hvordan skiller jeg dørindersiden ad i en ~
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 17-07-05 23:30

Jeg har en Opel Astra station Car fra 2002, hvor bassen i den ene højtaler i
bagdøren er gået (brummer mærkeligt). Men hvordan får jeg døren skilt ad, så
jeg kan skifte den? Jeg kan finde skruer ved dørhåndtaget (indvendigt) og
nederst, men det er ikke nok til at få hele inder-panelet af - hvordan
afmonterer jeg vindues-oprulleren (I ved håndtaget man ruller vinduet op/bed
med)? Det skal vel også af.

Og er den sådan bare lige til at skifte med en anden standard højtaler fra
thansen eller lignende?

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Hvad gør man i øvrigt, når Haynes ikke laver bøger om ens bil?

VH
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 23:39

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Og er den sådan bare lige til at skifte med en anden standard højtaler fra
> thansen eller lignende?

Så skal du også skifte den anden. Det du måtte købe hos thansen bliver nok
ikke helt det samme og derfor vil stereo-billedet bliver underligt

> Hvad gør man i øvrigt, når Haynes ikke laver bøger om ens bil?

køber til en ældre astra eller venter til de laver den.

Men har du undersøgt om ikke tyskerne laver en "so wirds gemacht" til din
astra?

--
Tom

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 18-07-05 07:06

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> køber til en ældre astra eller venter til de laver den.
>
> Men har du undersøgt om ikke tyskerne laver en "so wirds gemacht" til din
> astra?

Det har jeg ikke - men mit tyske er ikke det stærkeste.

Fra : Brian

Dato : 18-07-05 10:16

Jakob Aagaard Harder wrote:
> [...]
> døren skilt ad, så jeg kan skifte den? Jeg kan finde skruer ved
> dørhåndtaget (indvendigt) og nederst, men det er ikke nok til at få

Der sidder som regel nogen skruer i bunden, nogen stykker under
plastik afdækningen ved det håndtag til at åbne døren med, og så
gerne i det håndtag som man holder i når man lukker døren - muligvis sidder
der også en clips eller to et sted, men det kan du se når alle skruerne er
af vejen.

> - hvordan afmonterer jeg vindues-oprulleren

Der sidder sådan en hestesko formet lås inde bagved håndtaget, mellem
selve håndtaget og dørpanelet. De skal du "bare" have vippet op
Men plejer at kunne gør det med en meget bette skruetrækker.

> Og er den sådan bare lige til at skifte med en anden standard
> højtaler fra thansen eller lignende?

Njaa... muligvis skal du købe sådan en adaptor ring, for at den nye
højttaler passer i. Det kan du se når du har åbnet.

/Brian

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 18-07-05 20:09

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Njaa... muligvis skal du købe sådan en adaptor ring, for at den nye
> højttaler passer i. Det kan du se når du har åbnet.

Tak - jeg prøver, så snart jeg får tid.

Fra : Gunnar007

Dato : 18-07-05 21:45

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
Klip en masse

>hvordan afmonterer jeg vindues-oprulleren

Jeg kørte lige ind til det lokale opel værksted, de tog deres speciel tang
til splitten
Pillede den af for mig, det er nemlig lige til at sætte den på selv..

Iflg opel skal der specielværktøj til

Hilsen G