/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Utæt skrue/gevind..
Fra : Dak


Dato : 26-06-05 20:00

Hej

På min mc er der et coverdæksel til det forreste tandhjul. På den nederste
skrue som holder denne på plads er der åbenbart hul igennem til oliepølen.
Jeg har haft olie spild på det sidste men den drypper ikke når jeg holder
stille men kun når jeg kører. så opdagede kun spildet ved at den brugte mere
olie end normalt samt nederst højre side af motoren var sølet til med olie.

Jeg tror umiddelbart at skruen er skyld i tabet. Dvs. at den altså ikke
fylder gevindet nok ud så der kan komme olie igennem. Så jeg må have kværnet
skruen lidt.(lige nok til den stadigvæk kan holde skruen selvom jeg drejer
rimelig hårdt på.)

Mit spørgsmål er så hvad i alverden skal jeg gøre? Fylde hullet med noget
voks/silikone-ting eller skal jeg virkelig have lavet gevindet eller noget
3? (det sidste er ikke et valg før efter næste år da gevindet er en del af
motorkernen, så det kommer sikkert til at koste en bondegård.)

Men hvis der er nok som ellers ved hvor oliespildet kan komme fra så sig
lige til fordi jeg er som sagt på bar bund da olien spreder sig over hele
langsiden på motoren.

Dak
Suzuki GS500Ev



 
 
Richard (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 26-06-05 20:17

Dak wrote:
> Mit spørgsmål er så hvad i alverden skal jeg gøre?

Kender slet ikke motoren, men du kan vel stoppe et sådant olieudslip ved
at smøre en bræmme flydende pakning på skruen, inden du skruer den i.

Sørg blot for at placere det tilpas langt inde på skruen, så du er
sikker på, at der ikke kommer noget ind i motoren.

Som en nødløsning, naturligvis, indtil du får lavet gevindet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Ukendt (26-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-06-05 20:47


Dak skrev i meddelelsen <42befb29$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>På min mc er der et coverdæksel til det forreste tandhjul. På den nederste
>skrue som holder denne på plads er der åbenbart hul igennem til oliepølen.

<mega snip>

Jeg tror ikke olien kommer fra dit gevind, der er aldrig hul gennem til
olien ved den slags, gevind kan nemlig ikke tætne for olie, (rørgevind
undtaget). Olien kommer fra simmerringen ved koblingsstang, og/eller ved
kædehjulet.

mvh
Orla



Ukendt (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-05 08:36

> Jeg tror ikke olien kommer fra dit gevind, der er aldrig hul gennem til
> olien ved den slags, gevind kan nemlig ikke tætne for olie, (rørgevind
> undtaget). Olien kommer fra simmerringen ved koblingsstang, og/eller ved
> kædehjulet.

På min GSX400 ser det også ud som om at det kommer fra en bolt, men tror nu
også at det er simmerringene der er døde, dem prøver jeg ihvertfald at
skifte..

Mvh
Morten



Dak (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 27-06-05 18:12

Olien kommer fra simmerringen ved koblingsstang, og/eller ved
> kædehjulet.

okay, er der kun en slags simmering? eller skal man sige det er til
koblingspinden? ser f.eks. lige nu louis.de og der har en simmering til 9.95
euro så vil jo ikke spilde de penge hvis det ikke er dem jeg skal købe. Men
synes forresten ikke jeg kan se den ring udepå, skal jeg skille motoren ad
for at skifte den?



Hvis der er kædehjulet, skyldes det så mangelfuld eller forkert montering af
ny kæde? fordi det olienspild starten passer meget godt med da jeg fik ny
kæde på.


Dak
Suzuki GS500Ev






Tom Christensen (27-06-2005)
Kommentar
Fra : Tom Christensen


Dato : 27-06-05 11:56

Hej

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:42befb29$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> På min mc er der et coverdæksel til det forreste tandhjul. På den nederste
> skrue som holder denne på plads er der åbenbart hul igennem til oliepølen.
> Jeg har haft olie spild på det sidste men den drypper ikke når jeg holder
> stille men kun når jeg kører. så opdagede kun spildet ved at den brugte
> mere olie end normalt samt nederst højre side af motoren var sølet til med
> olie.
>
> Jeg tror umiddelbart at skruen er skyld i tabet. Dvs. at den altså ikke
> fylder gevindet nok ud så der kan komme olie igennem. Så jeg må have
> kværnet skruen lidt.(lige nok til den stadigvæk kan holde skruen selvom
> jeg drejer rimelig hårdt på.)
>
> Mit spørgsmål er så hvad i alverden skal jeg gøre? Fylde hullet med noget
> voks/silikone-ting eller skal jeg virkelig have lavet gevindet eller noget
> 3? (det sidste er ikke et valg før efter næste år da gevindet er en del af
> motorkernen, så det kommer sikkert til at koste en bondegård.)
>
> Men hvis der er nok som ellers ved hvor oliespildet kan komme fra så sig
> lige til fordi jeg er som sagt på bar bund da olien spreder sig over hele
> langsiden på motoren.

På min Virago skal der være monteret en O-ring på den nederste bolt til
oliefilteret.
Den tabte olie, indtil O-ringen kom tilbage på sin plads.

--

med venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408872
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste