Motorvejskryds
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-07-05 00:25

Så lige et nyt skilt på motorvejen igår: 'Motorvejskryds' - tjah, jeg blev
lidt forundret. Mig bekendt er der ingen motorvejskryds, så kunne det også
nok give lidt overarbejde til sygehusene. Og hvis det er tilkørsler man vil
advare mod, så var det vel det, der skulle have stået? (og symbolet passet
dertil).

Er jeg forøvrigt den eneste der ikke kan finde tankstationer på motorvejen?
Drejede af efter en, men der var ingen! Senere kørte jeg forbi en, men der
var der ingen henvisning. Så var jeg inde og se på Kolding 'bynight' men
efter tankning kunne jeg ikke finde ud i retning Esbjerg. Blev reddet af det
kompas der hedder 'Solen er i nord ved midnat'. Sikke nogen bondeknolde der
må stå for skiltning i Kolding og omegn. Der skal vist også strammes lidt op
andre steder.

Køber snart en GPS, for det bliver nok ikke bedre i min tid, med de skilte.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ham Selv

Dato : 12-07-05 01:04

> [...]
vil
> advare mod, så var det vel det, der skulle have stået? (og symbolet passet

Hvor har du set det skilt ?

> Er jeg forøvrigt den eneste der ikke kan finde tankstationer på
motorvejen?

JA!

> Drejede af efter en, men der var ingen! Senere kørte jeg forbi en, men der
> var der ingen henvisning. Så var jeg inde og se på Kolding 'bynight' men
> efter tankning kunne jeg ikke finde ud i retning Esbjerg.

Overvejet at kikke efter grønne motorvejs skilte som der er masser af i byen

> [...]
der
> må stå for skiltning i Kolding og omegn. Der skal vist også strammes lidt

Masser af skiltning i Kolding

> Køber snart en GPS, for det bliver nok ikke bedre i min tid, med de
> [...]

OZ3BTO

Fra : tb

Dato : 12-07-05 08:30

Tja, Århus har da to af slagsen. Den største er der hvor Motorvejen fra
Kolding til Ålborg krydser den fra Århus til Herning.

Og nej, ikke noget med lyskryds, men derimod nogle sindrige otte-taler, så
man kan "dreje" alle veje.

Og ja, der er flere af dem...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-05 05:27

"Preben Riis Sørensen" skriver:

> Så lige et nyt skilt på motorvejen igår: 'Motorvejskryds'

Autokreuz hedder det på tysk, når 2 motorveje flettes sammen.

> Er jeg forøvrigt den eneste der ikke kan finde tankstationer på motorvejen?

Der er _masser_

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-07-05 09:57

On Tue, 12 Jul 2005 06:27:19 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Preben Riis Sørensen" skriver:

>Autokreuz hedder det på tysk, når 2 motorveje flettes sammen.

Det er en sandhed med lidt modifikationer. Det er et Autobahnkreuz, når
der vitterlig er to motorveje, der krydser hinanden. Det du taler om
kaldes Autobahndreieck.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-07-05 06:38

> [...]
vil
> advare mod, så var det vel det, der skulle have stået? (og symbolet passet

Hvor svært ka' det mon være.

> Er jeg forøvrigt den eneste der ikke kan finde tankstationer på
motorvejen?

Ka' jeg heller ik "på", meen - tæt ved har jeg da observeret indtil flere

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 12-07-05 09:11

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> vil
> advare mod, så var det vel det, der skulle have stået? (og symbolet passet

Her er et nydeligt eksempel på et motorvejskryds:
http://rts.squat.net/interact/diy/bilder/autokreuz.jpg

Mvh.
Jesper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 11:43

"Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMsnaps.dk> wrote in message
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
>
> Her er et nydeligt eksempel på et motorvejskryds:
> http://rts.squat.net/interact/diy/bilder/autokreuz.jpg

Ja, og sådan et er der ved Århus.

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 11:33

Jesper Kristensen wrote:
> Her er et nydeligt eksempel på et motorvejskryds:
> http://rts.squat.net/interact/diy/bilder/autokreuz.jpg

Og her er et knap så nydeligt eksempel:
http://www.bplphoto.co.uk/40mb/jpeg/Sep2000/94-203.htm

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 16-07-05 18:42

> Og her er et knap så nydeligt eksempel:
> http://www.bplphoto.co.uk/40mb/jpeg/Sep2000/94-203.htm

Hey, der har jeg kørt flere gange

/Jesper

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 23-07-05 17:28

On Tue, 12 Jul 2005 10:10:52 +0200, "Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMsnaps.dk> wrote:

>Her er et nydeligt eksempel på et motorvejskryds:
>http://rts.squat.net/interact/diy/bilder/autokreuz.jpg

Det kan godt være det er nydeligt men det er også fejldesignet.
De lukker folk ind på motorvejen få meter før de lukker nogle
andre ud, det giver nogle hektiske ind- og udfletninger.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-07-05 13:59

Jesper Lauridsen wrote:
> Det kan godt være det er nydeligt men det er også fejldesignet.
> De lukker folk ind på motorvejen få meter før de lukker nogle
> andre ud, det giver nogle hektiske ind- og udfletninger.

Det med at det spor der er tilkørslen bliver til det spor der er
frakørslen fungerer faktisk så selv tyskerne (de fleste) kan finde ud af
det.

Fra : JS

Dato : 12-07-05 09:25

> [...]
> vil
> advare mod, så var det vel det, der skulle have stået? (og symbolet passet
Jeg synes at det på glimrende vis viser at du ved det kryds kan køre mod
hhv. Århus, E45n samt Låsby-motorvejen.

> Er jeg forøvrigt den eneste der ikke kan finde tankstationer på
> motorvejen?
Hvorhenne?

> Så var jeg inde og se på Kolding 'bynight' men
> efter tankning kunne jeg ikke finde ud i retning Esbjerg.

E20v burde der da stå flere steder. Gør der ikke det?

Fra : Torben Madsen

Dato : 12-07-05 10:42

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> E20v burde der da stå flere steder. Gør der ikke det?

Der er da masser af skilte i Kolding ud mod motorvejen. Måske fejlen skal
findes et andet sted... - kan ikke se skilte - kan ikke finde
tankstationer.... - måske et besøg hos en optiker ville hjælpe?

mvh
Torben Madsen

Fra : JS

Dato : 12-07-05 12:04

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> findes et andet sted... - kan ikke se skilte - kan ikke finde
> tankstationer.... - måske et besøg hos en optiker ville hjælpe?

Hvorfor skriver du det til mig?

Fra : Torben Madsen

Dato : 12-07-05 12:23

> Hvorfor skriver du det til mig?

Sorry - det var sgu ikke lige meningen - kan være at jeg også skal til
optiker

mvh
Torben Madsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 11:42

> [...]
> lidt forundret. Mig bekendt er der ingen motorvejskryds, så kunne det også
> nok give lidt overarbejde til sygehusene.

Det er der da her:

http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=76653

krydser her:

http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=76654

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-05 00:04

Svarer lige lidt i flæng på diverse svar/angreb/dårlige vitser:

Det er åbenbart det samme som at gøre sig til grin, at være ærlig. Så hold
jer endelig fra det.

Opfattede 'motorvejskryds' som en advarsel. Det var så en oplysning: At man
kan dreje af mod et eller andet. Det behøver man vel ikke oplyse om på anden
måde end den sædvanlige. At det så er en motorvej, kunne man vel klare med
et lille symbol efter stednavnet.

Ang. tanke: Som jeg skrev, var jeg drejet af ved et skilt der viste 'tank'.
Men der var ingen tank! Desværre husker jeg ikke præcist hvor, men det var
vel ca. 15 km før Kolding fra Nord. Og senere, i nærheden af Holsted, kørte
jeg som sagt forbi en tank, men her havde man ikke set sig i stand til at
henvise til det, i et ellers ret så tyndt besat område, hvad tanke angår.

Ang. skilte i Kolding: vel var der skilte, men først da jeg havde kørt 5-10
km, og de viste ikke mod vest. Ang. skilte mod Esbjerg, så er det først i
nyere tid blevet muligt at finde skilte mod Esbjerg i en afstand over 20 km.
Men nu er Esbjerg jo også kun Danmarks 5.største by....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-05 04:58

"Preben Riis Sørensen" skriver:

> Opfattede 'motorvejskryds' som en advarsel. Det var så en oplysning: At man
> kan dreje af mod et eller andet.

Og at man skal være opmærkson på om det er der man skal dreje fra....
Samt at der kan være en del "paniktrafik" omkring et motorvejskryds.

> Ang. tanke: Som jeg skrev, var jeg drejet af ved et skilt der viste 'tank'.
> Men der var ingen tank! Desværre husker jeg ikke præcist hvor, men det var
> vel ca. 15 km før Kolding fra Nord.

Du er lige kommet forbi Skærup lige syd for Vejle. Stor tankstation lige
ud til motorvejen... Mellm Vejle syd og Kolding Nord (havn) er der ingen
afkørsler, ud over den til Skærup rasteplads

> Og senere, i nærheden af Holsted, kørte
> jeg som sagt forbi en tank, men her havde man ikke set sig i stand til at
> henvise til det, i et ellers ret så tyndt besat område, hvad tanke angår.

Du er lige kommet forbi en stor tanstation vest for Kolding og der er
yderligere 3 der ligger lige op ad motorvejen (ved afkørsler). Men
afkørsler mærket med "tankstationsskiltet" oplever du ikke indenfor en
radius af 20-25 (endda mere svjh) km af en motorvejstankstation.

Klaus (ofte på strækningen fra Hammel mod Esbjerg)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 11:59

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> måde end den sædvanlige. At det så er en motorvej, kunne man vel klare med

Det der skilt er tilsyneladende kommet samtidig med at hastigheden blev
sat op til 130 km/t. Dem med hastighedsfobi i Vejdirektoratet skulle jo
bruge penge til et eller andet, nu de havde sagt at det altså var bare
_så_ farligt at køre hurtigere.

Nogle steder kan du også se et blå firkantet skilt med 120 km/t. Det er
altså kun en anvisning.

> [...]
> henvise til det, i et ellers ret så tyndt besat område, hvad tanke angår.

15 km nord for Kolding? Nord for Kolding ligger Skærup med en "nydelig"
Shell tank. Og den er da skiltet af på normal måde med '5 km', '1000 m',
'500 m' og "skråt op".

Er du derimod kommet fra Fyn (på E20) er nærmeste rasteplads med tank
Kildebjerg ved Odense.

Ved nogle afkørsler står det et skilt med 'tank'. Men der kan man ikke
forvente at tanken ligger i umiddelbar nærhed af afkørslen.

> [...]
> nyere tid blevet muligt at finde skilte mod Esbjerg i en afstand over 20 km.
> Men nu er Esbjerg jo også kun Danmarks 5.største by....

Nu har Kolding mere end en afkørsel i forbindelse med motorvejen. Der er
faktisk fire. Kommer du fra Vejle (E45) eller Odense (E20) kan du ved
Kolding nord vælge mellem 'Kolding' og 'Flensborg/Esbjerg'. Ved
Bramdrupdam mener jeg også at Esbjerg er nævnt. Men ved Kolding Vest er
det 'Flensborg' lige ud, og 'Kolding/Esbjerg' til højre. Hvorefter den
deler i 'Kolding' og 'Esbjerg'.

Når du så kommer om til 'Kolding Syd' er Esbjerg naturligvis ikke nævnt.
Bortset fra hvis du kommer fra syd.

Hvad der står på de forskellige skilte inde i Kolding by ved jeg ikke lige.

Men jeg vil tro at problemet er det samme som det er i Padborg.

Her er der store problemer med at finde ud af at 'E45N' betyder nord på
og 'E45S' betyder syd på. Det bevirker at en hel del tyske turister
kommer for sent op til deres sommerhus fordi de regner med at de også
kan komme nord på ved den sydlige afkørsel. Det kan man ikke. Ligesom
man heller ikke kan komme syd på ved den nordlige afkørsel.

Men bare rolig, du er ikke den eneste der ikke kan finde rundt i
geografien.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-07-05 17:45

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev
> Ved nogle afkørsler står det et skilt med 'tank'. Men der kan man ikke
> forvente at tanken ligger i umiddelbar nærhed af afkørslen.

Nok der skoen trykkede, jeg ville ned og videre uden at fare vild, men det
lykkedes jo så senere.

> Når du så kommer om til 'Kolding Syd' er Esbjerg naturligvis ikke nævnt.
> Bortset fra hvis du kommer fra syd.

Det hjælper ikke ret meget at gå nærmere ind på hændelsen, for jeg ved ikke
rigtig hvordan og hvorfor. Har oplevet en lignende 'bynight'-oplevelse i
Odense, som det også tog nogen spildkilometer at komme ud af.

> Men bare rolig, du er ikke den eneste der ikke kan finde rundt i
> geografien.

Godt at man ved hvor Solen er at træffe på forskellige tidspunkter, men den
holder jo ikke ved overskyet og tåge.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen