret bøvlet,
specielt hvis gummistudserne til luftfilter og topstykke er blevet hårde med
alderen. Når først karburatorerne er afmonteret er det forholdsvist ligetil
at åbne svømmerhusene og skifte de to nåle.

signing off.. Martin Sørensen



Mogli (07-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogli


Dato : 07-07-05 08:59

Hej Martin

Tak for den lille forklaring. Hvis det ikke hjælper det D@n Dethlefsen har
skrevet, så er der vist ikke andet for end at prøve sig frem. Jeg har
heldigvis en "workmanual" til den, så det er jo nok bare at følge den.

Mvh
Miki

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
news:42c84b03$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Lige en tilføjelse. Jeg bliver mere og mere overbevist om at der er
>> svømmenålene det er galt med.
>
> Det lyder også meget som om at det er der fejlen ligger, for hvis de ikke
> lukker tæt, vil svømmerhuset løbe over som du oplever det.
>
>> Er det nogen der er til at skifte selv.
>> I forbindelse med den www adresse jeg skrev før, så kan de jo købes i
>> løs vægt til billige penge, men det er ikke meget ved, hvis de ikke
>> er til at skifte uden alt for meget specialudstyr.
>
> Det største problem i den sammenhæng er at få karburatorerne afmonteret
> fra motoren. Det kræver ikke noget specialværktøj, men kan være ret
> bøvlet, specielt hvis gummistudserne til luftfilter og topstykke er blevet
> hårde med alderen. Når først karburatorerne er afmonteret er det
> forholdsvist ligetil at åbne svømmerhusene og skifte de to nåle.
>
> signing off.. Martin Sørensen
>



D@n Dethlefsen (03-07-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 03-07-05 21:27

Mogli wrote:
> Efter at den havde kørt ved ca 7000 omdrejninger i 30-60 sekunder
> tid, hvor den havde røget uhæmmet meget, begyndte det at PI..E ud
> af den med benzin. Uden at kunne sige nøjagtig hvor der kom fra (Har ikke
> så stor viden
> om motorer), ligner det at det kommer fra de to gummikamre som
> karburatorerne fortsætte ud i.
>

Dine svømmere hænger, prøv at slå let med enden af en skruetrækker
på karburator bundkarene og se om det ikke hjælper.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




Mogli (07-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogli


Dato : 07-07-05 09:00

Hej D@n.

Det er ikke lige prøvet endnu, men det er da en mulighed jeg lige skal
teste.

Mvh
Miki

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42c84a24$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mogli wrote:
>> Efter at den havde kørt ved ca 7000 omdrejninger i 30-60 sekunder
>> tid, hvor den havde røget uhæmmet meget, begyndte det at PI..E ud
>> af den med benzin. Uden at kunne sige nøjagtig hvor der kom fra (Har ikke
>> så stor viden
>> om motorer), ligner det at det kommer fra de to gummikamre som
>> karburatorerne fortsætte ud i.
>>
>
> Dine svømmere hænger, prøv at slå let med enden af en skruetrækker
> på karburator bundkarene og se om det ikke hjælper.
>
> --
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
> www.dethlefsens.dk
> slet "OSTEN" fra adr. ved svar
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste