Succesoplevelse med VW-reservedelslager
Fra : Torben Madsen

Dato : 13-07-05 11:13

Efter en forsøgt rensning af MAF'en, måtte jeg konstatere, at der nok ikke
var den store chance for at få den til at spille max igen. MEGA ØV! - den er
sgu halvdyr sådan en sag.
Jeg prøvede først om jeg kunne få den udenom VW - det kunne jeg godt, og
endda til en fornuftig pris - 1435 kr + moms. Nå, men jeg prøvede for alle
tilfældes skyld lige at kontakte VW også for at høre deres pris på den. Det
var noget i stil med 2200 + moms.
Men, sagde den rare reservedelsekspedient, hvis du afleverer din brugte, så
kan du få den nye som en ombytter - og så er prisen noget lavere. Ja, den
var faktisk så lav, at jeg bad ham om lige at tjekke det en gang til, om det
nu skulle være rigtigt - VW plejer sgu ikke ligefrem at være billige. Men
den var god nok - jeg har hentet og monteret den - og det til en pris af
812,53 kr inkl. moms.

mvh
Torben Madsen

Fra : ChipMIK

Dato : 13-07-05 14:43

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den var god nok - jeg har hentet og monteret den - og det til en pris af

FØLGENDE KLIPPET FRA www.bokstuning.dk:
Pierburg luftmassemåler

Når vi monterer bokse på TDi'er fra VW, Audi, Seat eller Skoda kommer
vi relativt ofte ud for at bilerne har defekte luftmassemålere.
Luftmassemåleren er en lille dims der er monteret umiddelbart efter
luftfilteret.

Luftmassemåleren genererer en spænding der svinger alt efter hvor
meget luft der ryger forbi den. Ud fra dette spændingssignal kan
motorstyringen justere mængden af diesel. Hvis luftmassemåleren er defekt
får motorstyringen ikke de rette tal at arbejde med og det viser sig ved
nedsat tophastighed, dårlig effekt (typisk over 3.000omdr/min) og dårligere
brændstoføkonomi. Luftmassemåleren går oftest ikke i stykker i et hug, men
bliver dårligere og dårligere med tiden. Når bilen er til service kan man
ikke måle om luftmassemåleren er defekt, så det kræver altså at man selv
holder øje med sin bil, for at man bliver opmærksom på problemet. En
original luftmassemåler fra Bosch koster godt 2.000kr hos en autoriseret
forhandler. Vi har valgt at tage en uoriginal luftmassemåler på programmet.
Den fungerer lige så godt som den originale, har længere levetid og koster
hos os kun 795kr inkl. porto.

MVH

ChipMIK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-05 15:43

ChipMIK skriver:

> Den fungerer lige så godt som den originale, har længere levetid og koster
> hos os kun 795kr inkl. porto.

Koster det samme, levetiden er jo påstand mod påstand....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben Madsen

Dato : 13-07-05 16:15

"ChipMIK" <nada@fo.fo> skrev i en meddelelse

> [...]
programmet.
> Den fungerer lige så godt som den originale, har længere levetid og koster

Jeg er ikke så vild med alle de uorginale dele. Så en Bosch føler til den
pris, det synes jeg er helt i top.

mvh
Torben Madsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-07-05 17:19

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> wrote in message

> "ChipMIK" <nada@fo.fo> skrev i en meddelelse

> programmet.

Jeg kan oplyse hovwdiaudi og sælger bosch.
Jeg gav 909 for en MAF med hele det "luftgennemstrømningshus" til - tror det
var en fejl da kunne skulle have føleren med gad ikke diskutere med ham
disken springeren da han var meget påståelig (føleren alene kostede 700kr).

Det hele kom i en bosch papkasse

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr