Problem m. instrumenter og kølerblæser VW ~
Fra : Morten

Dato : 17-07-05 16:00

Hej.

Jeg har en Passat fra '92 med den lækreste VR-6 motor

Pludselig ud af ingenting begyndte kølevands temperaturen at vise 120 grader
(steg derop fra 85 på 3 sek.), lampen for kølevand begyndte at lyse og
olielampen begyndte at blinke.

Den ændrede ikke motorlyd herved, men naturligvis trak jeg nærmest
nødbremsen og stoppede motoren.
Her begynder kølerblæseren at køre.......
Op med lågen, og kiggede på sagerne - ingen spungne slanger, masser af vand
på køleren - der ikke kogte. = <100gr.

OK - prøvede at starte motoren - fin lyd = olietryk - og blæseren gik
ud.????? - stadig vand og olielampe blink og 120 gr.
Liste liste hjem - har en USB-dimmer fra ROSSTECH der kan snakke med
computeren - på med den - viser stadig 120 grader i instrumentpanel -
computeren siger kølevand 87 grader og der er ingen fejl i motorstyringen -
så det må være en føler, stelledning eller et eller andet der er
futtet/knækket eller noget helt 3.
Og kølevandstemperaturføleren er målt ud - og ligger perfekt i tolerancen.
Det ville jo heller ikke forklare olietryksmåleren.

Har I ikke en god ide til hvor hulen jeg kigger.

På forhånd tak for ethvert råd.

MVH

Morten.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-05 17:13

Morten skriver:

> Har I ikke en god ide til hvor hulen jeg kigger.

Stelledning instrumentpanel.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten

Dato : 17-07-05 18:31

Hmmm - ikke der.

Fandt stel og trak en ny ledning til garanteret stel (målte efter) - ingen
forskel.
Men speedometer, km.tæller, omdr. tæller og tankmåler + alle lamper virker.

Anyone ?

MVH

Morten.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-07-05 19:07

"Morten" <tungmetal32@remove.Remove.yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Liste liste hjem - har en USB-dimmer fra ROSSTECH der kan snakke med
> computeren - på med den - viser stadig 120 grader i instrumentpanel -

Har du et link til den USB-ting? Lyder interessant.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-05 19:13

".°o.O Thomas O.o°." skriver:

http://www.netech.dk/vagcom/

Fra : Mogens

Dato : 17-07-05 20:59

On Sun, 17 Jul 2005 20:12:33 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> www.netech.dk/vagcom

Ja - eller Ebay !

Mvh Mogens...

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 21:22

> Har du et link til den USB-ting? Lyder interessant.

Er jo ikke så meget inde i det VAG men har fået det her link til en svensk
side
som sælger de stik / interface til en fornuftig pris : http://www.nascom.se/

Ifølge dem på vagcars.dk skulle det være iorden og ok pris.

Mvh. Allan

Fra : Mogens

Dato : 17-07-05 21:12

On Sun, 17 Jul 2005 16:59:41 +0200, "Morten"
<tungmetal32@remove.Remove.yahoo.dk> wrote:

> [...]
>olielampen begyndte at blinke. Har I ikke en god ide til hvor hulen jeg kigger?

I en anden tråd nævnes det, at bundstykket i tændingslåsen er et ømt
punkt. Endvidere har der været problemer på nogle bilerne med
instrumentgruppen. Ellers ved jeg ikke noget... :)

Mvh Mogens...

Fra : Morten

Dato : 17-07-05 21:37

Hmmm.

Har nu testet instrumentpanel (spændingreg) og den er OK.
Det med at blæseren starter, når du slukker motoren gør den også selv om
instrumentpanelet slet ikke er monteret i bilen, så mon ikke jeg skal
frikende instrumentpanelet, og se på styreboxen til
blæser-ved-slukket-motor...?

Morten.

Fra : Brian

Dato : 17-07-05 21:54

Morten wrote:
> [...]
> om instrumentpanelet slet ikke er monteret i bilen, så mon ikke jeg
> skal frikende instrumentpanelet, og se på styreboxen til

Et eller andet sted må du have en temp. måler eller to. En der giver
signal til motorstyringen, og en der giver signal til måleren i
instrumentbrættet.
Mon ikke det var værd at tjekke ?
Jeg ved ikke om der er en eller to målere - min forhenværende Opel
Vectra havde 2 seperate.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 19-07-05 08:40

> [...]

> motorstyringen - så det må være en føler, stelledning eller et eller andet
> der er futtet/knækket eller noget helt 3.

Netop kølevandsviseren er meget følsom, når det gælder dårlig stel.

På min oldgamle Saab 99, kørte den viser op og ned. Forsøgte også med ny
stel uden resultat. Det viste sig at det var ledningen fra batteri (-) til
stel der var næsten gnavet igennem.