Skifte tandrem/kilerem på bil - hvornår ?
Fra : Michael Petersen

Dato : 18-07-05 08:00

Hej NG.

Hvornår er det man siger en bil skal skifte tandrem/kilerem ?

....min Xantia fra '97 blev skiftet i 2002, og dér havde den kørt 107.000
km.
....idag har den kørt 128.000 km.

Tak.

Med venlig hilsen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-05 08:46

Michael Petersen skrev:

> Hej NG.
>
> Hvornår er det man siger en bil skal skifte tandrem/kilerem ?

For tandremmens vedkommende er skifteintervallet meget forskelligt fra
bilmodel til bilmodel.
Hans

Fra : taina

Dato : 18-07-05 09:36

> For tandremmens vedkommende er skifteintervallet meget forskelligt fra
> bilmodel til bilmodel.

Og meget meget vigtigt at have styr på- jeg taler af erfaring. En knækket
tandrem kostede nemlig mig en ny motor

mvh. tina

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-07-05 10:25

Michael Petersen wrote:
> [...]
>
> Hvornår er det man siger en bil skal skifte tandrem/kilerem ?
>
> ...min Xantia fra '97 blev skiftet i 2002, og dér havde den kørt 107.000

Det kommer an på om hvilken motor der ligger i. Men selv den
Xantia-motor med det korteste skifteinterval kan i hvert fald klare
80.000 km eller 4 år - alt efter hvad der kommer først. Så du har godt
tid endnu. Men tjek din servicebog hvis du har en. Eller ring til Citroën.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-07-05 12:05

> [...]
> år - alt efter hvad der kommer først. Så du har godt tid endnu. Men tjek
> din servicebog hvis du har en. Eller ring til Citroën.

Min Xantia er en 1,8 i 16v - StationCar.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-07-05 12:41

Michael Petersen wrote:
> Min Xantia er en 1,8 i 16v - StationCar.

Det er fint - ring til Citroën og fortæl dem det - så fortæller de dig
hvornår du skal have skiftet tandrem.

Fra : Henning Lund

Dato : 18-07-05 15:24

Michael Petersen skrev:

> Min Xantia er en 1,8 i 16v - StationCar.

Jeg fik oplyst 120000 på vores som er magen til.
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Peter Juul

Dato : 20-07-05 17:47

"Henning Lund" skrev

> Jeg fik oplyst 120000 på vores som er magen til.
> --
Eller 5 år - alt efter hvad der måtte komme først.. Kilometerne gør det ikke
alene.

VenHils
Peter