Octavia bagrudevisker ??
Fra : Mikkel Vitus

Dato : 12-07-05 21:22

Hej med jer,

Hvem kan fortælle mig hvornår Octavia med bagklap mistede sin bagrudevisker
?

Mvh
Mikkel

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-07-05 21:38

"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse news:42d4256d$0$967$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej med jer,
>
> Hvem kan fortælle mig hvornår Octavia med bagklap mistede sin bagrudevisker
> ?

Hvad mener du med mistede?

Octavia fik mig bekendt bagrudevisker ved et facelift i
2002 modellen. Tidligere udgaver har ingen visker.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 06:34

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Octavia fik mig bekendt bagrudevisker ved et facelift i
| 2002 modellen. Tidligere udgaver har ingen visker.

Var det ikke tidligere?, med det er rigtigt de første havde den ikke. Og den
er egentligt overkill, for ruden holder sig selv rimeligt ren. Der er kun
rigtigt brug for den, hvis man er for doven til at stå ud og skrabe ruder
fri for is. Men så må man have fornøjelsen, når sprinklerbeholderen tømmer
sig inde i "klappen",bagagerummet pga fx. stoppet dyse ;)). Eller når
viskermotoren "står af" pga. styrtebadet, 3 kKr. :(.

Fra : jones_net

Dato : 13-07-05 08:37

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> [...]
> sig inde i "klappen",bagagerummet pga fx. stoppet dyse ;)). Eller når
> viskermotoren "står af" pga. styrtebadet, 3 kKr. :(.

Så vidt jeg ved, er det kun den første model, som ikke havde visker -
hvornår den første facelift kom ved jeg ikke præcist, men jeg vil tro
omkring 2000...
Det er samme tidspunkt som bakkelyset blev til 2 felter i hver baglygte.

Men ruden holder sig fint ren uden, og ved normal hastighed blæses vand af,
så man kan sagtens se ud i regnvejr

/J

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-07-05 16:21

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:db2gb4$2gr$1@news.net.uni-c.dk...

> Så vidt jeg ved, er det kun den første model, som ikke havde visker - hvornår den første facelift kom ved jeg ikke præcist, men
> jeg vil tro omkring 2000...

Det allerførste lift kom vel allerede i 1998 -
der blev instrumentbrædtet vist ændret fra
den "flade" model.

Svigermekanikkens Octavia fra årgang 2000
havde ikke bagrudevisker og manglede også
den 5. nakkestøtte. Min egen fra jan. 2002
har begge dele.

/Jakob

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 13-07-05 23:40

> Svigermekanikkens Octavia fra årgang 2000
> havde ikke bagrudevisker og manglede også
> den 5. nakkestøtte. Min egen fra jan. 2002
> har begge dele.

Hmmm

Ja jeg har altså en model 2002 med 3 nakkestøtter og 3 rulleseler bagi.
Ligeledes har den de 2 hvide felter i baglygterne, men altså ingen
bagrudevisker...

Mvh
Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 06:16

> [...]

| Ja jeg har altså en model 2002 med 3 nakkestøtter og 3 rulleseler bagi.
| Ligeledes har den de 2 hvide felter i baglygterne, men altså ingen

Hver du kun glad for det, som du nok har opdaget er der sjældent brug for
den, og den er altså en fejlkilde til 3000,-, pga der er noget
motorstyrings-mikroprocessor-halløj i den :(. Og svjv. er det lavet sådan
at viskerakslen er hul, med et rør til dysen, dette rør bliver slidt i
gennem og sprinkler beholderen tømmes ned i "guldklumpen"- vand + elektronik
er en SKIDT kombination :(. Så hvis man er blevet belemret med sån' en, skil
den ad mens den er ny,virker og smør det rør med silikonefedt, så går der
lidt længere tid inden der går "ged" i den.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-07-05 07:29

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse news:42d5f4ab$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hver du kun glad for det, som du nok har opdaget er der sjældent brug for
> den, og den er altså en fejlkilde til 3000,-, pga der er noget
> motorstyrings-mikroprocessor-halløj i den :(.

Hvis du ikke bruger den, hvorfor så betale for at få den fixet?

Du kunne jo også vælge at spare de 3000,- og proppe hullet
til i stedet.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 08:04

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Hvis du ikke bruger den, hvorfor så betale for at få den fixet?

Det gør jeg heller ikke, jeg har den ikke :). Jeg pointere bare det reelt er
en unødvendig gadget, til 3 kKr., på Octi., fordi bagruden ligger så meget
ned, som den gør

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-07-05 10:00

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse news:42d60df5$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det gør jeg heller ikke, jeg har den ikke :). Jeg pointere bare det reelt er
> en unødvendig gadget, til 3 kKr., på Octi., fordi bagruden ligger så meget
> ned, som den gør

Aha

Jeg bruger nu min af og til - specielt hvis der er dug
på ruden...

/Jakob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-07-05 07:28

"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse news:42d59768$0$23369$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hmmm
>
> Ja jeg har altså en model 2002 med 3 nakkestøtter og 3 rulleseler bagi.
> Ligeledes har den de 2 hvide felter i baglygterne, men altså ingen
> bagrudevisker...

Nå - det overrasker mig. Men så hænger det
jo nok ikke helt sammen som jeg troede....

/Jakob