Opflg. på scooter vs trailer 4/4 d.å. (lan~
Fra : ScooterBo

Dato : 23-06-05 16:21

Jeg har lige læst resten af tråden om mit uheld på Limfjordsbroen, hvor
der bliver diskuteret lidt om ansvar og skyld, og vil gerne svare lidt på
nogle af de kommentarer, der er givet:

>Men hvad takseres det egenligt til at tabe en trailer ?
>Jeg ville jo kalde det groft uforsvarligt men
>http://147.29.40.19/PUBL/Boedetakster_faerdselslov/P%20669%20juni%2004.pdf
>giver ikke noget svar
>/Anders Majland

Jeg ved ikke om skadevolder ahr fået nogen straf, men jeg ringer og
spørger ordensmagten i morgen

>.. Enig - men Bo anlægger vist en lidt galgenhumoristisk vinkel på
>uheldsøjeblikket.

Kottekt!

>Jo jo - det har du meget ret i, men jeg anser det (næsten) for værende på
>niveau med, hvis der dumpede et flygel ned på vejen foran mig fra 4. sal,
>og man så "ikke holdt tilstrækkelig afstand til at kunne nå at bremse".

Enig i begge synspunkter! Som jeg også selv skrev, kunne jeg MÅSKE have
undgået traileren, hvis jeg havde holdt bedre afstand og set længere frem
i trafikken, men alle der har været over Limfjordsbroen midt på
formiddagen, vil nok give mig ret i, at der s'gu ikke er meget afstand at
give af - hvis man gør det, kan man roligt regne med, at den afstand
hurtigt bliver fyldt ud af endnu en bil og endnu en bil og så fremdeles...

>Men mener myndighederne at han ikke holdt tilstrækkelig afstand,
>hænger han selv på den og vil ovenikøbet få en bøde

Har fået fuld erstatning for scooteren (kasko), og klar tilkendegivelse
fra skadevolders forsikringsselskab om, at jeg får alle udgifter ifb.
uheldet betalt - det skulle vel være en ret fin indikation af, at jeg (i
offentlighedens øjne) er fri for ansvar.

>Jeg havde ikke nummeret på ham men kun en beskrivelse ... Det var lige foran
>et busstoppested - men inden jeg havde fået samlet mig selv op havde bussen
>hentet alle vidnerne (Derfor kan jeg kun anbefale at man som vidne selv
>henvender sig med kontaktinformationerne*)

Hva' sker der for de mennesker der skulle med bussen - jeg kan på ingen
måde fatte, at man som tilskuer til et uheld, kan få sig selv til bare at
stå på en bus og køre væk uden at give vedkommende, der kørt galt en
hjælpende hånd! De regner åbenbart med aldrig selv at få brug for hjælp.
Hvis I ser et uheld, så hjælp - det betyder MEGET for den uheldsramte, at
der kommer nogen over, også selv om der måske ikke er noget at hjælpe med.

Tak for jeres tid og Schlæger - tak for opbakningen ;-D

ScooterBo
(der skal have skinnen af benet på tirsdag - forhåbentlig

Fra : Schlæger

Dato : 23-06-05 16:38

ScooterBo wrote:

> [...]

> ScooterBo
> (der skal have skinnen af benet på tirsdag - forhåbentlig

Og tak til dig for at du fulgte op på tråden, så den ikke bare hang og
blafrede i luften.

Mch Schlæger

Fra : ScooterBo

Dato : 23-06-05 20:47

> Og tak til dig for at du fulgte op på tråden, så den ikke bare hang og
> blafrede i luften.

> Mch Schlæger

Skal så i den forbindelse beklage det ikke blev før, men jeg fandt faktisk
først i dag ud af, hvordan man kunne søge tidligere posteringer på
Google - "bit slow, are we?" ;-D

ScooterBo

Fra : Schlæger

Dato : 23-06-05 22:30

ScooterBo wrote:

> Skal så i den forbindelse beklage det ikke blev før....

Jeg håber, at du og dit ben nyder at få friheden tilbage, og at din kvote
er opbrugt med hensyn til "trailerkast-efter-tohjulere".

Mch Schlæger