OT: Nu skal der tages pap til B, P-plads s~
Fra : Dak

Dato : 15-06-05 23:30

Er der nogen af jer som kender en rimelig afsides eller industri
parkeringsplads her i kbh området hvor man kan øve sig lidt på
kravlegårdsmanøvre osv. uforstyrret? DR-byens nye p-plads ville ellers være
nice da den ligge 200 m fra mig men den er lukket med en bom.

Og forresten hvis der er nogen som ved det, er der så nogen ting jeg kan
"undgå" at gøre igen i forbindelse med udvidelsen af pappet? f.eks.
lægeattest, billede, teori osv.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-06-05 07:28

Dak wrote:
> [...]
>
> Og forresten hvis der er nogen som ved det, er der så nogen ting jeg kan
> "undgå" at gøre igen i forbindelse med udvidelsen af pappet? f.eks.

Hej Dak

I dn B undervisning kommer du til at sidde bagrattet i omkring 22,5 time
før du kommer til køreprøve. (inkl manøvrebane osv) Tror du ikke det er
nok? Derudover kan en kørelære nok fortælle dig hvad du skal gøre, bedre
end man selv kan resonere sig til eller diskutere med koneriet

mvh Tommy Fer

Fra : Dak

Dato : 16-06-05 10:09

> I dn B undervisning kommer du til at sidde bagrattet i omkring 22,5 time
> før du kommer til køreprøve. (inkl manøvrebane osv) Tror du ikke det er
> nok?

Jo det er måske nok men grunden til jeg ikke har taget bilkørekortet er pga.
min frygt for parallelparkering, altså i bund og grund for at bakke. det
er jo ikke naturligt. Derfor tog jeg kørekort til mc(og så lige at jeg havde
købt en mc før jeg fik kortet så jeg ankom til kravlegården på den. )

Men havde nu tænkt mig at leje et lig via en ven og så ellers køre livet ud
af bakgearet.

>Derudover kan en kørelære nok fortælle dig hvad du skal gøre, bedre end man
>selv kan resonere sig til eller diskutere med koneriet

Ja det kan han sikkert, kørte f.eks. over for rødt lys første gang på vej på
mc'en og det fik jeg da også at vide jeg ikke skulle gøre igen. til min
undskyldning så bremsede min med forankørende mclist rimelig hårdt op til et
gult lys så jeg lavede undvige manøvre forbi hende og ja... nåede så ikke at
bremse. Men nu var det så heldigvis kun et lyskryds beregnet til en
fodgængerovergang.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-05 11:35

Dak wrote:

> [...]
> gult lys så jeg lavede undvige manøvre forbi hende og ja... nåede så ikke at
> bremse. Men nu var det så heldigvis kun et lyskryds beregnet til en

<ironi>
Pyha, så du kunne ikke have været kommet alvorligt til skade..
</ironi>

--
vh
Torben

Fra : Dak

Dato : 16-06-05 14:50

> <ironi>
> Pyha, så du kunne ikke have været kommet alvorligt til skade..
> </ironi>

Ja nu er det jo sådan at jeg passerede stregen ½ sekund efter det havde
skiftet til rødt så fodgængerne skulle havde hoppet eller lavet en glidende
tackling ud i fodgængerfeltet før jeg kunne nå at ramme dem og selv der
ville jeg kun havde nået at ramme dem med bagenden af cyklen og ikke
frontalt.

Det er det man ville kalde "taxi gult"?

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-06-05 11:22

Dak wrote:

> [...]
> gult lys så jeg lavede undvige manøvre forbi hende og ja... nåede så ikke at
> bremse. Men nu var det så heldigvis kun et lyskryds beregnet til en

Du må meget gerne skrive hvornår og hvor du vælger at gøre det... Så kan
jeg nemlig sørge for ikke at være i nærheden!!!

Mvh Tommy Fer

Fra : Dak

Dato : 16-06-05 14:46

> Du må meget gerne skrive hvornår og hvor du vælger at gøre det... Så kan
> jeg nemlig sørge for ikke at være i nærheden!!!

Jeg søgte en afsides eller lukket parkeringsplads så chancerne for du er
lige der er vel nok minimal..

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Ronni

Dato : 16-06-05 11:40

> [...]
> kravlegårdsmanøvre osv. uforstyrret? DR-byens nye p-plads ville ellers være
> nice da den ligge 200 m fra mig men den er lukket med en bom.

Kom til Ballerup i Lauptruppark-området, her er tonsvis af
parkeringspladser der står tomme efter kl. 19 :)

Jeg tror såmænd du kunne tage flyvecertifikat herude om aftenen, uden der
var nogen der ville bemærke det, så øde er her.

Mvh
Ronni

Fra : Dak

Dato : 16-06-05 14:51

> [...]
>
> Jeg tror såmænd du kunne tage flyvecertifikat herude om aftenen, uden der
> var nogen der ville bemærke det, så øde er her.

okay, det lider fjong. takker...

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Johnny

Dato : 16-06-05 20:27

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> okay, det lider fjong. takker...

Når der er så øde er der heller ikke så mange der griner når sheriffen
langer et girokort på 5000,- gennem vinduet.

Hilsen Johnny
kritikken dot dk

Fra : anders majland

Dato : 16-06-05 18:16

> Er der nogen af jer som kender en rimelig afsides eller industri
> parkeringsplads her i kbh området hvor man kan øve sig lidt ...

Drop det. Du skal igennem så mange obligatoriske køretimer at der ikke er
nogen grund til at øve på offenlig vej inden ...

Skulle du alligevel være nervøs umiddelbart inden prøven kan der måske være
en ide i "billig" trænen. Men er det ikke en bil magen til den du skal til
køreprøve i hjælper det ikke, snarere tvært imod ...

Fut:
dk.fritid.bil

/A

Fra : ABSV650

Dato : 18-06-05 09:04

Hej Dak!!!

Hvorfor tager du ikke bare op på Bella centrets parkeringsplads og øver dig
eller den her på kollegiet????

MVH
Anders
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=267

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-05 12:32

"ABSV650" <Ais@gjk.dk> writes:

> Hvorfor tager du ikke bare op på Bella centrets parkeringsplads og øver dig
> eller den her på kollegiet????

BCs plads er i hvert fald overvåget. Jeg har ligget og ræst omkring
der og trænet bilmanøvrer engang (om end det nok er en 10 års tid
siden nu), hvor der pludselig kom en politibil.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp