Det svære valg...
Fra : Brian Ipsen

Dato : 27-06-05 08:39

Hej,

Jeg overvejer at anskaffe mig en MC til de "små" ture rundt i storbyen -
men kan ikke rigtigt finde ud af, hvad der er det bedste valg mellem
følgende 3 maskiner:

Honda NX650 Dominator
Suzuki DR650
Yamaha XT 600

Er der nogen, der kan give mig lidt input vedr. ydelse, typisk
drifts-stabilitet etc.. ??

/Brian

Fra : anders majland

Dato : 27-06-05 09:47

> Jeg overvejer at anskaffe mig en MC til de "små" ture rundt i storbyen -
> men kan ikke rigtigt finde ud af, hvad der er det bedste valg mellem
> [...]

Antager at du kigger brugt - så er det bedste valg den du får til mest
velholdte til den bedste pris
Dominatoren er nok den mest gadeorienterede af dem

> Er der nogen, der kan give mig lidt input vedr. ydelse, typisk
> drifts-stabilitet etc.. ??

Prøv også at kigge i forummet på www.tenere.dk - De fleste der hæfter sig
lidt mere ved "udenbys" egenskaber

Men jeg kan bidrage med at jeg selv kører på en XT600 fra 1988. Første motor
var smadret af første ejer ved 37000km. Jeg har så kørt yderligere 37000km
uden de store problemer. Det der har drillet mest er et slidt el-net og
deraf løse forbindelse. Men der er mange nyere xt600'ere til "rimelige"
priser da de har været solgt fra ny til 60-65kkr indtil for et par år siden.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988

Fra : anders majland

Dato : 27-06-05 10:30
Fra : anders majland

Dato : 27-06-05 10:33
Fra : Richard

Dato : 27-06-05 17:53

Brian Ipsen wrote:

> Jeg overvejer at anskaffe mig en MC til de "små" ture rundt i storbyen -
> men kan ikke rigtigt finde ud af, hvad der er det bedste valg mellem
> følgende 3 maskiner:

> Honda NX650 Dominator

Fed cykel - meget mere om den på <http://www.hondadominator.de/> og
<http://www.eikholt.net/hpalt/dommi/>

NB! Iflg. en brugttest i Motorrad blev lakkvaliteten dårligere, da
produktionen af NX650 blev flyttet til Italien i '96 eller '97; kan
sikkert finde artiklen frem, hvis du ikke finder den andetsteds. Den
første årgang '88 havde den kraftigste motor (knasternes løftehøjde); men
meget andet end det og lakken blev ændret gennem årene, måske også noget
af betydning for dig

Er du ude efter et importobjekt, finder du også et antal af XR650L fra
start90erne i D og UK - og rigtig mange SLR650 / FX650 Vigor især i UK,
men det er en helt anderledes cykel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Eg Egemarke

Dato : 27-06-05 19:47

Du kan kigge lidt på den Dominator jeg havde den var fra´vistnok ´97 og
lakken var forfærdeligt dårligt lavet !
Tjek billederne i min profil
Bortset fra det kørte den faktisk ganske godt uden bøvl og den var dejlig
nem at tumle med specielt i byen er den nær genial med sin lave vægt etc

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Brian Ipsen

Dato : 07-07-05 22:05

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message

> [...]

> Er du ude efter et importobjekt, finder du også et antal af XR650L fra
> start90erne i D og UK - og rigtig mange SLR650 / FX650 Vigor især i UK,

Nu har jeg søgt lidt på mobile.de (som er det eneste sted, jeg lige
umiddelbart kender)... Og undrer mig over, at de 650ccm Dominator åbenbart
findes i et par forskellige udgaver mht. ydelse....

F.eks:
650 ccm, 33.500 km, 20 kW (27 PS)
650 ccm, 52.400 km, 32 kW (44 PS)
650 ccm, 34.000 km, 33 kW (45 PS)
650 ccm, 16.000 km, 20 kW (27 PS)

Er nogle af dem med droslet motor, siden de "kun" ligger på 27HK ??

/Brian

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-07-05 22:18

> [...]
> 650 ccm, 34.000 km, 33 kW (45 PS)
> 650 ccm, 16.000 km, 20 kW (27 PS)
> Er nogle af dem med droslet motor, siden de "kun" ligger på 27HK ??

Jeps, 27HK er en gængs tysk drosling. Hvis der ikke er den store
prisforskel, så gå efter en udroslet udgave, så du er fri for at bøvle med
at fjerne den bagefter (hvis du altså overvejer at selv-importere).

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Brian Ipsen

Dato : 07-07-05 22:30

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> Jeps, 27HK er en gængs tysk drosling. Hvis der ikke er den store
> prisforskel, så gå efter en udroslet udgave, så du er fri for at bøvle med
> at fjerne den bagefter (hvis du altså overvejer at selv-importere).

Hvor meget skal der til for evt. at fjerne droslingen ?? Det ender nok med
selv-import, da købspris+afgift sammenlagt nok vil være billigere end en
tilsvarende model i DK (samt at den sikkert også er i bedre stand end en
tilsvarende udgave i DK - grundet klima etc)....

/Brian

Fra : Richard

Dato : 08-07-05 07:10

Brian Ipsen wrote:

> Hvor meget skal der til for evt. at fjerne droslingen ??

Honda D dokumenterer droslingen model for model under Leistungsumrüstungen
her:
<http://www.honda.de/content/service/mc/index.html>
Bemærk årgangen og springet i typenr. efter første årgang '88, der som
nævnt har flest hk (knastaksel med højere løft).

> [...]
> tilsvarende model i DK (samt at den sikkert også er i bedre stand end en
> tilsvarende udgave i DK - grundet klima etc)....

Sikkert, men mange tyskere har brugt Domi'er til daglig transport og/eller
som vintercykler, så se dig godt for

En NX650 servicemanual og meget mere finder du på Domi-siderne hos:

Fra : Brian Ipsen

Dato : 11-07-05 13:05

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message

> Fed cykel - meget mere om den på <http://www.hondadominator.de/> og
> <http://www.eikholt.net/hpalt/dommi/>

Hmm.. Er det kun 2 forskellige maskiner hos mig, der har seriøse problemer
med den java-navigations-"fætter", der er i venstre side på eikholt siden ?
Jeg har lidt svært ved at navigere rundt på siden, hvis den ikke fungerer
(jeg har prøvet med både IE og FireFox - og ja, javaunderstøttelse er
installeret/aktiveret)..

/Brian

Fra : Richard

Dato : 11-07-05 14:18

Brian Ipsen wrote:

> Hmm.. Er det kun 2 forskellige maskiner hos mig, der har seriøse problemer
> med den java-navigations-"fætter", der er i venstre side på eikholt siden ?

Nej, det virker heller ikke her lige nu. Men Google er din ven, når du
blot ved, hvad du kan forvente at finde Fx giver søgestrengen
"Eikholt.net service manual" dig hurtigt to links til siderne med NX650
service manual og uoriginalt udstyr:
<http://www.eikholt.net/hpalt/dommi/manual.htm>
<http://www.eikholt.net/hpalt/dommi/parts.htm>

Tilsvarende kan du sikkert finde andre af de ting, der er nævnt på
hovedsiden, hvis ikke du kan gætte sidenavnet, nu du har set syntaksen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Michal

Dato : 11-07-05 18:21

On Mon, 11 Jul 2005 14:05:23 +0200, Brian wrote:
> [...]
> Jeg har lidt svært ved at navigere rundt på siden, hvis den ikke fungerer
> (jeg har prøvet med både IE og FireFox - og ja, javaunderstøttelse er

Jeg vil lige sige at det heller ikke virker så godt i en lynx eller en
links. Men hey, gør det noget når der i det mindste er en url parameter
til appletten? ;)

--
Venlig Hilsen
Michal