Ford Mondeo Flair 1,8 fra 97-98
Fra : Jesper Mathiesen

Dato : 16-07-05 15:10

Hej

jeg er på udkig efter ny (brugt) bil.

Jeg syntes man får meget bil for pengene ved ford mondeo flair fra 97-98,
men er der noget bestemt man skal passe på ved disse biler? Hvordan med rust
osv. Er de særligt slemme eller hvordan ser det ud?

Jeg skal have en god stabil bil, som gerne kan køre mange år endnu uden
problemer!

på forhånd tak for hjælpen!

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 17:55

"Jesper Mathiesen" <mathiesen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men er der noget bestemt man skal passe på ved disse biler? Hvordan med
> rust osv. Er de særligt slemme eller hvordan ser det ud?

Bagklap og skærmkanter ruster pænt meget

> Jeg skal have en god stabil bil, som gerne kan køre mange år endnu uden
> problemer!

Ingen biler kan køre uden problemer ind imellem. Ved mondeo er det
overfladerust, ved andre biler er det andre dyre ting.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 07:10

> Bagklap og skærmkanter ruster pænt meget

Kommer sandelig an på så meget, bla. alm. vedligehold...

> Ingen biler kan køre uden problemer ind imellem. Ved mondeo er det
> overfladerust, ved andre biler er det andre dyre ting.

Jeg synes nu overflade rust ses generelt ofte på nyere biler.
Ikke kun Mondeo, men det er ofte folks EGEN skyld
de blir' lidt orange i skærmkanterne...

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 07:59

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Kommer sandelig an på så meget, bla. alm. vedligehold...

Tja min er da reglmæssigt blevet vasket med håndkraft og maskinvask. Den
bliver også vokset med Sonax ca. hver 3 mdr. Den har stået i garage meget af
tiden (men selvf. ikke når jeg er på arbejde).

> Jeg synes nu overflade rust ses generelt ofte på nyere biler.
> Ikke kun Mondeo, men det er ofte folks EGEN skyld
> de blir' lidt orange i skærmkanterne...

Muligt men Ford HAR heller ikke gjort det godt.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 09:28

> Muligt men Ford HAR heller ikke gjort det godt.

Gætter på, man hos alle mærker kan finde gode
og knabt så gode årgange.
Personligt er jeg da ganske godt tilfreds med
alle mine klapper og dørbunde.

Men en ordentlig SUVO o.a. behandling
ER et must uanset hvad.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 09:45

> Gætter på, man hos alle mærker kan finde gode
> og knabt så gode årgange.
> Personligt er jeg da ganske godt tilfreds med
> alle mine klapper og dørbunde.

Du kører jo heller ikke mondeo

> Men en ordentlig SUVO o.a. behandling
> ER et must uanset hvad.

Ja, min har fået 3 behandlinger på 5 år og 4 på de særligt udsatte steder,
så den vejer snart 20 Kg mere end der står i reg.attesten

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-05 16:53

Olesen skriver:

> Men en ordentlig SUVO o.a. behandling
> ER et must uanset hvad.

Ja, på en 10 år gammel bil....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 17:41

> Olesen skriver:

> Ja, på en 10 år gammel bil....

Nej.
På en ny bil.
Alle biler idag skal ha' en behandling, og det selvom
garantien ryger. Bilen har bedst af det i længden.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-05 18:47

Olesen skriver:

> Nej.
> På en ny bil.

Sludder og vrøvl.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 18:12

> Olesen skriver:

> Sludder og vrøvl.

Det er alment kendt, at nye biler bør få
en omgang hurtigst muligt.
VISSE modeller undtaget, eks. BMW (men de
har det jo heller ikke FOR godt i statistikkerne hvad rust angår).

FDM mener også, efterbehandling bør foretages relativt
tidligt i bilens levetid. (max 3 år gl.).

Jeg VED det er et must, ellers kan jeg ikke køre
i en bil som snart blir' 20 år, som har skærmkanter
som ser ud som nye, så sikken megen sluder, ja ?

Fra : TDN

Dato : 17-07-05 07:15

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Kommer sandelig an på så meget, bla. alm. vedligehold...

Jeg synes det er sjældent man ser en gammel Mondeo uden rust i bagskærmene,
ligesom der næsten altid løber ruststriber ned af bagklappen på ældre Astra
stc. og Felicia stc. altid er rustne i bagklappen (prøv at lægge mærke til
det ude i trafikken)

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 08:20

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på ældre Astra stc. og Felicia stc. altid er rustne i bagklappen (prøv at

Rigtigt. Men generelt synes jeg at næsten ALL stationcar med >10 år på bagen
og varevogne med >7 år på bagen, har ræverøde striber på
bagklappen......især Toyota HiAce

--
Tom