chiptunning Mondeo diesel ´99
Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 11-07-05 21:48

Hejsa

Er der nogen i gruppen der har erf. med chiptunning af dieselbiler

Jeg ville bare lige høre om min mondeo fra 1999 kan komme med på denne
galej.
Den trænger til at få sine små ford ponyer skiftet ud med nogle jyske
heste

Kan en motor holde til en mild tunning, og hvad med økonomien, går den
fløjten.

mange hilsner til denne dejlige gruppe..

Lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-07-05 22:12

Lars H. Jørgensen wrote:
> Er der nogen i gruppen der har erf. med chiptunning af dieselbiler
>
> Jeg ville bare lige høre om min mondeo fra 1999 kan komme med på denne
> galej.

Ja, det er intet problem...
Den får + ca 30 hk og 70 nm...
Pris 2.295 kr...

> Kan en motor holde til en mild tunning, og hvad med økonomien, går den
> fløjten.

Jeg kender ikke til nogen, hvor motoren er stået af pga. boks/chiptuning.
Andre?

Økonomien er normalt til den gode side - såfremt du ikke altid udnytter de
ekstra hk...

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 22:34

meddelelse news:42d2dfe2$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, det er intet problem...
> Den får + ca 30 hk og 70 nm...
> Pris 2.295 kr...

> Jeg kender ikke til nogen, hvor motoren er stået af pga. boks/chiptuning.
> Andre?

Ja Søren Wind's Pug 206 stod da af, men det var også voldtunet

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-07-05 16:39

Tom wrote:

> Ja Søren Wind's Pug 206 stod da af, men det var også voldtunet

Nu ved jeg ikke, hvad han havde gjort, men nok lidt mere end blot en
chip/bokstuning...

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 16:50

meddelelse news:42d3e351$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...

Ok...sidst jeg hørte den, lød den også som en kutter.
Hvad skete dêr ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 19:07

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:42d3e351$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...

> Ok...sidst jeg hørte den, lød den også som en kutter.
> Hvad skete dêr ?

Skriv til i satelit gruppen hvor det ikke er langt tid siden han har været.
Jeg kan ikke hvor galt det gik andet end at der vist skulle en anden motor
til

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-07-05 22:10

"Lars H. Jørgensen" skriver:

> Er der nogen i gruppen der har erf. med chiptunning af dieselbiler

Følger du lidt med i gruppen ?

> Jeg ville bare lige høre om min mondeo fra 1999 kan komme med på denne
> galej.

Hmmm, hvilken motor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-07-05 22:19

"Lars H. Jørgensen" <lhj26@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen i gruppen der har erf. med chiptunning af dieselbiler

Nej, hvor har du det fra?, iflg ind_til_flere findes det begreb slet ikke
;)). Hint; søg med google.groups.

Fra : ChipMIK

Dato : 12-07-05 18:19

Lars H. Jørgensen wrote:
> [...]
> fløjten.
>
> mange hilsner til denne dejlige gruppe..

De andre vrøvler desværre....

Din Mondeo (1.8) TD kan IKKE chiptunes...sorry

Den ECU der sidder i den er nærmest kun til at styre EGT-ventil med...

Men manuelt skruen på pumpe & lidt extra ladetryk, så skulle den være
god for 110-115 HK

ChipMIK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-07-05 19:01

ChipMIK wrote:
> Din Mondeo (1.8) TD kan IKKE chiptunes...sorry

Du har desværre ret...
Så ikke lige årgangen - selvom den var lige for næsen... :-|

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 12-07-05 21:03

Atter en gang tak til de personer i gruppen der ved noget om biler

Fra : ChipMIK

Dato : 13-07-05 11:00

> Atter en gang tak til de personer i gruppen der ved noget om biler

Det var så lidt :)

ChipMIK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-07-05 17:05

Lars H. Jørgensen wrote:
> Atter en gang tak til de personer i gruppen der ved noget om biler

Bare synd, at der er "nogen" der ikke kan læse...

Fra : Søren Wind

Dato : 14-07-05 17:33

Håber nu Tom læser mit svar, for jeg er lidt ked at det "rygte" som han
spredte der..
--
mvh.
Søren Wind - www.opz.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 18:45

"Søren Wind" <s.wind@opz.dk> skrev i en meddelelse
> Håber nu Tom læser mit svar, for jeg er lidt ked at det "rygte" som han
> spredte der..

jo det gør han
Så må jeg have læst fra en anden her at det gik gruelig galt, også derfor
jeg opfordrede til at spørge dig direkte

--
Tom

Fra : Søren Wind

Dato : 13-07-05 07:31

Ja, topstykket fløj af, men strækboltene ville ikke give slip, så
hele motorblokken fløj ud og ramte en flot pensionister der var på
tur ved Dybbøl mølle.. et sørgeligt syn med alt den diesel på
jorden...

Nej, vi snakker her om en fjer der blev til et fjerkræslagteri !

Bilen er solgt, og kører stadig i bedste velgående.
Defekter efter 3.5 år med op til 170 hk / 390 nm begrænser sig til en
utæt toppakning, samt tidligere en turbo der brændre sammen pga.
styreslangen til ladetrykket blev ødelagt = fuld ladetryk, samt en
aksel i gearkassen der knækkede = 5' gearet blev kværnet.

Fortsat god dag d' herrer - Søren Wind aka. Wind Diesel - www.opz.dk

Fra : ChipMIK

Dato : 13-07-05 10:58

HMMM var det ikke ABCON ??? +20 grader og 2 timer senere smeltet turbo ??
syns jeg husker det så´n fra "de gamle www.hi-speed.dk dage"

ChipMIK fnatd Slyng