Spørgsmål vedr. ny/brugt peugeot 306
Fra : Casper

Dato : 17-07-05 09:20

Hej

For at gøre livet lidt nemmere har jeg besluttet at købe en ny, brugt bil.
Mit økonomiske loft er 50k. Jeg er brændt lidt varm på en 306'er med
følgende konfiguration:

Peugeot 306 1,6 3d. Style
Årgang 1997
Km. 137.000
Pris 50.000

Bilen er blåmetal og med nye dæk, tandrem, vandpumpe og udstødning. Der er
sædevarer, elruder, JVC mp3 afspiller, 2 subwoofere og skulle som sælger
skriver være pæn og velholdt. Bilen er i øvrigt nysynet.

Mit spørgsmål til gruppen er, lyder det som en go handel? Er der i øvrigt
nogen som har erfaring med 306'ere?

Pft.

Mvh.
Casper

Fra : Mogens

Dato : 17-07-05 18:17

On Sun, 17 Jul 2005 10:19:38 +0200, "Casper" <draggaards@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>skriver være pæn og velholdt. Bilen er i øvrigt nysynet.
>Mit spørgsmål til gruppen er, lyder det som en go handel?

Umiddelbart er bilen billigere end konkurrenternes:
www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=698456&page=3
....men ser iøvrigt velholdt ud. En nærmere gennemgang vil afsløre
dette. Er der servicebog og undervognsbehandling, kan det vel ikke gå
helt galt...

Mvh Mogens...

Fra : Sorensen

Dato : 17-07-05 18:52

Check ihvertifald sædevarmen, det virker ikke ret lang tid af gangen i en
Peugeot.

Fra : /Bluch

Dato : 19-07-05 22:56

"Casper" <draggaards@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
>
> Mit spørgsmål til gruppen er, lyder det som en go handel? Er der i
> øvrigt nogen som har erfaring med 306'ere?

Generelle problemer.
Spørg om toppakningen er blevet skiftet. Den har det med at gå ved ca.
100-150 tkm. Det er en kendt svaghed og en udskiftning koster ca. 4 tkr
(8 t + mtr.).
ABS-lampen kan begynde at lyse hvis stikket til sædevarmen under sæderne
går lidt løse(mystisk, men sandt).
Hvis bilen har været kørt ved høj hastighed(Brian-kørsel) vil lakken
være slidt væk under A-stolpen lige bag forhjulene.

Modellen er som sådan god, men hvis du kigger på et eksemplar der er
anvendt til "min-første-bil-skal-voldtunes-og-voldkøres, så de andre på
teknisk skole synes jeg er vanvittig",så hold lige hesten.
Hvis det er dette eksemplar du har kig på, så ville jeg nok være
forsigtig hvis jeg var dig"

<KLIP FRA BILBASEN START>
Udstyr & info:

* Brændstof: Benzin
* abs
* airbag
* Alu.
* c.lås
* nysynet
* servo
* startspærre
* Sænket

Blåmetal, Nye- dæk, tændrem, vandpumbe og udstødning. Sædevarmer,
elruder, JVC MP3 afsp. og 2 stk. subwoofer i kabine, ikke ryger
pentvelholdt.
<KLIP FRA BILBASEN SLUT>

/VH
Bluch