Hvad hopper man i dysestørresle ?
Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 16:57

Hejsa alle

Så røg bastardbiken ud i solskindet, og efter 3 tests fandt jeg ud af:

i tomgang tændrør = sodet til.
mellem gas = hvidt tændrør
Fuld skrald = HVIDT !!

Og udstødningen knager og brager bagefter, så konklution må være at den går
alt for magert, den har hoveddyse 122,5 nu, som gs500 har standart, men hvor
meget skal jeg hoppe op ? til 125 ? hvad gør man normalt ? 123 er jo nok alt
for lidt da tændrørene er snehvide..

Skal lige siges at den går 150, og så er der endda lidt mere tilbage i den,
men den er altså ikke totalt stabil ved 150 ! den vibrere noget men den
kan..

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-06-05 21:10

> Skal lige siges at den går 150, og så er der endda lidt mere tilbage
> i den, men den er altså ikke totalt stabil ved 150 ! den vibrere
> noget men den kan..

Hej Morten

Fin justering 2,5 til 5. Hvis det er kridhvidt ved fuld hane ville jeg gå 20
numre (ca 150) op til at begynde med.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 21:22

Hejsa Jens

> Fin justering 2,5 til 5. Hvis det er kridhvidt ved fuld hane ville jeg gå
> 20 numre (ca 150) op til at begynde med.

Ok, så det vil være spild af tid og prøve de 135'ere jeg har ?

Jeg bestiller nogle 150'ere imorgen så, de koster jo ingen penge..

Tak for rådet

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-06-05 07:53

> Ok, så det vil være spild af tid og prøve de 135'ere jeg har ?

Nej! Har du dem liggende er det da oplagt at prøve. I med dem og fuld rulle!

Fra : Dr.Enduro

Dato : 21-06-05 08:58

Juel wrote:
> [...]
> men den er altså ikke totalt stabil ved 150 ! den vibrere noget men den

Det er ikke usædvanligt, at den trækker lidt bedre, når blandingen
bliver for mager, men det går jo ud over motoren.

--

Hilsen Jan

Fra : Jens Fogh

Dato : 22-06-05 00:23

Hvis du giver større dysser bør du give den lidt på blandingsskruen. Jeg har
altid givet mine suzukier to spring altså 122,5 til 127.5 og så en halv
omgang på blandingen så trækker den bedre, og går længere på literen. Du kan
evt. lave et par huller i luftfilterkassen før filteret. Jeg har gjort det
på min gsx 750 katana det hjalp den går 18 til 19 på en liter og en pæn
lysebrun på rørene.
Hilsen Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 06:58

> [...]
> på min gsx 750 katana det hjalp den går 18 til 19 på en liter og en pæn

Mener du tomgangs skruen ? karburatorene har ikke andre skruer..
Den har 2-1 KN filter på, så ingen dum luftfilter kasse her hehe..

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 22-06-05 09:53

Juel wrote:

> Mener du tomgangs skruen ? karburatorene har ikke andre skruer..
> Den har 2-1 KN filter på, så ingen dum luftfilter kasse her hehe..

Rolig nu morten, tomgangs, pilot, blandingsskruen... kært barn har
mange navne, og at en ½ omgang typisk er hvad de gamle GSX og GSF suzuki
motore skal ha, fordi de er for magert fra fabrikken, betyder ikke det er
det magiske for dig... og så har det ik meget at sige at du skruer på
denne, og hvad der sker ved fuld gas... den virker kun op til 1/8 del gas,
og så går spjæld/nål delen ind i stedet.

Men du kunne nu du har en ok tomgang, prøve at justere denne ind, så du
har en god forbrænding i tomgang, og derved sikre dig at du ik skal
justere for meget på denne senere. Hvis du skruer meget frem eller tilbage
på denne kan den påvirke hoveddyse dele med ca. 0,5-1 dyse størelse, men
det er meget der skal skrues så, og du vil ikke mærke forskel som sådan
deroppe uden du liiiige ligger på det fede sted.

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200, som også gik meget bedre i tomgang/bund da den fik ca.
½ omgang ud, men det var pga. hul i filterkassen samt, meget åben potte.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 10:21

> VH
> Lars Molnit
> Suzuki GSF 1200, som også gik meget bedre i tomgang/bund da den fik ca.
> ½ omgang ud, men det var pga. hul i filterkassen samt, meget åben potte.

ok, havde nu tænk mig at justere dyse først, så nål og så tomgang, det siger
guiderne at man skal.. den får alt for meget i tomgang nu, jeg har nemlig
givet den rigeligt med vilje hehe..

Men skal lege med den idag, håber den 135 dyse er nok..

Mvh
Morten