BMW værkstedserfaringer (pris/service) (la~
Fra : Peder

Dato : 12-07-05 20:53

Pyh. Lang overskrift.

Anyhoo. Spørgsmål først, da det er kortest...
Jeg har til min 2000'er 330 købt en original CD skifter i den tro at
den ville være lige til at slutte til. Der er holder bagi - og kabler
ført frem dertil, men tilsyneladende de forkerte (i hvert fald til
dels).
Vil nogen her være istand til at identificere hvad de fremførte kabler
kunne være til, hvis jeg tog et billede??
Værkstedet fortæller at "det ser forkert ud", men er i færd med at
undersøge sagen. Jeg er bare lidt utålmodig :)

Og så til erfaringerne. Ovenstående kunne jo godt fremstille
værkstedet som mindre servicemindede, men vil jeg ikke påstå at de
er...

Mit bekendtskab med dem startede, da jeg efter at have ringet til et
værksted i storkøbenhavn, fandt på at kontakte et i det
sydsjællandske, da jeg tænkte de måske var billigere. Og det var de
tilsyneladende. Der var en del ting, der skulle ordnes (for ca. 20-30
kkr), så kunne jeg spare lidt var det umagen værd. Efter at have
sammenlignet lidt priser pr. tlf, blev vi enige om at jeg skulle køre
min bil derned for en samlet pris.
Da jeg kommer til adressen sidst på dagen og skal til at give nøglerne
til de rare mennesker der er på vej hjem, siger manden "Vi har ingen
ansat med det navn" om ham jeg havde lavet aftalen med....
Da jeg forbliver mundlam, fortæller manden at jeg nok har talt med det
*andet* autoriserede værksted på samme vej - 2 numre længere nede, men
at de da gerne vil give et bud.
Så viser det sig at der ligger to værksteder side om side (stort set)
- begge autoriserede, men kun det ene var også forhandler.
Og nu bliver historien lidt lang...
Vi bliver enige om, at værksted 1, som jeg er landet ved, skal give et
samlet bud, og hvis budet er iorden, får de opgaven. Ellers må de
andre prøve.
De ringer et par dage efter og giver budet, som jeg synes lyder noget
dyrt, så jeg ringer til værksted 2 og fortæller dem historien. Det har
de tilsyneladende prøvet før, og tilbyder at hente bilen for mig og
køre dem over til sig, så de kan give et bud. Jeg skal bar elige ringe
til værksted 1 og forklare at de gør det.
Som sagt så gjort. Da jeg ringer til værksted 1 og forklarer at jeg
vil have værksted 2 på, fortæller den stadig rare mand, at der jo var
prisen med på et stort servicebesøg i deres tilbud, som jeg jo havde
bedt om. Det var korrekt, jeg troede blot at de ville give mig den
pris for sig selv... Pludselig var deres pris *meget* interessant.
Nåmen enden blev at jeg fortalte begge værksteder, at jeg ville give
begge værksteder muligheden for at byde - uden at fortælle dem hvad
modparten havde budt. Det var ok med dem, og jeg fik nogle ret
fornuftige priser.

"Men hvad med servicen?" spørger den tilsyneladende meget tålmodige
læser, der ikke er stået af ved "og nu bliver historien lang".

Upåklagelig er svaret. bl.a. illustreret ved at de uden beregning (ud
over synsgebyret) omsynede bilen (fik jeg sagt at jeg havde importeret
bilen selv, og at arbejdet skulle udføres fordi den skulle omsynes?).
Derudover kom de mig til hjælp, da Told&Skat i sædvalig stil havde
udvist sløvsind og forsaget en forgæves tur sydpå /retur ved at være
så lang tid om at behandle afgiftsbetaling, at jeg ikke nåede på
motorkontoret efter plader den fredag. Værkstedet hentede plader og
foretog indregistrering for mig (igen uden beregning), så den var klar
til afhentning mandagen efter.
Så nu.. endelig er jeg lykkelig ejer af indregistreret apparat, som
fungerer upåklageligt. Nu skal jeg bare have tilsluttet den forbandede
CD-skifter.

Og forresten. Prisen på opgaven - inden jeg bad om samlet bud - var
ca. 20% lavere end i storkøbenhavn. Og efter budrunden ca. 30% lavere.
Jeg vil gerne opgive navne på værkstederne, men mente ikke umiddelbart
at jeg ville kaste dem i åbent forum (aner faktisk ikke hvordan "man"
forholder sig til den slags her)
--
Peder
Sharan

Fra : Mogens

Dato : 12-07-05 21:33

On Tue, 12 Jul 2005 21:52:41 +0200, Peder
<peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Vil nogen her være istand til at identificere hvad de fremførte kabler
>kunne være til, hvis jeg tog et billede??

Navigation.
PÃ¥ den '01 BMW 525i, jeg netop har importeret, sidder navien i den ene
bagskærm. Iøvrigt skiftede man system i '01 - og de er ikke kompatible

Mvh Mogens
'97 Camaro Z28...

Fra : Peder

Dato : 12-07-05 22:36

On Tue, 12 Jul 2005 22:32:32 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Navigation.
>På den '01 BMW 525i, jeg netop har importeret, sidder navien i den ene
>bagskærm. Iøvrigt skiftede man system i '01 - og de er ikke kompatible

Mjaeh. Der sidder allerede navigation i holderen lige over
cd-skifteholderen (eller hvad det nu er til).
Og de kabler der går dertil er så i anvendelse...
--
Peder
Sharan

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 13-07-05 07:37

Hej Peder

Hvis du sender et par billeder, så skulle jeg nok mene at kunne hjælpe dig.
(Har selv en 330d med ALT i udstyr)

/Claus

Fra : Peder

Dato : 14-07-05 06:53

On Wed, 13 Jul 2005 08:37:24 +0200, "Claus & Lene, Ålborg"
<ccc.lll@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Peder
>
>Hvis du sender et par billeder, så skulle jeg nok mene at kunne hjælpe dig.
>(Har selv en 330d med ALT i udstyr)

Kanon. Det gør jeg. Forhåbentlig i aften
--
Peder
Sharan

Fra : Mogens

Dato : 16-07-05 12:09

On Tue, 12 Jul 2005 23:36:21 +0200, Peder
<peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> wrote:

>Mjaeh. Der sidder allerede navigation i holderen lige over
>cd-skifteholderen (eller hvad det nu er til).
>Og de kabler der går dertil er så i anvendelse...

I "min" udgave er der original tlf. i midterarmlænet - måske
dét er løsningen...

Mvh Mogens
'97 Camaro Z28...

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 07:49

> Jeg vil gerne opgive navne på værkstederne, men mente ikke umiddelbart
> at jeg ville kaste dem i åbent forum (aner faktisk ikke hvordan "man"
> forholder sig til den slags her)

Haha hvad får jeg for at gætte på forhandlerne ?

1. Niels Petersen Næstved ApS
2. Poul Nielsen

Jeg håber du fik den lavet hos Poul, da han er den "rigtigt" bmw forhandler
i byen, den anden er en opel/mazda satan, selv om de er aut. bmw
forhandler..

Jeg har altid fået rigtig god service hos Poul Nielsen, men ikke om jeg
kunne finde på at køre min bmw ned til et opel/mazda værksted..

Mvh
Morten

Fra : Peder

Dato : 14-07-05 06:56

On Wed, 13 Jul 2005 08:49:11 +0200, "Juel" <xsnabelastarchild.dk>
wrote:

>Haha hvad får jeg for at gætte på forhandlerne ?
>
>1. Niels Petersen Næstved ApS
>2. Poul Nielsen
Omvendt, men ellers korrekt :)

> [...]
>
>Jeg har altid fået rigtig god service hos Poul Nielsen, men ikke om jeg
>kunne finde på at køre min bmw ned til et opel/mazda værksted..

Den endte hos Poul
Problemet opstod fordi jeg ledte efter "forhandler" bmw's hjemmeside
istedet for "værksted"

--
Peder
Sharan

Fra : Gordon Shumway

Dato : 13-07-05 08:50

> Pyh. Lang overskrift.
> Så nu.. endelig er jeg lykkelig ejer af indregistreret apparat, som
> fungerer upåklageligt. Nu skal jeg bare have tilsluttet den forbandede
> CD-skifter.

Tjek dk.binaer.motor under "E46 cd skifter" og se om du kan bruge noget af
dette. Hvis ikke prøv at maile de sidste 7 karakterer i stelnummeret, så
skal jeg prøve at komme med noget mere præcis.Anvisningen stammer fra BMW
EBA cd-rom som
indeholder samtlige anvisningninger til eftermontering af udstyr på BMW.

/shumway

Fra : Peder

Dato : 14-07-05 07:03

On Wed, 13 Jul 2005 09:50:11 +0200, "Gordon Shumway"
<Shumway@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>EBA cd-rom som
>indeholder samtlige anvisningninger til eftermontering af udstyr på BMW.

Det jeg kan se, er at jeg har strømforsyningen fremme, men ikke
signalkablet. Jeg har 2 andre kabler, jeg ikke ved hvad er til (som
jeg troede var til CD-skifteren)
--
Peder
Sharan

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 14-07-05 07:36

Kunne du ikke tage et billede - måske de er til et ULF modul (org. tlf.)