Mercedes eller hvad?
Fra : Martin Sorensen

Dato : 11-07-05 21:50

Hej ng;

Min kone er i Schweiz og vi overvejer at købe en brugt bil til brug
dernede og bagefter.

Kriterier er god plads (for og bag, jeg er 190og min kone 180), komfort,
overkommelige omkostninger og en bil der kan klare en pæn portion km/år
endnu. Og med aircon, og rimeligt sikker.

Jeg er ret kold overfor hvad andre mener mit valg af bilmærke signalerer,
regn det udenfor.

Budgettet er ca 6000 CHF (DKK30000,-)

1) MB type W124, sikkert en 230 eller 220. Om det skal være St.car eller
4-dørs må vi se på bagagerummet. Det vil nok sige en fra først i
halvfemserne og med omkring 200000km på tælleren. Problemet i Schweiz er
at 300E vist er den mest solgte model, og den kan nok gå hen at blive lidt
dyrere i drift (benzin + forsikring + service) end vi har lyst til.

2) Honda Accord 2.0i Aerodeck, så taler vi midt-90er og lidt færre km. Har
en tilsvarende sedan, med mindre motor (den ældre 2.0) og 308000km, den er
vi godt tilfreds med, men bagsædepladsen er ikke så voldsom og
bagagerummet for lille og bøvlet. En rigtig god bil på mange måder.

3) Ford Scorpio. omkring årgang 95. Den nyere skulle køre ok og være
billig at holde, men hvor er den grim.

3) Audi 100 Avant 2.6. Måske lidt tørstig, kedelig kabine.

4) Opel Omega. Pålidelig? Eller 95-96, 150-200000km

5) Toyota Camry. Næsten umulig at finde som st.car.

6) Subaru Legacy 2.2 AWD. Nogen der har prøvet den?

Andre bud?

/Martin

Fra : Mogens

Dato : 11-07-05 22:04

On Mon, 11 Jul 2005 22:49:48 +0200, santana.sorensen@get2net.dk
(Martin Sorensen) wrote:

>Hej ng;

Hej

>Min kone er i Schweiz og vi overvejer at købe en brugt bil til brug
>dernede og bagefter.

Lækkert

>1) MB type W124, sikkert en 230 eller 220. Om det skal være St.car eller
>4-dørs må vi se på bagagerummet. Det vil nok sige en fra først i
>halvfemserne og med omkring 200000km på tælleren.

Jep - vælg st. car udgaven. Dén vil holde prisen bedre....

> [...]
>vi godt tilfreds med, men bagsædepladsen er ikke så voldsom og
>bagagerummet for lille og bøvlet. En rigtig god bil på mange måder.

Jep - min kammy har en Accord. Den holder utrolig godt trods mange
hurtigere ture gennem Tyskalnd (hjemme hver 2./3. week-end).

>3) Ford Scorpio. omkring årgang 95. Den nyere skulle køre ok og være
>billig at holde, men hvor er den grim.

Find en anden...

>3) Audi 100 Avant 2.6. Måske lidt tørstig, kedelig kabine.

Dejlig vogn - kører brand godt.

>4) Opel Omega. PÃ¥lidelig? Eller 95-96, 150-200000km

Man skal nok værer Opel-mand for at vælge dén vogn.

>5) Toyota Camry. Næsten umulig at finde som st.car.

Masser til salg på mobile.de

>6) Subaru Legacy 2.2 AWD. Nogen der har prøvet den?

Overset vogn der kører ganske godt. Er tilmed holdbar!

>Andre bud?

Volvo 850 GLT/2.5 T

Mvh Mogens
'97 Camaro Z28...

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 11-07-05 22:29

>3) Ford Scorpio. omkring årgang 95. Den nyere skulle køre ok og være

Uha...det er da vist en smagssag af rang! Jeg synes at fronten på den "nye"
scorpio er noget af det flotteste man kan tænke sig. Bagende er godt nok
lidt for amerikansk for min smag

Go´ jagt

/Jasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-05 05:25

Jasper Ahrensbach skriver:

> Uha...det er da vist en smagssag af rang!

Også i den grad

> Jeg synes at fronten på den "nye"
> scorpio er noget af det flotteste man kan tænke sig.

Jeg har det lige omvendt, "fordfiskemund" kom den til at hedde her.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Sorensen

Dato : 12-07-05 22:27

In article <42d2e4ad$0$3123$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Jasper
Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

> [...]
> scorpio er noget af det flotteste man kan tænke sig. Bagende er godt nok

Så lad os kalde den - markant? I den anden ende af skalaen, jeg havde
engang en Pug 309. _Den_ var grim, men den var rummelig, pålidelig, billig
i drift og kørte ovenikøbet godt. Alt i alt ok

/Martin

Fra : Frederik C

Dato : 11-07-05 22:31

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Man skal nok værer Opel-mand for at vælge dén vogn.

> Masser til salg på mobile.de

> Overset vogn der kører ganske godt. Er tilmed holdbar!

Hvis du skal bo et sted i Schweiz, med mange bakker/bjerge ville jeg
ubetinget vælge subaruen.

Den schweiziske del af familien sværger til 4wd. Efter at have set en Legacy
84 trække en S55 AMG ind i en indkørsel, forstår jeg dem godt...

Mvh.

Frederik

Fra : Martin Sorensen

Dato : 12-07-05 22:33

In article <1cn5d1tk95mrs2gi3g9j3g8q3kdljs3crc@4ax.com>, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

> Hej

> Lækkert

> Jep - vælg st. car udgaven. Dén vil holde prisen bedre....

Så en 1986 250TD med 160000 til CHF 3000 annonceret. Gud ved hvordan den ser ud?

> Overset vogn der kører ganske godt. Er tilmed holdbar!

> Volvo 850 GLT/2.5 T

Fruen kan ikke lide Volvos stil.

Vi ser nærmere på MB og Subaru. Sjov liste, ikke?

/Martin