/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ang. Factory tændningsforskyder
Fra : Peter Hasselby


Dato : 21-06-05 21:15

Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder, men
hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600 kr



 
 
John Jensen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 22-06-05 15:00


"Peter Hasselby" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse
news:42b8752a$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder,
men
> hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600 kr
>
>

Det er en ny rotor hvor du kan justere tændingstidspunktet fra - 4 til +4
grader i forhold til std. rotoren.

Hvis der ikke er lavet andet ved din "gamle" mc, så brug pengene på noget
andet.

/ John



Peter Hasselby (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter Hasselby


Dato : 22-06-05 16:34

Det er der, muzzy 2i1 komplet, kn-filter og jet-kit.



"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42b96dc9$0$48997$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Peter Hasselby" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse
> news:42b8752a$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
>> Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder,
> men
>> hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600
>> kr
>>
>>
>
> Det er en ny rotor hvor du kan justere tændingstidspunktet fra - 4 til +4
> grader i forhold til std. rotoren.
>
> Hvis der ikke er lavet andet ved din "gamle" mc, så brug pengene på noget
> andet.
>
> / John
>
>



Peter Hasselby (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter Hasselby


Dato : 22-06-05 16:40

Men hvorfor skulle men eftersigende kunne hente noget mere ved at ændre
tændingstidspunktet?



Richard (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 22-06-05 16:46

Peter Hasselby wrote:

> Men hvorfor skulle men eftersigende kunne hente noget mere ved at ændre
> tændingstidspunktet?

Ved at ændre tændingstidspunktet kan du finjustere motorydelsen i det
område, du foretrækker - fx skabe mere ydelse ved høje omdrejninger frem
for godt bund- og mellemtræk.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Moller (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 22-06-05 21:54

Peter Hasselby wrote:

> Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder, men
> hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600 kr

Du kan ved at rykke tændingen fjerne lidt top, og få mere
bund/mellem... dette er gjort på min, ellers kan man bruge den til at
rykke tændingen den anden vej, hvis man har fået lidt for meget
kompresion, og vil undgå tændings banken.

MEN, kort sagt er du kun interseret i mange Bænk heste, så glem
advanceren, der skal du bruge en fuld programerbar sammen med du både
planer toppen,timer knaster osv. for at pine det sidste ud... Men vil du i
stedet ofre 1-2 heste for måske 3-5 ekstra i bund og mellem området, så er
det en ok investering. Nu går jeg så ud fra vi snakker om du i forvejen
har en 100+ hestes maskine i Literklassen, ellers regn det som Procenter
frem for heste de tommefingeregler jeg skrev.


VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200, MZ ETZ 300RV, og snart en FZR1000


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste