Gevind
Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 01-07-05 14:26

Det var en trist dag i går gevindet i topstykket til udstødning er gået ,
er der nogen af jer der ved om sådan noget kan laves og hvad det eventuelt
koster ?
Der skal tilføjes det er en gevind krans eller hvad det nu hedder et der
sidder uden omkring udstødningen røret

Fra : LasseChristensen

Dato : 01-07-05 15:34

SØREN F. NIELSEN wrote:
> [...]
> koster ?
> Der skal tilføjes det er en gevind krans eller hvad det nu hedder et der

Kan du ikk lave en gevindbøsning og sætte i?

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 08:56

LasseChristensen skrev i meddelelsen
<42c553ef$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>Kan du ikk lave en gevindbøsning og sætte i?

Den helt korte: Nej !

Der er tale om et udvendigt gevind, typisk skåret i aluminiumtopstykke (BMW
?) Der er ikke meget andet at gøre end at afmontere toppen, få påsvejst
materiale, og derefter skåret nyt gevind.

Nødløsningen her og nu er at "ofre" en omløber ved at save den igennem
således, at man med et kraftigt spændebånd kan mindske diameteren nok til at
kunne udnytte den sidste rest af gevind, og derved køre indtil at en
"rigtig" reparation kan gennemføres. Inden at man "ofrer" en omløber bør man
nok sikre sig at en ny kan skaffes, (vintage problem).

mvh
Orla

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 02-07-05 16:01

Orla har ret

Men hvad koster sådan en reparation ca ?

meddelelse news:42c647cd$1$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : tb

Dato : 03-07-05 19:45

> Men hvad koster sådan en reparation ca ?

Ring til Iversen Cylinderservice i Horsens, han har før hjulpet mig med
sådanne ting (sidst en ødelagt tændrørsgevind)

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 02-07-05 16:04

Det er dog modsat indvendig gevind i topstykke men helt oppe i 36 mm gevind

Fra : Michal

Dato : 02-07-05 21:37

On Sat, 2 Jul 2005 09:55:45 +0200, Orla wrote:
> Der er tale om et udvendigt gevind, typisk skåret i aluminiumtopstykke
> (BMW ?)

Og også på Yamahas DT175'er.

--
Venlig Hilsen