/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Koblingsfedten og Olie... Debat om igen...
Fra : Moller


Dato : 28-06-05 08:42

Hejsa,
Så fik jeg skifte olie på Banditten, og denne gang er der valgt en
anden type da man inde på BanditFAQ kan læse at Fullsyntetisk olie har en
stor del af skylden for at en B12 fedter som en syg i koblingen. Det der
så er valgt denne gang er en Halvsyntetisk 10W40 , mod en Castrol
Fullsyntetisk 10W50.

Men nu blir man så lidt forviret, for jo, nu fedter den mindre, altså
på den måde at den fedter stadig vildt i starten, men den holder hurtigere
op med at fedte når den blir varm, end med den anden olie. Men efter at ha
snakket med Jens Bager i går, og selv lige kigget inde på www.dmc-org.dk
FAQ om olie, så kan jeg forstå at når de begge heder 10W først, så er de
nærmest lige tykke i kold tilstand, men 40 olien er tyndere end 50'eren
når den er varm ? og så er det jeg lures på om det er dette som er skyld i
den er hurtigere om at holde op med at fedte ? end 10W50 ? da den
hurtigere blir tynd nok til ikke at lave balade med koblingen.

En anden ting er at inde på www.louis.de hvor olien er købt skriver de
om Halvsyntetisk 10W40 "Ideale Alternative für alle Motorräder, deren
Kupplung bei einem vollsynthetischen Öl rutschen würde." Nu er mit tysk
ikke så godt, men rutschen, er vel ment at den glider/fedter, altså de
skriver her at der kan være problemer med de Fullsyntetiske med nogen
MC'ers vådkoblinger. Så vil jeg være helt galt på den at sige den
halvsyntetisk 10W40 vs. fullsyntetiske 10W50, så vil den halvsyntetisk
give mindre koblingsproblemer, og at den blir det tyndere også hjælper en
del mere mod koblingsproblemer.

Som en sidste ting ? hvis nu bogen siger 10W40, og jeg bruger en 10W50
? som er lidt tykkere som varm, vil denne ikke give problemer med
oliekanalerne ? nu det er en tykkere olie, det samme gælder med gear og
lejer, vil en tyndere olie ikke kunne komme bedre rundt i systemet for at
smøre ?

VH
Lars Molnit


 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 28-06-05 08:55

> En anden ting er at inde på www.louis.de hvor olien er købt skriver
> de om Halvsyntetisk 10W40 "Ideale Alternative für alle Motorräder,
> deren Kupplung bei einem vollsynthetischen Öl rutschen würde." Nu er
> mit tysk ikke så godt, men rutschen, er vel ment at den
> glider/fedter, altså de skriver her at der kan være problemer med de
> Fullsyntetiske med nogen MC'ers vådkoblinger. Så vil jeg være helt
> galt på den at sige den halvsyntetisk 10W40 vs. fullsyntetiske 10W50,
> så vil den halvsyntetisk give mindre koblingsproblemer, og at den
> blir det tyndere også hjælper en del mere mod koblingsproblemer.

Det er korrekt. Masser af cykler kører perfekt og uden nogen former for
problemer med 10W50 fuldsyntetisk olie. Har du koblingsproblemer kan man
prøve sig frem med forskellige viskositeter og kvaliteter. Jeg tror grunden
til din fedter mindre med 10W40 er at den fuldsyntetsike "smør" for godt,
men det er rent gætteri!

> Som en sidste ting ? hvis nu bogen siger 10W40, og jeg bruger en
> 10W50 ? som er lidt tykkere som varm, vil denne ikke give problemer
> med oliekanalerne ? nu det er en tykkere olie, det samme gælder med
> gear og lejer, vil en tyndere olie ikke kunne komme bedre rundt i
> systemet for at smøre ?

Husk at varm olie er LANGT tyndere end kold olie, derfor er der ingen
problemer i at bruge en olie der er lidt tykkere i varm tilstand, da den den
stadig er MEGET tyndere end når olien er kold (Der er de begge 10W). En
tykkere olie vil smøre bedre i lejer, da den har en bedre bæreevne, men der
vil være større effekt tab. Kan din Bandit køre med 10W40 uden at bruge
noget olie af betydning og uden at lække det, så kør med det og vær glad.
Det er jo hvad Suzuki anbefaler.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Orla Pedersen (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 28-06-05 09:04

Moller wrote:
<snip>

Måtte jeg i al ydmyghed foreslå en fuldsyntetisk 5W40 Mobil Synt-S ,
forsøget kan gøres for under 200 Kr. hos HN. Måske nok i det tyndeste til
en luft/oliekølet, men i dansk klima går det nok.

Det er den olie, som har fungeret perfekt over ca. 20.000 Km på VTR'en

mvh
Orla

> VH
> Lars Molnit



Moller (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-06-05 09:19

Orla Pedersen wrote:

> Moller wrote:
> <snip>

> Måtte jeg i al ydmyghed foreslå en fuldsyntetisk 5W40 Mobil Synt-S ,
> forsøget kan gøres for under 200 Kr. hos HN. Måske nok i det tyndeste til
> en luft/oliekølet, men i dansk klima går det nok.

Du siger noget, for er det tykheden der er det største problem, vil
denne jo være samme tykkelse når den er varm, som den jeg bruger nu, men
en del tyndere fra start af.

> Det er den olie, som har fungeret perfekt over ca. 20.000 Km på VTR'en

Er den god nok til en honda, så er den også til en Suzuki ;) Mon ik jeg
bare skal bruge den Procyel Fulsyntetiske 5W40 fra louis.de nu den er på
tilbud, til 136KR. for 4L ;) skal bestille fra dem alligevel. skal
alligevel skifte olie om 5000km igen ;) altså om 5 uger...

VH
Lars Molnit


Ukendt (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-05 16:16


Moller skrev i meddelelsen ...

> Du siger noget, for er det tykheden der er det største problem, vil
>denne jo være samme tykkelse når den er varm, som den jeg bruger nu, men
>en del tyndere fra start af.


Ikke samme tykkelse, men samme _bæreevne_ ! Tag ikke fejl af det.


> Er den god nok til en honda, så er den også til en Suzuki ;) Mon ik jeg
>bare skal bruge den Procyel Fulsyntetiske 5W40 fra louis.de nu den er på
>tilbud, til 136KR. for 4L ;)

Jeg slap helt for koldstartsklonket med Mobil'en, men jeg skal ikke foreslå
noget som helst andet end hvad jeg selv har prøvet. Fakta er, uanset hvad
Ole/Special siger, at koblingen lever i bedste velgående, og er let at
dosere. Og den tyndere olie kommer væsentlig hurtigere frem til
smørestederne ved start. Og nu har jeg jo set motoren inden i, og ved at
lejebukkene i topstykket har lidt under den fede olie, (eller rettere,
mangel på samme), forrige ejer brugte :-/

mvh
Orla




Moller (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-06-05 21:00

Orla Pedersen wrote:

> Jeg slap helt for koldstartsklonket med Mobil'en, men jeg skal ikke foreslå
> noget som helst andet end hvad jeg selv har prøvet. Fakta er, uanset hvad
> Ole/Special siger, at koblingen lever i bedste velgående, og er let at
> dosere. Og den tyndere olie kommer væsentlig hurtigere frem til
> smørestederne ved start. Og nu har jeg jo set motoren inden i, og ved at
> lejebukkene i topstykket har lidt under den fede olie, (eller rettere,
> mangel på samme), forrige ejer brugte :-/


Se det er jo en del +'er at ha med i tankerne omkring olievalg, kender
selv det med gearskift delen fra MZ'en af da den er sygt følsom over hvad
der kommer i... også en af gundene til 3gear ryger så tit på ETZ 2½'erne.

Nå, men jeg må prøve den tyndere olie, men inden da skal jeg lige ha
fikse den udgangsaksel pakdåse + det ene dæksels parpirspakning.

VH
Lars Molnit


Armand (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-06-05 17:34

Moller wrote:
> Hejsa,
> Så fik jeg skifte olie på Banditten, og denne gang er der valgt en
> anden type da man inde på BanditFAQ kan læse at Fullsyntetisk olie har
> en stor del af skylden for at en B12 fedter som en syg i koblingen. Det
> der så er valgt denne gang er en Halvsyntetisk 10W40 , mod en Castrol
> Fullsyntetisk 10W50.
> Men nu blir man så lidt forviret, for jo, nu fedter den mindre, altså
> på den måde at den fedter stadig vildt i starten, men den holder
> hurtigere op med at fedte når den blir varm, end med den anden olie.

Olien er tyndere som varm, så hvis det er opvarmet olie der skal til for
at den ikke fedter, skal du absolut have så tynd en olie på som muligt :-|

Folk besynger syntetiske og delsyntetiske olie højt; men almindelige
mineralske olier er ikke ligefrem ubrugelige, og hvis man har
olierelaterede problemer, vil en simpel mineralsk olie være et godt bud
at forsøge sig med, Ikke mindst ud fra købsudgiften :-|

> ................ Nu er mit tysk
> ikke så godt, men rutschen, er vel ment at den glider/fedter, altså de
> skriver her at der kan være problemer med de Fullsyntetiske med nogen
> MC'ers vådkoblinger.

Jeg synes at kunne huske at såvel GSXR som B1200'eren har haft deres
problemer med koblingen, så alene at give olie skylen finder jeg for let
snævertsynet!

En helt anden ting er: Ved du overhovedet hvor kold/varm at olien i
Bandit'en er?
Der er jo ikke termostat på systemet, så i den hidtidige polar-sommer
kan olien ligefrem være underafkølet, hvilket ikke gavner koblingen á
kold/tyk olie :-|

--
Armand.

Ukendt (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-05 19:07


Armand skrev i meddelelsen ...

>Der er jo ikke termostat på systemet, så i den hidtidige polar-sommer
>kan olien ligefrem være underafkølet, hvilket ikke gavner koblingen á
>kold/tyk olie :-|

Det vil jo næsten være indlysende at olien er for kold/tyk i det
skandinaviske klima. xW50 olie er jo egentlig beregnet til somre man kun
oplever væsentlig længere sydpå.

mvh
Orla




Gynex (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Gynex


Dato : 28-06-05 20:10

Alt den oliesnak er meget god, og I har så sandeligt ret allesammen. Min VFR
fedtede også mindre i semisyntetisk olie end i fuldsyntetisk.
Jeg mener nu bare, at når en kobling fedter rundt, kunne det være tid til at
skifte koblingspladerne og fjedrene.
Det er ikke vildt dyrt (ca 800,- til en VFR), og det er ret let selv at
gøre.
MVH
Carsten Gynex Mortensen



Moller (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-06-05 20:49

Gynex wrote:

> Alt den oliesnak er meget god, og I har så sandeligt ret allesammen. Min VFR
> fedtede også mindre i semisyntetisk olie end i fuldsyntetisk.
> Jeg mener nu bare, at når en kobling fedter rundt, kunne det være tid til at
> skifte koblingspladerne og fjedrene.

Tjaaa... jeg har forstærket Barney fjedre i, og fik helt nye plader
osv. i i vinters, så den tur har jeg været igennem ;) og det hjalp ik
mærkbart noget.

> Det er ikke vildt dyrt (ca 800,- til en VFR), og det er ret let selv at
> gøre.

Yeps, og kan gøres på en Bandit uden at tappe olien af ;)

VH
Lars Molnit


Armand (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-06-05 23:51

Moller wrote:
>
>> ............ og det er ret let selv at gøre.
>
>
> Yeps, og kan gøres på en Bandit uden at tappe olien af ;)
>

Fortæl mig om én hvor koblingen ikke kan skiftes uden at tappe olien af!

--
Armand.

Moller (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-06-05 06:02

Armand wrote:

> Moller wrote:
>>
> >> ............ og det er ret let selv at gøre.
>>
>>
>> Yeps, og kan gøres på en Bandit uden at tappe olien af ;)
>>

> Fortæl mig om én hvor koblingen ikke kan skiftes uden at tappe olien af!

MZ... sådan ca. hele serien... mene heller ikke en SV kan ;)

VH
Lars Molnit


Armand (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-05 17:55

Moller wrote:
> Armand wrote:
>
>> Moller wrote:
>>
>>>
>> >> ............ og det er ret let selv at gøre.
>>
>>>
>>>
>>> Yeps, og kan gøres på en Bandit uden at tappe olien af ;)
>>>
>
>> Fortæl mig om én hvor koblingen ikke kan skiftes uden at tappe olien af!
>
>
> MZ... sådan ca. hele serien... mene heller ikke en SV kan ;)
>

Er det da ikke blot et spørgsmål om at læne/lægge modellen
tilstrækkeligt over mod venstre?

--
Armand.
(der til 24timers race på Abderstorp, så et franskt team benytte det
dertil medbragte special-værktøj, en skumgummi-madras, da man skulle flå
(kasette)gearkassen lynhurtigt ud af en YZF750SP )

Moller (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-06-05 19:21

Armand wrote:

>>>> Fortæl mig om én hvor koblingen ikke kan skiftes uden at tappe olien af!
>>
>>
>> MZ... sådan ca. hele serien... mene heller ikke en SV kan ;)
>>

> Er det da ikke blot et spørgsmål om at læne/lægge modellen
> tilstrækkeligt over mod venstre?

Tjooo det er nu nok på SV'en, men MZ'en har ikke et sidedæksel som
sådan, og derved skal det tømmes, der sider enda en olie tømnings skrue i
koblingshuset ;) til formålet at tømme den(2-300mL eller sådan).

VH
Lars Molnit




Moller (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-06-05 20:58

Armand wrote:

> Olien er tyndere som varm, så hvis det er opvarmet olie der skal til for
> at den ikke fedter, skal du absolut have så tynd en olie på som muligt :-|

Ja, der tror jeg at Orla's forslag med en 5W40 frem for en 10W40 er
løsningen, men der er ik langt mellem en Bandits olieskift(6000km), så det
oplever vi snart, jeg bestiller 4L hjem fra louis.de mens de er på tilbud.

> Folk besynger syntetiske og delsyntetiske olie højt; men almindelige
> mineralske olier er ikke ligefrem ubrugelige, og hvis man har
> olierelaterede problemer, vil en simpel mineralsk olie være et godt bud
> at forsøge sig med, Ikke mindst ud fra købsudgiften :-|

Jeg har kørt med Delo Mineralsk sidste år i en periode, men blev lokket
af castrols 10W50 som var på tilbud, og i foråret gik jeg så over til Delo
10W50, uden forskel, for denne gang at bruge 10W40... men prisforskellen
mellem mineralsk, og syntetisk er så lille på Delo'erne, så jeg ikke ville
tage købsudgiften med, men måske nu da bogen alligevel ik anbefaler bedre ?

> > ................ Nu er mit tysk
>> ikke så godt, men rutschen, er vel ment at den glider/fedter, altså de
>> skriver her at der kan være problemer med de Fullsyntetiske med nogen
>> MC'ers vådkoblinger.

> Jeg synes at kunne huske at såvel GSXR som B1200'eren har haft deres
> problemer med koblingen, så alene at give olie skylen finder jeg for let
> snævertsynet!

Det drejer sig om de gamle GSX-R og B12 koblingerne, altså de modeller
med Diagraph fjeder i... jeg går i tankerne om at bygge en nyere gsx-r
kobling i, og så montere en centrifugal tingest på, altså dem som slå
nogen låse ud på koblingen under acc. og derved ikke kan slippe før den
ikke acc. mere.

> En helt anden ting er: Ved du overhovedet hvor kold/varm at olien i
> Bandit'en er?
> Der er jo ikke termostat på systemet, så i den hidtidige polar-sommer
> kan olien ligefrem være underafkølet, hvilket ikke gavner koblingen á
> kold/tyk olie :-|

Overhovede ikke.... har en termosensor i bundproppen, men har ikke
monteret viser + ledningen ned til endnu ;) så måske jeg skulle nosse mig
sammen til at montere denne.

VH
Lars Molnit


Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 21:08


Moller skrev i meddelelsen ...

>med Diagraph fjeder i...

Diaphragm fjeder ? Vær lige opmærksom på at den skal være så hvælvet som
overhovedet muligt. Jo mere man spænder den op, jo blødere bliver den. Og
det er faktisk med fuld overlæg, det er nemlig utroligt godt for betjeningen
af koblingen, og derfor blev fjederen indført i stortset alle biler, og i
øvrigt BMW mc'er, Norton Commando mfl.

Så lige nøjagtigt med den fjedertype skal man _ikke_ "forbedre" koblingen
med ekstra plader..

mvh
Orla

> VH
> Lars Molnit




Steen E. (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 28-06-05 22:44

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:d9qv0f$fbq$1@abbeden.bunk.cc...
> Hejsa,
> Så fik jeg skifte olie på Banditten, og denne gang er der valgt en
> anden type da man inde på BanditFAQ kan læse at Fullsyntetisk olie har
> en stor del af skylden for at en B12 fedter som en syg i koblingen.
> Det der så er valgt denne gang er en Halvsyntetisk 10W40 , mod en
> Castrol Fullsyntetisk 10W50.
>
>

Igen - igen .

Et godt sted at blive klog er Mobils FAQ-side om motorcykel olier :

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Motorcycle_Oil_FAQs.aspx#FAQs1

Bemærk her bl.a. sætningen: "So unlike Mobil 1 for cars, Mobil 1 MX4T
has no friction modifiers, which could lead to clutch slippage."

Så den fuldsyntetiske olie Mobil 1 - som i øvrigt er en velkendt
højkvalitets olie - er altså tilsat friktions nedsættende indhold, som
kan føre til koblings fedteri i motorcykler, hvorfor Mobil anbefaler
Mobil 1 MX4T motorcykelolie til sportsmaskiner. Den er også JASO-MA
specificeret.

Et andet godt sted at blive klog er motorcykel fabrikkernes egne specs -
her er de store japanske enige om den såkaldte JASO-MA norm, af hensyn
til vådkoblingerne

Så når nogen med held kører med fuldsyntetiske bilolier, så er det da
godt for dem, men alle med koblings fedteri kan jo først prøve at følge
både olie leverandørernes og mc-fabrikanternes råd : Check at der står
JASO-MA på dunken.


--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 06:16


Steen E. skrev i meddelelsen
<42c1c48b$0$63687$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>Så når nogen med held kører med fuldsyntetiske bilolier, så er det da
>godt for dem, men alle med koblings fedteri kan jo først prøve at følge
>både olie leverandørernes og mc-fabrikanternes råd : Check at der står
>JASO-MA på dunken.

Og Moller bruger mig bekendt netop JASO-MA olie fra Louis, så skal vi lige
komme ned på jorden igen Og når oliefabrikanternes "råd" i nogle
tilfælde udarter sig i den tredobbelte pris, så kan jeg ikke tage dem
alvorlig.. "han har jo ikke noget på !"

mvh
Orla







Moller (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-06-05 09:04

Orla Pedersen wrote:

>>Så når nogen med held kører med fuldsyntetiske bilolier, så er det da
>>godt for dem, men alle med koblings fedteri kan jo først prøve at følge
>>både olie leverandørernes og mc-fabrikanternes råd : Check at der står
>>JASO-MA på dunken.

> Og Moller bruger mig bekendt netop JASO-MA olie fra Louis, så skal vi lige
> komme ned på jorden igen Og når oliefabrikanternes "råd" i nogle
> tilfælde udarter sig i den tredobbelte pris, så kan jeg ikke tage dem
> alvorlig.. "han har jo ikke noget på !"

Ligepræcis, det er 6-7 år siden jeg sidst brugte en Liter olie fra
tanken til en madkasse ;) så det er skam MC relateret olie, så det er ikke
problemet, mener heller ikke vi har lagt skjul på dette i tråden.

Selve debatten lå jo i ... syntetisk vs. ikke.... og tyndeheden i kold
stand osv. hvad der havde med koblingsfedten, og det med Bil olie, og
rigtig MC olie har jo været debateret flere gange, derved sætningen "Debat
om igen" i Topic, da jeg derved gik ud fra den del ikke skulle med i
diskutionen, da vi fleste er enige om at det er Fy fy at give røven ud af
bukserne for skod olie på tanken, eller discount olie hos Harald SnotBorg.

VH
Lars Molnit


Steen E. (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 29-06-05 09:19

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:d9tklf$b40$1@abbeden.bunk.cc...
> Orla Pedersen wrote:
>
>>>Så når nogen med held kører med fuldsyntetiske bilolier, så er det da
>>>godt for dem, men alle med koblings fedteri kan jo først prøve at
>>>følge
>>>både olie leverandørernes og mc-fabrikanternes råd : Check at der
>>>står
>>>JASO-MA på dunken.
>
>> Og Moller bruger mig bekendt netop JASO-MA olie fra Louis, så skal vi
>> lige
>> komme ned på jorden igen Og når oliefabrikanternes "råd" i nogle
>> tilfælde udarter sig i den tredobbelte pris, så kan jeg ikke tage dem
>> alvorlig.. "han har jo ikke noget på !"
>
> Ligepræcis, det er 6-7 år siden jeg sidst brugte en Liter olie fra
> tanken til en madkasse ;) så det er skam MC relateret olie, så det er
> ikke problemet, mener heller ikke vi har lagt skjul på dette i tråden.
>
> Selve debatten lå jo i ... syntetisk vs. ikke.... og tyndeheden i
> kold stand osv. hvad der havde med koblingsfedten, og det med Bil
> olie, og rigtig MC olie har jo været debateret flere gange, derved
> sætningen "Debat om igen" i Topic, da jeg derved gik ud fra den del
> ikke skulle med i diskutionen, da vi fleste er enige om at det er Fy
> fy at give røven ud af bukserne for skod olie på tanken, eller
> discount olie hos Harald SnotBorg.
>
> VH
> Lars Molnit
>

Dukker mig for de flyvende oliedunke - godt ord igen Jeg skal nok
huske at læse strengen grundigt næste gang.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Moller (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-06-05 09:30

Steen E. wrote:

> Dukker mig for de flyvende oliedunke - godt ord igen Jeg skal nok
> huske at læse strengen grundigt næste gang.

På den anden side ;) så er det jo vigtigt at hive basale ting frem
mange gange, da f.eks. en ikke videne om tidligere oliedebatter kunne
falde i fælden, og derved tro at den Bilolie han bruge bare skal købes som
Mineralsk bil olie, og så er han lige fedt ;)

Det minder mig om... hvem står for Olie FAQ delen inde på
www.dmc-org.dk ? den er ok med det den har, men der er småting som jeg
syntes mangler derinde... f.eks. det vigte info som Steen E. nu kom med,
om hvad der skal stå på den for det virker ok til vådkoblingen, især da de
fleste af os der læser der ikke er Ducati ejere :)

VH
Lars Molnit



"J.C.Kløve" (29-06-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 29-06-05 09:57

Moller wrote:
> Steen E. wrote:
>
>> Dukker mig for de flyvende oliedunke - godt ord igen Jeg skal nok
>> huske at læse strengen grundigt næste gang.
>
>
> På den anden side ;) så er det jo vigtigt at hive basale ting frem
> mange gange, da f.eks. en ikke videne om tidligere oliedebatter kunne
> falde i fælden, og derved tro at den Bilolie han bruge bare skal købes
> som Mineralsk bil olie, og så er han lige fedt ;)
>
> Det minder mig om... hvem står for Olie FAQ delen inde på
> www.dmc-org.dk ? den er ok med det den har, men der er småting som jeg
> syntes mangler derinde... f.eks. det vigte info som Steen E. nu kom med,
> om hvad der skal stå på den for det virker ok til vådkoblingen, især da
> de fleste af os der læser der ikke er Ducati ejere :)
>
> VH
> Lars Molnit
>
>
Det er Kai Harrekilde-Petersen der er emneredaktør, og du er meget
velkommen til at skrive et lille epistel om det du syntes der mangler og
sende det til ham, så vil han givet integrere det i sin tekst



--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Bjørn S (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 29-06-05 10:56

J.C.Kløve wrote:

> Moller wrote:
>> Det minder mig om... hvem står for Olie FAQ delen inde på
>> www.dmc-org.dk ? den er ok med det den har, men der er småting som jeg

> Det er Kai Harrekilde-Petersen der er emneredaktør, og du er meget

DMC,DMC gentag efter mig DMC.
Men det kan sikkert passe at K.H-P. passer emnet hos DMCN

--
/Bjørn - som også roder rundt i alle DXXX. forkortelsene


"J.C.Kløve" (29-06-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 29-06-05 11:29

Bjørn S wrote:
> J.C.Kløve wrote:
>
>> Moller wrote:
>>
>>> Det minder mig om... hvem står for Olie FAQ delen inde på
>>> www.dmc-org.dk ? den er ok med det den har, men der er småting som jeg
>
>
>> Det er Kai Harrekilde-Petersen der er emneredaktør, og du er meget
>
>
> DMC,DMC gentag efter mig DMC.
> Men det kan sikkert passe at K.H-P. passer emnet hos DMCN
>
zz
ahem øhhh
G'morn'

--
Dun@nt der lige tog en "morfar"
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Moller (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-06-05 11:30

Bjørn S wrote:

> J.C.Kløve wrote:

>> Moller wrote:
>>> Det minder mig om... hvem står for Olie FAQ delen inde på
>>> www.dmc-org.dk ? den er ok med det den har, men der er småting som jeg

>> Det er Kai Harrekilde-Petersen der er emneredaktør, og du er meget

> DMC,DMC gentag efter mig DMC.
> Men det kan sikkert passe at K.H-P. passer emnet hos DMCN

Øh, der stod da dmc-org.dk aka DMC .. ? ellers er jeg ik med.

VH
Lars Molnit


Orla Pedersen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 29-06-05 09:56

Moller wrote:

>da vi fleste er enige om at det er Fy fy at give røven ud af
> bukserne for skod olie på tanken, eller discount olie hos Harald SnotBorg.


Netop derfor at jeg anbefaler dig en kvalitets bil-olie, som jeg ikke har
haft problemer med Og i øvrigt netop købt til discountpris hos HN....

Når en kobling ikke duer, så er det som regel netop fordi at _koblingen_
ikke duer

mvh
Orla, som har set nok ester baseret skod mc-olie solgt til overpris. Ester
baseret olie hører hjemme i hermetisk lukkede køleanlæg. :-|
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/oil



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste