Ny dragt og hjelm... hvor og hvad?
Fra : Morten G. Nielsen

Dato : 01-07-05 16:25

Hej

jubiii nu har jeg bestilt ny mc til levering om 14 dage (CB900hornet).
Men jeg skal også have ny hjem og dragt.
Vil det ikke være billigst at købe det i eks. Malmø? jeg bor i kbh.
Hvilken hjelm kan anbefales i prisklassen 3-4500 kr. Det er vigtigt at der
ikke er for meget vindstøj i den, da jeg skal køre uden kåbe.

På forhånd tak

Morten

Fra : Bo Christensen

Dato : 01-07-05 20:43

> Hvilken hjelm kan anbefales i prisklassen 3-4500 kr. Det er vigtigt at der
> ikke er for meget vindstøj i den, da jeg skal køre uden kåbe.
Efter hvad jeg kan læse, så er schuberth s1 at anbefale,
jeg har en caberg justisimo, og den larmer en del på min kåbeløse mc
mvh bo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-07-05 22:17

Morten G. Nielsen wrote:
> Hej
>
> jubiii nu har jeg bestilt ny mc til levering om 14 dage (CB900hornet).

Tillykke

> Hvilken hjelm kan anbefales i prisklassen 3-4500 kr. Det er vigtigt at der
> ikke er for meget vindstøj i den, da jeg skal køre uden kåbe.

I prisklassen 3-4500 kr er der et meget righoldigt udvalg af hjælme, så
der er ikke andet at gøre end at anbefale dig følgende:

1)tjek http://www.dmcn.dk - FAQ -
2)Find en hjælm der passer perfekt til dig - prøv prøv og prøv igen -
kan du snige dig til en prøve-tur på din egen MC med hjælmen for at se
støj-niveauet ville dette være perfekt . men regn ikke med det

Held og lykke med hjælmkøbet

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 08:45

Morten G. Nielsen skrev i meddelelsen
<42c5603b$0$63593$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>Hej
>
>jubiii nu har jeg bestilt ny mc til levering om 14 dage (CB900hornet).
>Men jeg skal også have ny hjem og dragt.
>Vil det ikke være billigst at købe det i eks. Malmø? jeg bor i kbh.

Må jeg foreslå Mot-shop i Flensborg, Hein Gericke i Händevitt, eller Louis
overalt i düskland

Mit umiddelbare gæt er, at du så rigeligt vil få køreturen betalt, OG ikke
mindst få et kæmpe udvalg at vælge fra.

mvh
Orla, 50% sparet på Dainese, 30% på IXS ifht. DK

Fra : Morten G. Nielsen

Dato : 02-07-05 12:15

Nu har jeg købt både hjeml og dragt.

Hjelmen blev en nolan 101 til 222.- euro hos
www.louis.de

Jakken blev til Dainese Kirishima til 459.90 euro og bukserne til Dainese
Dragonfly til 429 euro. Begge dele købt hos MOTSHOP.de

Jeg sparet ca 4-500 kr. ved at købe tøjet på nettet, men så kommer der lidt
udgifter til fragt oveni.

Mvh. Morten

meddelelse news:42c647cd$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 14:19

Morten G. Nielsen skrev i meddelelsen
<42c67726$0$63611$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>Jeg sparet ca 4-500 kr. ved at købe tøjet på nettet, men så kommer der lidt
>udgifter til fragt oveni.

Og jeg brugte et par timer i forretningen for at finde netop den model der
passede mig. Er Du i grunden klar over hvor forskellige modellerne i
samme størrelse er ? Kald mig forfængelig, men tøj skal sgu' passe :-|

mvh
Orla

Fra : Bo Nielsen

Dato : 02-07-05 15:32

> [...]
> passede mig. Er Du i grunden klar over hvor forskellige modellerne i
> samme størrelse er ? Kald mig forfængelig, men tøj skal sgu' passe :-|

Vel også i høj grad et spørgsmål om sikkerhed!?!

ScooterBo

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-07-05 15:13

Morten G. Nielsen wrote:

> Jeg sparet ca 4-500 kr. ved at købe tøjet på nettet, men så kommer
> der lidt udgifter til fragt oveni.

Hold da fast - de penge ville jeg godtnok gerne have lagt i en dansk
forretning. Som Orla skriver er det ikke specielt nemt at vurdere
hvordan MC-tøj passer. Det varierer meget fra model til model - du kan
ikke bare gå efter en "størrelse 54" eller hvad du nu ellers tror du
bruger.

Da jeg købte tøj hos Franz Kroon for et par år tilbage fik jeg i øvrigt
15-20% rabat på butiksprisen (købte for 25-28k).

Mvh
Steen