De kære alufælge skal have en omgang
Fra : Henning Lund

Dato : 15-07-05 08:42

Vores alufælge på bilen er efterhånden blevet helt gule i farven, jeg
kan ikke få dem pæne igen, så nu kommer det store spørgsmål: Kan jeg
blæse dem et stykke og derefter med held lakere dem?
Hvilken lak vil i anbefale, jeg har set man kan købe noget spray halløj
der hedder fælgmaling, dur det?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-07-05 11:11

Henning Lund wrote:
> [...]
> blæse dem et stykke og derefter med held lakere dem?
> Hvilken lak vil i anbefale, jeg har set man kan købe noget spray halløj

Glasblæsning er vejen frem - men hvis de er polerede og bagefter lakeret
med klarlak (det lyder det som) forestår der et STORT poleringsarbejde
som bedst klares hos en metalsliber (dyrt). Mit råd er glasblæsning,
ætsgrunder (det mener jeg er vejen frem ved lakering af alu) og
2-komponent sølvmetallic autolak med klarlak. En god 1K fælgmaling er en
rimelig erstatning, hvis man ikke har faciliteter til 2 komponent.

--
vh
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 15-07-05 10:18

Torben Scheel skrev:

>. En god 1K
> fælgmaling er en rimelig erstatning, hvis man ikke har faciliteter
> til 2 komponent.

Lyder interessant ;o(