/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Biligste bil at reparere på ??
Fra : Vogt, 5750 Ringe


Dato : 11-07-05 10:34

Jeg tænker tit på hvilke bilmærker der er billigst at holde
kørende/vedligeholde, såfremt man selv kan lave dem. Jeg kunne kigge priser
www.hoyerautodele.dk men det giver ikke mening.

Jeg ved at Opel Kadett og Vectra er nogenlunde "billige" at reparere på, og
har så hørt at Toyota er i den dyre ende. Nogle erfaringer og er der udsving
fra bilmærkernes modeller, eks. stor forskel på Vectra til Omega i
reparetion?

Bare en lille debat og lidt nysgerrighed fra min side...



 
 
Ukendt (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-07-05 10:36

> Jeg tænker tit på hvilke bilmærker der er billigst at holde
> kørende/vedligeholde, såfremt man selv kan lave dem. Jeg kunne kigge
priser
> på www.hoyerautodele.dk men det giver ikke mening.

Golf II

Mvh
Morten



Vogt, 5750 Ringe (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Vogt, 5750 Ringe


Dato : 11-07-05 11:29

skal ikke købe bil ... det var mere af ren interesse for biler


"Vogt, 5750 Ringe" <vogt@REMOVEmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
news:de0f6$42d23d22$3e3d863b$22692@news.arrownet.dk...
> Jeg tænker tit på hvilke bilmærker der er billigst at holde
> kørende/vedligeholde, såfremt man selv kan lave dem. Jeg kunne kigge
> priser på www.hoyerautodele.dk men det giver ikke mening.
>
> Jeg ved at Opel Kadett og Vectra er nogenlunde "billige" at reparere på,
> og har så hørt at Toyota er i den dyre ende. Nogle erfaringer og er der
> udsving fra bilmærkernes modeller, eks. stor forskel på Vectra til Omega i
> reparetion?
>
> Bare en lille debat og lidt nysgerrighed fra min side...
>



Klaus D. Mikkelsen (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-07-05 11:16

"Vogt, 5750 Ringe" skriver:
>
> Jeg ved at Opel Kadett og Vectra er nogenlunde "billige" at reparere på, og
> har så hørt at Toyota er i den dyre ende. Nogle erfaringer og er der udsving
> fra bilmærkernes modeller, eks. stor forskel på Vectra til Omega i
> reparetion?

Fiat er typisk i den lave ende af prisskalaen. Nup en punto af ældre
årgang.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian Fisker [8900] (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 11-07-05 19:02

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42D246CA.45DCF08F@du.kan.finde.den...
> Fiat er typisk i den lave ende af prisskalaen. Nup en punto af ældre
> årgang.

Det kan jeg kun nikke genkendende til! Kærsten har fået en Punto (så jeg kan
have Alfaen alene).

\Mandal



Kim Kristensen (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 11-07-05 12:52


"Vogt, 5750 Ringe" <vogt@REMOVEmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
news:de0f6$42d23d22$3e3d863b$22692@news.arrownet.dk...
> Jeg tænker tit på hvilke bilmærker der er billigst at holde
> kørende/vedligeholde, såfremt man selv kan lave dem. Jeg kunne kigge
priser
> på www.hoyerautodele.dk men det giver ikke mening.
>
> Jeg ved at Opel Kadett og Vectra er nogenlunde "billige" at reparere på,
og
> har så hørt at Toyota er i den dyre ende. Nogle erfaringer og er der
udsving
> fra bilmærkernes modeller, eks. stor forskel på Vectra til Omega i
> reparetion?
>
> Bare en lille debat og lidt nysgerrighed fra min side...
>
>
Det bliver formegentligt en debat uden facit, men derfor kan der jo godt
dukke en del gode betragtninger op.

Jeg her ikke rigtigt set at der er lavet noget over vedligeholdelse, der er
selvfølgelig de ting der ifølge serviceskemaet skal skiftes men det
fortæller ikke noget om bremser, udstødning osv.

Reparationer er der lavet noget over, eller i hvert fald mekaniske
reparationer af den dyre slags på biler i en begrænset periode. Et sted at
kigge kunne være http://www.reliabilityindex.co.uk/ et andet den svenske
maskinskaderapport (findes let med Google), du skal bare være opmærksom på
at du selv skal pille de data ud du skal bruge.

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-07-05 13:16


"Vogt, 5750 Ringe" <vogt@REMOVEmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

| Jeg tænker tit på hvilke bilmærker der er billigst at holde
| kørende/vedligeholde, såfremt man selv kan lave dem.

Hvis du roder selv, skal du kigge efter de biler der er mange af på gaden
nu. Om et par år er der god adgang til både brugte og uautoriserede
reservedele + mange med viden om subj. . Og det er næsten lige så vigtigt
;).



Henrik Nielsen (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 11-07-05 19:23

"billigst at holde kørende/vedligeholde"

Du kan ikke kun så på priser. Du skal også se på holdbarhed. Og så er det
faktisk helt uoverskueligt at finde ud af. Og hvor meget kan man lave selv??
Det nytter jo ikke noget at bilen ofte skal rep. selvom den er billig i
reservedele, hvis den skal på værksted hver gang, så løber der jo også timer
på...

For en del år siden læste jeg en artikel hvor man sammenlignede at købe en
ny Aston Martin, som man havde hele sit liv, i modsætning til at skifte ny
bil hvert 3. år. (omkring 200kkr klassen, så vidt jeg husker) og det var
faktisk billigere at købe en Aston Martin i mill. klassen, når man fyldte 18
år, og så sælgee den igen, når man var 67!!!!
Så er der lige det med forsikringen og hvor mange der har mulighed for at
skaffe den slags penge som 18 årig.
Aston Martin er den fabrik som har flest biler kørende af sin samlede
produktion, mener det var omkring 80%. Det er dog husket frit fra
hukommelsen.... Så hæng mig ikke op på det... Kender dog ikke grundlaget for
artiklen...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jørgen M. Rasmussen (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-07-05 20:10


"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

, så vidt jeg husker) og det var
> faktisk billigere at købe en Aston Martin i mill. klassen, når man fyldte
> 18 år, og så sælgee den igen, når man var 67!!!!

Hvad har det så kostet, både i tid og reservedele, at holde den kørende så
længe?. Undskyld, men jeg giver ikke meget for engelsk mekanik mht
kvalitet&driftsikkerhed, uanset mærke, jeg så fx. en udsendelse om nogen som
købte en brugt RR.- der var hele tiden noget som skulle "fixses", men det
taler man jo ikke om når man køre RR: ;). For ikke at tale om de mere
tilgængelige Rovers, rustbunker, som koster "kassen" i reservedele.



Mogens (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-07-05 20:27

On Mon, 11 Jul 2005 21:10:02 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>jeg så fx. en udsendelse om nogen som købte en brugt RR.- der var
>hele tiden noget som skulle "fixses", men det taler man jo ikke om
>når man køre RR

Et familiemedlem spiller lidt musik sammen med Thomas Eje, der har et
"par" biler heriblandt en Rolls Royce fra medio '80. Denne bil er ikke
udgiftstung for TE - tværtimod er det den billigste at holde kørende
jvf. hans eget udsagn.

Kigger vi på mere almindelige biler, må Carina 1,6/1,8 være modellen
at erhverve...

Mvh Mogens
'97 Camaro Z28...

Jørgen M. Rasmussen (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 12-07-05 00:40


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Kigger vi på mere almindelige biler, må Carina 1,6/1,8 være modellen
> at erhverve...
>
>Sjovt nok er Carina E(urop) fremstillet i UK., så det siger lidt om hvad
>grundkonstruktionen,processtyring + hvor mange fejl som tillades, betyder-
>rygter siger dog der er flere fejl end tilsv. fremstillet i Japan?.



Mogens (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 12-07-05 19:26

On Tue, 12 Jul 2005 01:40:18 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>>Sjovt nok er Carina E(urope) fremstillet i UK., så det siger lidt om hvad
>>grundkonstruktionen,processtyring + hvor mange fejl som tillades

Hvad er det, du prøver at udtrykke med ovenstående?

Mvh Mogens
'97 Camaro Z28...

Jørgen M. Rasmussen (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 12-07-05 22:24


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det, du prøver at udtrykke med ovenstående?
>
Jeg udtrykker min undren over at fx.Carina el. Primera har få probs, på
trods af de er fremstillet i England. Samtidig med at engelske mærker i
mange tilfælde er noget crap. Det kan kun skyldes de 3 faktorer jeg nævner.



Mogens (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 16-07-05 06:47

On Tue, 12 Jul 2005 23:23:42 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Jeg udtrykker min undren over at fx.Carina el. Primera har få probs, på
>trods af de er fremstillet i England. Samtidig med at engelske mærker i
>mange tilfælde er noget crap. Det kan kun skyldes de 3 faktorer jeg nævner.

OK.
Den store ændring skyldes, at japanerne efter etablering af fabrikken
udstyrede kvalitetssikringen med en række japanske medarbejdere.
MÃ¥let var at levere en fejlfri bil - ift. engelske biler normalt. Det
lykkedes...

Mvh Mogens
'97 Camaro Z28...

Henrik Nielsen (12-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 12-07-05 07:35

"Hvad har det så kostet, både i tid og reservedele"

Jeg husker ikke tallene. Men de samlede omkostninger (drift og afskrivning)
var lavere på Aston Martin.

Prøv lige at tænk på hvad det koster i afskrivning at skifte til ny bil
hvert 3. år. Det er dog en forudsætning at man kan betale bilerne kontant.
Ja, det er dyrt at være fattig

--
Mvh.
Henrik (som er fattig....)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste