Tændspoler/tændrør...
Fra : Moller

Dato : 29-06-05 09:10

Hejsa,
Kan ikke huske om dette har været oppe at vende, men nu kommer det igen
så.

Jeg har lige skiftet tændrør (dør præcis inden for 12-13.000km), og nu
er min tomgang mere rolig igen, og den trækker bedre fra bunden igen osv.
grundet den mere sikre gnist.

Det jeg så lure på er om hvad er fordelen med at montere et sæt
performance race tændspoler ? Sådan som jeg har luret det, så vil det giv
en mere rolig motorgang(bedre gnist), og derved forbedre bund og mellem
området... Men vil det berøre toppen ? for som altid så er de fleste
tuntricks(-boring og plan toppen), enten nogen som tager lidt det ene sted
og gir det andet, eller modsat... Og lige nu ville jeg gerne ha lidt mere
bund/mellem, men toppen er så høj at den ikke skal røres mere, og derved
tænkte jeg på om de spoler vil give mere respons i bunden ? uden at røre
toppen, eller vil jeg straffe min top på en eller anden måde ?

Er der nogen ulemper med at montere race spoler ?

VH
Lars Molnit

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-06-05 00:31

Moller wrote:
> [...]
> uden at røre toppen, eller vil jeg straffe min top på en eller anden måde ?
>
> Er der nogen ulemper med at montere race spoler ?

Jeg tror bestemt race spoler giver massere over hele området, nemlig det
din pung bliver lettere ved købet. Det er ikke hi-tech at lave en
tændspole, det kan fabrikanterne altså godt finde ud af!

mvh Tommy Fer