Bilen "humper" under acceleration
Fra : Dennis Meng

Dato : 18-07-05 11:44

Hejsa,

Jeg har en mazda 626 2.0 årgang 98, som er begyndt at humpe i det under
acceleration.
Et værksted har tjekket/renset tændrør og tændkabler, og kunne ikke
umiddelbart sige hvad det var, uden en grundigere undersøgelse/måling.

Jeg har ikke været kørt tør for benzin, som nogen snakker om kan være en
årsag mht. benzinfiltret. Der har jeg "kun" kørt til lampen har lyst....

Mazda selv snakkede om at tændkablerne måske skulle skiftes.

Er der andre bud på, hvad det kan være?

/Dennis

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 18-07-05 11:50

> [...]
> årsag mht. benzinfiltret. Der har jeg "kun" kørt til lampen har lyst....
>
> Mazda selv snakkede om at tændkablerne måske skulle skiftes.

Netop det at bilen humper især under acceleration, var et symptom da min
tidligere Volvo 740'ers luftmængdemåler var defekt.

Mvh

Emil

Fra : Dennis Meng

Dato : 18-07-05 12:15

> Netop det at bilen humper især under acceleration, var et symptom da min
> tidligere Volvo 740'ers luftmængdemåler var defekt.

Hmm... ja, det er ikke noget man bare lige ordner selv, når man ikke har
hænderne skruet rigtigt på til den slags :) ... eller sådan lyder det ikke.

Fra : Vogt, 5750 Ringe

Dato : 18-07-05 12:59

Ja min kadett gjorde det samme da slangen til luftmængde måleren var
revnet..

Fra : Dennis Meng

Dato : 18-07-05 13:10

> Ja min kadett gjorde det samme da slangen til luftmængde måleren var
> revnet..

Den har jeg ikke tjekket skal jeg indrømme, så det kan jeg da prøve at
gøre.....

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 18-07-05 12:16

> Er der andre bud på, hvad det kan være?

Og du har ikke skiftet fra fx oktan 95 til 92?

-Lasse

Fra : Dennis Meng

Dato : 18-07-05 12:30

> Og du har ikke skiftet fra fx oktan 95 til 92?

Nej :)

Fra : Sorensen

Dato : 18-07-05 20:21

Min kammerat havde samme problem sidste år i tilsvarende bil. Det viste sig
at være manifoldpakning, som var utæt på cyl no 1. Så tager den "falsk luft"
og tager udsættere. Er det ikke det, er tændkabler også et godt bud.

Ib

Fra : Dennis Meng

Dato : 20-07-05 10:05

> [...]
> luft" og tager udsættere. Er det ikke det, er tændkabler også et godt bud.

Nu har jeg bestilt service hos Mazda.
De mener nemlig umiddelbart det er tændkablerne, men er ikke sikre - så nu
må vi se

Fra : meier

Dato : 19-07-05 08:43

Jeg havde samme problem med en skoda felicia - under normal kørsel var
alt fint men ved kraftig acceleration - hakkede den ..

Skiftede luftfilter, og sleb polerne på rotor dækslet - så var det
pist væk ...