BMW Partlister
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-06-05 13:39

Hejsa i gruppen.

Jeg fandt lige dette nyttige link i bilgruppen - listen dækker også
motorcykler.

http://www.realoem.com/bmw/

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Brassball

Dato : 22-06-05 14:46

Takker for linket,

Kim
BMW R100RS

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-06-05 14:53

"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> wrote in message
> Takker for linket,
>
> Kim
> BMW R100RS

Welbekoms' do'.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 00:39

"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Takker for linket,
>
> Kim
> BMW R100RS

Jeg takker også, har godt nok en "original skive" , men den har virker noget
hurtigere at komme rundt ned.
Så det er bare super, må solskinsvejret være med dig

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-06-05 06:42

"Flemming Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> wrote in message

> [...]
noget
> hurtigere at komme rundt ned.
> Så det er bare super, må solskinsvejret være med dig

Og i lige måde.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Brassball

Dato : 22-06-05 16:56

Ved du noget om støj ved sideværts slør i vippearmene?
jeg har en vippearm der er sideværts slør i, og ved ikke om det er det
jeg hører tydeligst eller om det er "anden støj" den er mest markant
når motoren er varm, og virker ikke lastafhængig.

MVH
Kim

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-06-05 18:39

> [...]
> jeg hører tydeligst eller om det er "anden støj" den er mest markant
> når motoren er varm, og virker ikke lastafhængig.

Hej Kim.

Spørgsmålet er, om det vitterligt er vippearmen der snakker med, eller om
den bare trænger til at få stillet ventiler.
Tjek evt. spillerum for ventilerne i værksteds-/instruktionshåndbogen.
Husk at ventilspillerummet skal tjekkes med kold motor.

Og ellers...tjah, så begynder vi at skulle have fagfolk på.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-06-05 21:16

Brassball skrev:
> Ved du noget om støj ved sideværts slør i vippearmene?

Det vil jeg da godt lige give mit besyv med til.

> jeg har en vippearm der er sideværts slør i,

Det er der jo mange der har. BMW har da også lavet flere
udgaver af vippearme til R-modellerne.

> og ved ikke om det er det jeg hører tydeligst eller om det er "anden støj" den er mest markant
> når motoren er varm, og virker ikke lastafhængig.

Det kan det sagtens godt være. Der findes en forbedret model
med shims til justering af aksialslør. De kan ligge i den
forkert ende, så vippearmen "klasker" frem og tilbage når
stødstangen påvirker den. Bemærk at stødstangen ikke er
vinkelret på vippearmsakslen. Derfor disse sidekræfter. Er
det den gamle type uden shims, og de er mindst ligeså gode,
så kan du fjerne sløret ved at løsne den ene ende af
vippearmsakslen/topbolten en smule. Og med en bolschehammer
daske lidt til den til sløret er væk. Måske skal der
"justeres" i begge ender. Løsn eventuelt stilleskruen til
ventilen så du kan mærke om vippearmen går stramt. Og stil
gerne ventiler ofte. Det tager ikke mange minutter.

Ib Jakobsen