Underlig skurren i 5. gear på XS400
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-06-05 10:22

Hej

Når jeg kører i 5. gear på XS'eren siger motoren en underlig skurrende lyd,
som om der er noget der kører på. Den trækker fint, men kan det skyldes
tandhjulet til 5. er slidt op? Umiddelbart vil jeg tro forrige ejere primært
har brugt 5. da den døjer med at holde mere end 100-110 i 6.

Stef
http://www.dfmc.dk/?id=843

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-06-05 10:24

Lige en lille ting mere. Jeg har fuldt lidt med i de forskellige tråde
omkring tændrør, har jeg ret i at hvis de er hvide får den for mager
blanding?

Stef

Fra : LasseChristensen

Dato : 25-06-05 12:05

Stefan Jacobsen wrote:
> Lige en lille ting mere. Jeg har fuldt lidt med i de forskellige tråde
> omkring tændrør, har jeg ret i at hvis de er hvide får den for mager
> blanding?
>
> Stef

Kommer an på hvilken type tændrør det drejer sig om :)

Men hvis det er en med ganske normal elektrode, så er det korrekt, så er
det for mager blanding

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-06-05 12:45

> Kommer an på hvilken type tændrør det drejer sig om :)
>
> Men hvis det er en med ganske normal elektrode, så er det korrekt, så er
> det for mager blanding

Det er det, nå men så må jeg jo igang med manualen!

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-06-05 22:08

> Det er det, nå men så må jeg jo igang med manualen!

Ok det bliver vist noget for mekkeren, jeg har været gennem manualerne 15
gange og syntes ikke der står en dyt om det nogen steder. Der skulle vel
ikke være nogle XS 400 ejere der har rodet med det?

Stef

Fra : Armand

Dato : 25-06-05 12:37

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> tandhjulet til 5. er slidt op? Umiddelbart vil jeg tro forrige ejere primært
> har brugt 5. da den døjer med at holde mere end 100-110 i 6.

Hvis det med sikkerhed kun er i 5.gear, så er det sandsynligt at det ér
tandhjulsparret til 5. der er ved at være færdige

--
Armand.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-06-05 12:44

> Hvis det med sikkerhed kun er i 5.gear, så er det sandsynligt at det ér
> tandhjulsparret til 5. der er ved at være færdige

Det er det de andre lyder fine, nå men så må jeg jo bare springe det gear
over indtil det bliver vinter og der bliver tid til at åbne den Såkan
jeg jo også få checket kæder/ventiler stempel etc ved samme lejlighed!

Stef