NANO produkt på QXL
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 13-07-05 19:31

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19029318

Er der nogen der kender omtalte produkt, evt. for noget godt. Kan
tilsvarende købes i handlen her i Danmark?

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 19:45

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19029318
>
> Er der nogen der kender omtalte produkt, evt. for noget godt. Kan
> tilsvarende købes i handlen her i Danmark?

hehe ....nanoteknologi
Ja en flaske Rain-x som kan købes i A-Z bilka eller lign.

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-07-05 20:57

> [...]
>
> Er der nogen der kender omtalte produkt, evt. for noget godt. Kan
> tilsvarende købes i handlen her i Danmark?

Jeg kender ikke spor til det, men de har da noget af stadset her
http://nanoteknologi.info/

Med venlig hilsen Kim

Fra : Søren Wind

Dato : 13-07-05 23:00

> Jeg kender ikke spor til det, men de har da noget af stadset her
> http://nanoteknologi.info/

Sjovt at hastigheden hvor vandet forsvinder er 10 km/t lavere på
salgsannoncen på QXL end den er på hjemmesiden...

Well. bruger en af deres konkurrenter, og jeg er sådan rimeligt tilfreds...
dog er holdbarheden her i insekttiden ikke overvældende, og det er da skide
trælst at påføre.
--
mvh.
Søren Wind - aka Wind Diesel - Riding Peugeot 307 Airvan - 2005 SW Edition -

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 06:43

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

| Er der nogen der kender omtalte produkt, evt. for noget godt. Kan
| tilsvarende købes i handlen her i Danmark?

Bare det at de bruger ordet "nano", er nok til jeg løber skrigende væk- det
er et !"#&¤§ pop-ord. De kunne lige så godt skrive det er "snakeoil" ;))).

Fra : JS

Dato : 14-07-05 10:09

> [...]
>
> Er der nogen der kender omtalte produkt, evt. for noget godt. Kan
> tilsvarende købes i handlen her i Danmark?

http://www.tcnano.dk/

Jeg håber ikke at Børsen-folk læser med her, men her er en artikel fra
Børsen den 14. juni 2005. Den bygger sikkert på en pressemeddelelse fra
firmaet. Lidt underligt at Børsen skriver at de har haft lejlighed til at
teste produktet, men de skriver ikke om deres erfaringer med det.

-----------
Nano-teknologi til forruden

Børsen har haft lejlighed til at teste et af de første nano-produkter, som
er kommet på markedet for tilbehør til biler, et produkt, som bruges til at
polere bilens forrude op med, så den fuldstændig forandrer egenskaber. Efter
en såkaldt nano-formering er ruden totalt afvisende over for vand, som ikke
kan binde sig til den. Det betyder, at man drastisk kan reducere sliddet på
vinduesviskerne, og det betyder, at man kan nøjes med rent vand i
sprinklertanken i stedet for de blå sprinklerdråber, som kan købes i dyre
domme på tankstationerne Ved omkring 70 km/t. preller regndråberne simpelt
af som små lysende perler på grund af vindpresset. Det er særdeles
effektivt, og så er det utrolig underholdende og ser temmelig magisk ud.

Behandlingen tager et kvarter. Først bruges en serviet med et rensemiddel,
derefter bruges en anden vådserviet, som er nanobehandlingen. Til sidste
poleres ruden op med en serviet.

Nanobehandlingen betyder også at ruden bliver renere, og om vinteren skal
man ikke længere stå med forfrosne fingre og skrabe is og sne af. Et enkelt
visk med viskeren og isen rasler af.

Rent teknisk betyder nano-behandlingen, at ruden er forsynet med 20.000
mikroskopiske spidser pr. kvadratmillimeter. Det fungerer faktisk ligesom en
slags kunstig og usynligt pels, som vandet preller af på.

Produktet koster 149 kr. og det kan bestilles via www.tcnano.dk