Anden verdenskrigshjelme?
Fra : LasseChristensen

Dato : 20-06-05 18:23

Hvor kan disse købes?

Så en tysker der kørte med en på fanø i chrom, selvfølgelig lavet til
brug på MC, hvor kan de erhverves?

Fra : MAXI-87

Dato : 20-06-05 19:14

"LasseChristensen" <nugiz@compuclub.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan disse købes?
>
> Så en tysker der kørte med en på fanø i chrom, selvfølgelig lavet til brug
> på MC, hvor kan de erhverves?

Sådan noget "lall" og gøgl findes her:

http://www.bad-boys-stuff.de/shop/itmimg/XH208.gif

http://www.bad-boys-stuff.de/shop/openstore.htm

http://www.motshop.de/shop/catalog/default.php

hilsen
Hans

Fra : Gynex

Dato : 20-06-05 19:27
Fra : Schlæger

Dato : 20-06-05 20:42

LasseChristensen wrote:

> Hvor kan disse købes?

> Så en tysker der kørte med en på fanø i chrom, selvfølgelig lavet til
> brug på MC, hvor kan de erhverves?

Du skal lige være OBS på, at tyskerne ikke "overlevede" WW2, og med sådan
en hjelm overlever du måske heller ikke et styrt .....

Mch Schlæger

Fra : LasseChristensen

Dato : 20-06-05 21:08

Schlæger wrote:

> Du skal lige være OBS på, at tyskerne ikke "overlevede" WW2, og med
> sådan en hjelm overlever du måske heller ikke et styrt .....
>
> Mch Schlæger

Arh, det kan kun pynte

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-06-05 21:47

LasseChristensen wrote:

> Arh, det kan kun pynte

Et åbent kraniebrud pynter IKKE - uanset hvor langt tilbage du stod i
rækken, da vor herre delte ansigter ud :-/

--
Tony
Kilofazer

Fra : LasseChristensen

Dato : 20-06-05 22:31

Tony Lorentzen wrote:

> Et åbent kraniebrud pynter IKKE - uanset hvor langt tilbage du stod i
> rækken, da vor herre delte ansigter ud :-/

> [...]
Et eller andet skal vi jo dø af

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 20-06-05 22:58

> Et eller andet skal vi jo dø af

Og er alternativet: At dø af diarré... Såeeeh....

Hilsen
Lars

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 20-06-05 23:15

> Og er alternativet: At dø af diarré... Såeeeh....
---
LOL... Så kører den igen.. Og jeg gider ikke være med i den her omgang..

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-05 08:32

LasseChristensen wrote:

> Et eller andet skal vi jo dø af

Tjah - vi er jo en nation af gør-det-selv folk, så hvorfor ikke selv
arrangere det også..

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-05 08:17

Schlæger wrote:

> Du skal lige være OBS på, at tyskerne ikke "overlevede" WW2, og med
> sådan en hjelm overlever du måske heller ikke et styrt .....

Hvem sagde det var fra den hjelme fra den tyske værnemagt?

Iøvrigt : enig - lad være med at køre med dummehat. Når man sidder til
den daglige madning på plejehjemmet bagefter er der _alt_ for god tid
til at fortryde.

--
vh
Torben

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-06-05 07:45

Torben Scheel wrote:

> Iøvrigt : enig - lad være med at køre med dummehat. Når man sidder til
> den daglige madning på plejehjemmet bagefter er der _alt_ for god tid
> til at fortryde.

Enig! Der er ikke noget sjov ved at drikke `Mors Stout´ med sugerør

Tak for en hyggelig tur!

--
Tony
Fazer 1000 o>'O

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-05 09:08

Tony Lorentzen wrote:

> Enig! Der er ikke noget sjov ved at drikke `Mors Stout´ med sugerør

Kun hvis man sammenligner med vælling

> Tak for en hyggelig tur!

Jo tak, selv tak. Næste gang blir' vi flere!

--
vh
Torben

Fra : Schlaeger

Dato : 21-06-05 12:30

Torben Scheel wrote:

> Hvem sagde det var fra den hjelme fra den tyske værnemagt?

Det var vist det første billede, som dukkede op på min indre kreative
nethinde

Mch Schlæger

Fra : Dr.Enduro

Dato : 21-06-05 08:55

LasseChristensen wrote:
> Hvor kan disse købes?
>
> Så en tysker der kørte med en på fanø i chrom, selvfølgelig lavet til
> brug på MC, hvor kan de erhverves?

Synes det er trist, at folk gider kører rundt med nazi-lir for sjov.
Det er lige at pisse på alle mennesker, som det er gået ud over, men dem
har du vel ikke hørt om?

--

Hilsen Jan

Fra : LasseChristensen

Dato : 21-06-05 17:31

Jeg synes den er fed, for designet, ikke hvad den repræsenterer!

Fra : Dr.Enduro

Dato : 21-06-05 18:22

LasseChristensen wrote:

> [...]

Jeg ved da godt, at du ikke er nazist, jeg tror bare ikke, at en
person, hvis mor eller far f.eks. blev myrdet af nazisterne ville syntes
det var særlig sjovt at se dig fise forbi med en nazi-gryde på hovedet.

--

Hilsen Jan

Fra : LasseChristensen

Dato : 21-06-05 20:32

Dr.Enduro wrote:

> Jeg ved da godt, at du ikke er nazist, jeg tror bare ikke, at en
> person, hvis mor eller far f.eks. blev myrdet af nazisterne ville syntes
> det var særlig sjovt at se dig fise forbi med en nazi-gryde på hovedet.

Jeg kan, og vil ikke, tage hensyn til gud og hver mand.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 21-06-05 21:10

LasseChristensen wrote:

> Jeg kan, og vil ikke, tage hensyn til gud og hver mand.

Ok, jamen så prøv her: www.dnsb.info, jeg er sikker på, du møder et par
mennesker, der har alt det fede udstyr og forholder sig lige så
reflekterende til tilværelsen som dig.

--

Hilsen Jan

Fra : LasseChristensen

Dato : 21-06-05 21:35

Dr.Enduro wrote:

> Ok, jamen så prøv her: www.dnsb.info, jeg er sikker på, du møder et par
> mennesker, der har alt det fede udstyr og forholder sig lige så
> reflekterende til tilværelsen som dig.

Det lyder som en god idé, det vil jeg lige kigge nærmere på

Fra : Gert L. Jensen

Dato : 21-06-05 23:06

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Synes det er trist, at folk gider kører rundt med nazi-lir for sjov. Det
> er lige at pisse på alle mennesker, som det er gået ud over, men dem har
> [...]

Nazi-lir... Hmm, lad os nu lige se...
Hvem var det nu lige der "fandt på" camouflage uniformen ??
Hvor mon grundformen til vor tids kevlarhjelme til politi og militær rundt
om i verden kommer fra ??
Svaret er.. TADAAA Den tyske militærindustri fra omkring ca. WW2..

Mange andre fortræffeligheder angående militært isenkram og taktik som
bruges idag, er faktisk udtænkt af tyskerne, men det betyder vel ikke
nødvendigvist, at de personer som idag bruger dette/disse
isenkram/taktikker, eller videreudviklingen af dette/disse, går og heil'er
rundt i gågaderne hver Søndag eftermiddag..

Jeg er da ihvertfald altid selv blevet pænt modtaget af selv ældre
mennesker, der vel at mærke kan huske krigen, når jeg er kommet frem af
busken iført min M/84 kampuniform udleveret af det danske forsvar, og min
mørkegrønne eller FN-blå kevlarpotte monteret ovenpå ansigtet..

Så fordi noget LIGNER, er det ikke det samme som at det ER..

Fra : Hekto

Dato : 21-06-05 23:26

In article <42b88eed$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, yamaha_dt_
250@SUMPofir.dk says...

> [...]
> om i verden kommer fra ??
> Svaret er.. TADAAA Den tyske militærindustri fra omkring ca. WW2..

Går man historien efter med en tættekam, er der mere end lige dét, de
har opfundet!
Efter en tur til Peenemunde sidste år, trævlede jeg historien om V2
igennem:

http://hekto.bravejournal.com/entry/5067
http://hekto.bravejournal.com/entry/5129

En anden 'hyggelig' tysker, som nok må udnævnes til at være noget af en
'klaphat':
http://hekto.bravejournal.com/entry/9523
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Dr.Enduro

Dato : 22-06-05 09:12

Gert L. Jensen wrote:

> [...]
> om i verden kommer fra ??
> Svaret er.. TADAAA Den tyske militærindustri fra omkring ca. WW2..

SNIP

> Så fordi noget LIGNER, er det ikke det samme som at det ER..

Du vil vel ikke påstå, at nogen mennesker i verden vil associere en
dansk eller amerikansk camouflage-uniform med nazismen, bare fordi det
(i hvert fald efter hvad du siger) var tyskerne, der opfandt den under
anden verdenskrig? Jeg synes, der er en stor forskel på at bruge noget
der blot virker efter samme princip og det at bruge en original hjelm,
evt. endda med nazisymboler på, som mange af dem havde i siden (hvis
ikke endda alle?). Det vidner hverken om omtanke eller om respekt for
alle de mennesker, hvis liv blev ødelagt af det lort.

--

Hilsen Jan