Ældrevenlig bil søges > anbefal en model, ~
Fra : JE

Dato : 17-07-05 21:24

Mine forældre er efterhånden kommet lidt op i årerne, og overvejer at skifte
deres Mitsubishi Carisma ud, da den ikke er særlig "ældrevenlig". Bilen er
ganske udmærket, men man sider meget langt nede i bilen (tæt på
Formel1-niveau og den er helvedes besværlig at komme ud af (læs:
komme_op_af).

Anbefal venligst en ældrevenlig bil! Jeg kender p.t. ikke deres budget, men
lad os sige max. 160.000 kr. En ny bil vil være at foretrække, men en brugt
kan komme på tale. Jeg kører selv i en Toyota Yaris, som kunne være en
mulighed for dem, da man sidder_højt_i den, hvilket gør den nem at stige ind
og ud af. Et væsenligt kriterie! En mindre bil end Carisma'en er nok at
foretrække.

Kom med nogle bud mvh Jan

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-07-05 22:47

"JE" <nospamjanelne@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ind
> og ud af. Et væsenligt kriterie! En mindre bil end Carisma'en er nok at

Det første nye der lige faldt mig ind var Suzuki Ignis, priserne for en ny
begynder ved 140.000 kr. Brugt var det en Honda HR-V som brugt fås til ca.
samme pris, begge et par høje fætre.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-05 05:14

JE skriver:

> Kom med nogle bud

Mazda 2.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 18-07-05 07:52

"JE" <nospamjanelne@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> en mulighed for dem, da man sidder_højt_i den, hvilket gør den nem at
> stige ind og ud af. Et væsenligt kriterie! En mindre bil end Carisma'en er

Kangoo, Berlingo mv. Dem sidder man rimelig højt i, og så er der også plads
til børnebørnene....

/Klaus

Fra : Nygaard

Dato : 18-07-05 08:30

> Kom med nogle bud mvh Jan

Opel Agila

Mvh
Nygaard

Fra : Thomas

Dato : 18-07-05 08:28

> [...]
> Toyota Yaris, som kunne være en mulighed for dem, da man
> sidder_højt_i den, hvilket gør den nem at stige ind og ud af. Et

Med ovenst. pris og kriterie bør i kigge på en Seat Altea Van, såfremt det
kun er nødvendigt med to sæder i bilen. Prisliste mv. kan hentes her:
http://www.seat.dk/pdf/pdf.asp

--
Thomas Krath

Fra : Basil

Dato : 18-07-05 14:39

JE wrote:
> [...]
ind
> og ud af. Et væsenligt kriterie! En mindre bil end Carisma'en er nok at

Mine foreller har netop en Yaris af samme grund, de er helt unge mere.
Jeg har selv en Liana, og det var også en af grundene til at tog den. Man
stiger ind og ud af den, ikke ned og op af den.
Mine anbefalinger vil være: Yaris, Liana eller Ignis.
Kai

Fra : JE

Dato : 18-07-05 18:07

"Basil" skrev:
> Mine anbefalinger vil være: Yaris, Liana eller Ignis.

Mange tak for jeres forskellige bud.

Jeg har forøvrigt lige set at der er kommet en Peugeot 1007. Den ser ret
fiks ud. Er der nogle af Jer, der kender til denne bil, har læst anmeldelser
eller test af den? Den virker nu lidt dyr ... 180.000,- og opefter ... for
sådan en bette bil.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 28-07-05 16:19

JE skrev:

> [...]
> eller test af den? Den virker nu lidt dyr ... 180.000,- og opefter ... for

Skydedøre i begge sider af bilen. Jeg har endda set en fransk
indregistret 1007'er hvor begge skydedøre både kunne åbnes og lukkes
elektrisk. Jeg ved ikke om dette er standard udstyr.

Mvh
Claus

Fra : John Sahl

Dato : 28-07-05 16:32

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> Skydedøre i begge sider af bilen. Jeg har endda set en fransk
> indregistret 1007'er hvor begge skydedøre både kunne åbnes og lukkes
> elektrisk. Jeg ved ikke om dette er standard udstyr.

Det er standardudstyr..

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Anders Sørensen

Dato : 18-07-05 18:12

Den 17 Jul 2005 22:23:41 +0200, skrev "JE" <nospamjanelne@nospam.dk>:

> [...]
>og ud af. Et væsenligt kriterie! En mindre bil end Carisma'en er nok at

Yaris Verso. Det må så blive en brugt til budgettet, men det sker der
heller ikke så meget ved.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : JE

Dato : 18-07-05 19:08

"Anders Sørensen" skrev:
> Yaris Verso. Det må så blive en brugt til budgettet, men det sker der
> heller ikke så meget ved.

Hej Anders. En absolut god kandidat i mine øjne, men iflg. min mor er der
dømt "postbil", i negativ forstand. Kvinder ...

Fra : Anders Sørensen

Dato : 18-07-05 20:56

Den 18 Jul 2005 20:07:56 +0200, skrev "JE" <nospamjanelne@nospam.dk>:

>Hej Anders. En absolut god kandidat i mine øjne, men iflg. min mor er der
>dømt "postbil", i negativ forstand. Kvinder ...

Vores den gamle var rød, en rigtig postmand Per bil.
Den nye er Quick Silver:
http://www.toyota.dk/showroom/yaris_verso/color.asp
med Sol-udstyr og 15" alufælge, jeg synes den ser ganske hæderlig ud.

Jeg har hvis alt lykkes postet et billede i dk.binaer.motor

Fra : Brian M

Dato : 18-07-05 19:33

"JE" <nospamjanelne@nospam.dk> wrote in message news:<42dabe4d$1@news.wineasy.se>...

> Kom med nogle bud mvh Jan

Måske lige dyr nok til 180.000kr, men den nye Peugeot 1007 med
el.skydedøre, kunne da været noget af det rigtig. Lille i ydre mål,
dvs læt at komme rundt med. Uden den er specielt lille indvendig.
Skydedørene er skide smarte på en trang parkeringsplads. Især hvis man
er blevet lidt stiv i det. Man sidder højt med godt udsyn. Samtidigt
er den vist nok den bil der har fået flest point i sikkerhed hos Ncap
end til nu.

Fra : Lisbeth

Dato : 28-07-05 10:50

"Brian M" <brianbmortensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Skydedørene er skide smarte på en trang parkeringsplads. Især hvis man
> er blevet lidt stiv i det.

Til gengæld er kombinationen indkøbsvogn mellem to biler og ældre mennesker
ærligt talt ikke særligt smart og betryggende. Jeg så kombinationen forleden
på Bilkas P-plads og var dælme glad for, at det ikke var MIN bil, der stod
nabo til det ældre pars bil med skydedør.

HUN holdt indkøbsvognen mellem to biler, mens HAN læssede vare for vare ind
i bilen. Og hun mistede klart koncentrationen i flere perioder, mens hun
stod og hang over den vogn, han var ved at tømme. Så foretrækker jeg godt
nok, at indkøbsvognen står BAG den bil, der læsses ind i.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth

Dato : 28-07-05 10:47

> [...]

> Anbefal venligst en ældrevenlig bil! Jeg kender p.t. ikke deres budget,
> men lad os sige max. 160.000 kr. En ny bil vil være at foretrække, men en

Min far har svært ved at komme ind og ud af en bil. Han var megaglad for min
Yaris. Så den kan da varmt anbefales. Findes der bedre lille bil?

Mvh. Lisbeth