fartpilot...
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 21:10

Hej...

jeg er på udkig efter en fartpilot til min mondeo 94 1,8 og har set på div.
forskellige men hvad skal man gå efter...
er der nogle mærker som man ikke skal vælge?
jeg har set at der er noget med vacum og noget med elektronisk hvad er
bedst?
hvor kan man købe det billigt på nettet eller i handel behøver ikke være
nyt?
er det noget man "let" selv kan montere og må man det.. og med let mener jeg
at jeg ikke har eksamen i det men jeg kan da finde den rigtige ende af en
svensknøgle!?

Anders

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-07-05 23:08

Anders E. Larsen skrev:

> [...]
> på div. forskellige men hvad skal man gå efter...
> er der nogle mærker som man ikke skal vælge?

Dét er de billige

> og noget med elektronisk hvad er
> bedst?

Jeg vil tro de elektroniske er bedre - kører selv med vacuum.

> hvor kan man købe det billigt på nettet eller i handel behøver ikke
> være nyt?

Har ikke kigget ved thansen - har du?

> er det noget man "let" selv kan montere og må man det.. og med let
> mener jeg at jeg ikke har eksamen i det men jeg kan da finde den
> rigtige ende af en svensknøgle!?

Hvis du blir ved længe nok skal det nok lykkes

Ved vacummodellen skal du skære slangen til bremsekraftforstærkeren over og
sætte et (formentlig medfølgende) T-stykke i...
Hans

Fra : DrPepper

Dato : 14-07-05 09:04

> Ved vacummodellen skal du skære slangen til bremsekraftforstærkeren over
> og sætte et (formentlig medfølgende) T-stykke i...
> --

Må jeg ikke lige have lov at mane den i jorden.. i manualen til min (AP50)
står der tydeligt, at man IKKE skal bruge slangen til bremseforstærkeren,
men sætte den på så tæt på manifolden som muligt (vaccumet bliver trukket
fra manifolden)

/David

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 09:53

"DrPepper" <db@FJERNflexhost.dk> skrev i en meddelelse

| står der tydeligt, at man IKKE skal bruge slangen til bremseforstærkeren,
| men sætte den på så tæt på manifolden som muligt (vaccumet bliver trukket
| fra manifolden)

Er det ikke kun et sprgs. om at vælge den rigtige ende? ;). Det er som regel
den eneste måde at få fat i vakuum på, hvis man ikke skal have fat i "det
store kedelpasser-bevis" og bore et hul i manifolden.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-07-05 17:21

Anders E. Larsen wrote:
> [...]
> er der nogle mærker som man ikke skal vælge?
> jeg har set at der er noget med vacum og noget med elektronisk hvad er

Elektronisk - den er meget mere præcis.

http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=009%2D002%2D00000018

> er det noget man "let" selv kan montere og må man det.. og med let
> mener jeg at jeg ikke har eksamen i det men jeg kan da finde den
> rigtige ende af en svensknøgle!?

Hvis du kun kan finde den rigtige ende og ikke finde ud af at bruge den,
skal du ikke montere selv.

Hvis du kan bruge en skruetrækker, boremaskine, bidetang, lodde o. lign, så
kan du godt selv.