parralelimport
Fra : zillyink

Dato : 13-07-05 11:41

Flere bilsælgere køber europæiske overskudslagre af Stiloer og
kan sælge dem væsentligt billigere end "normalt".

Grundet jobskifte med en del kørsel er jeg interresseret i en
dieselhakker og kan se at der står en del Stiloer rundt om i DK
med pæn besparelse, men jeg er lidt loren ved endnu en Fiat og
tænkte om andre bilmærker kan købes på samme vilkår som
Stiloerne?

Jeg er helt klar på at der kan være tale om særlige
udstyrsvarianter end normalt og at garantiperioden kan være
decimeret/væk, det er ikke særlig interessant i første omgang!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-05 11:52

zillyink skriver:

> [...]
> med pæn besparelse, men jeg er lidt loren ved endnu en Fiat og
> tænkte om andre bilmærker kan købes på samme vilkår som

Kig lidt hos:
http://www.lindholmbiler.dk/ de gør i den slags.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-07-05 12:45

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Kig lidt hos:
> http://www.lindholmbiler.dk/ de gør i den slags.

Er godt nok vagt alt det de skriver omkring hvordan de skaffer sig deres
biler hvordan deres garanti er mv - intet konkret nogen steder...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-05 13:24

Flemming Lynggaard skriver:

> Er godt nok vagt alt det de skriver omkring hvordan de skaffer sig deres
> biler hvordan deres garanti er mv - intet konkret nogen steder...

Nej, det er sikkert forskelligt fra bil til bil. Det snakker man med
forhandleren om.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-07-05 14:00

> Flemming Lynggaard skriver:

> Nej, det er sikkert forskelligt fra bil til bil. Det snakker man med
> forhandleren om.

Ville da klæde dem at være lidt mere konkrete indgyder lidt mere respekt og
troværdighed imho.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-05 14:02

Flemming Lynggaard skriver:

> Ville da klæde dem at være lidt mere konkrete indgyder lidt mere respekt og
> troværdighed imho.

Måske, men da det sikkert er forskelligt fra bil til bil(mærke) er de
nu fri for at skrive det....

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 15:43

> Er godt nok vagt alt det de skriver omkring hvordan de skaffer sig deres
> biler hvordan deres garanti er mv - intet konkret nogen steder...

============ K L I P ============

GARANTI

Alle vore nye biler leveres med en betryggende garanti - en ting som ikke er
en selvfølge blandt de "officielle" importører.

I mange tilfælde er der fortsat fabriksgaranti. Længde og betingelser på
fabriksgarantien varierer fra mærke til mærke.

I tilfælde, hvor der ikke er fabriksgaranti tilbyder vi, i samarbejde med
nogle af markedets største aktører, en god garanti på Jeres nye
Lindholm-bil.

Du er således ikke dårligt stillet i garantispørgsmål, blot fordi du har
lavet en god handel!

============ K L I P ============

Jeg synes da dette er ret konkret taget i betragtning at det skal dække over
mange mærker.

Man er jo nok nødt til at spørge ind til en konkret bil for at få et
uddybende svar.

Med mit kendskab til Lindholm Biler tror jeg ikke at reklamationer bliver
noget problem.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Henning

Dato : 13-07-05 13:06

>Grundet jobskifte med en del kørsel er jeg interresseret i en
>dieselhakker og kan se at der står en del Stiloer rundt om i DK

Du siger bare "flåderabat" når du skal handle bil, så er det helt
andre priser og modeller der hives frem.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-07-05 14:00

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Du siger bare "flåderabat" når du skal handle bil, så er det helt
> andre priser og modeller der hives frem.

Det var vidst en and som FDM fik spredt og senere måtte tilbage kalde da den
ikke holder ude i den virkelige verden (medmindre du ejer en flåde af biler
altså)

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 15:56

> Det var vidst en and som FDM fik spredt og senere måtte tilbage kalde da
> den ikke holder ude i den virkelige verden (medmindre du ejer en flåde af
> biler altså)

På mit arbejde kører vi alle i egne biler på kilometer penge.
Dvs. firmaet ingen biler ejer, alligevel køber vi alle biler med flåderabat.
De fleste steder kræver de ikke dokumentation for flåden, ofte ikke engang
en en tro og love underskrift.
Hvis forhandleren skal bruge dokumentation (det skal Toyoata f.eks) skriver
vores økomomidirektør bare under på at der udbetales kilometerpenge og at
bilen bruges erhversmæssigt.

Således fik jeg 17K kr. rabat på en ny Golf uden dokumentation, havde jeg
valgt en Passat kunne jeg få det dobbelte.
Toyota giver rigtig gode flåderabatter, på Avensis helt op til 50-60K kr. på
en D4D ting.
I den anden ende giver Peugeot stort set ingen ting.

Generelt tror jeg nu at man på de fleste biler fra mellemklasse og opefter
kan opnå gode kontantrabatter.
En kammerat har netop fået ca. 25K kr. i rabat på en Caddy Life.