MC fra tyskland????
Fra : kenneth T

Dato : 29-06-05 18:00

Hejsa, håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Hvis nu jeg køber er mc i tyskland, hvad skal jeg så være opmærksom på?
Hvilke papirer skal man have med?
Hvad med restgæld?
Hvordan finder jeg ud af om den er stjålet?

Ind til videre ville jeg gøre sådan:
*Være sikker på den har været registreret i de i 6mdr, så kan den nemlig
også i dk.
*Få "farzugbrief" med, dette har jeg forstået er "registreringsatesten" i
tyskland.
*Tag et billed af sælger, og hans kørekort.

Hvad ellers?

--
MVH
Kenneth T

Fra : Martin Jensen

Dato : 29-06-05 20:42

> Hvis nu jeg køber er mc i tyskland, hvad skal jeg så være opmærksom på?
What u see is what u get... Der er ikke noget med fortrydelsesret.

> Hvilke papirer skal man have med?
Du skal, som du selv skriver have det lysegrønner fahrzeugsfrief.
Derudover skal du have et mørkegrønt stykke papir, som fortæller at cyklen
er afmeldt i tyskland.
Disse papirer er din 'garanti' for at cyklen ikke er stjålet. Check
selvfølgelig om stelnummeret passer med papirerne.

> Hvad med restgæld?
Hvis der er gæld i cyklen, så har ejen ikke fahrzeugsbrief. Panthaver har
altid fahrzeugsbrief.

> Ind til videre ville jeg gøre sådan:
> *Være sikker på den har været registreret i de i 6mdr, så kan den nemlig
> også i dk.
Det er ikke et must at den har været indreg. i 6 mdr. Kun når vi snakker
afgift. Det er 6 mdr. eller 3000km.
Og, selvom den har været indregistreret i 6 mdr, er det ikke sikkert den
er billigere i afgift.
Hvis du kan finde en helt ny cykel (som selvfølgelig skal overholde euro2
normen) til en god pris, så skal du kun betale afgift af din købspris.

> *Tag et billed af sælger, og hans kørekort.
Er altid godt at have til albumet.

> Hvad ellers?
Husk service bog, samt alle originale dele, hvis cyklen er ombygget.

/Martin Jensen, Horsens

Fra : Jan Bachman

Dato : 02-07-05 17:16

>Det er ikke et must at den har været indreg. i 6 mdr. Kun når vi snakker
>afgift. Det er 6 mdr. eller 3000km.

6000km, hvis du vil slippe for momsen.

/Jan