"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:2el5d19eq56qab026i2h8moorg2cpfnpd2@4ax.com...
> On Sun, 10 Jul 2005 17:44:03 +0200, "Tom"
> <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
>>
>>"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>>news:42d13487$1$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Jan Pedersen skrev:
>>>
>>>> Din kammis Kadett er ikke den første der har foretaget denne manøvre,
>>>> og helt sikker heller ikke den sidste. Men jeg har aldrig hørt at det
>>>> kan ske på en Carina E.
>>>
>>> Var lige ude og tjekke Kadettens dæksel - og det er lidt sværere at
>>> gennemskue et evt. system dér - der er dog ingen vacum-lyd når jeg
>>> skruer
>>> det af - ved ikke om kammy'en oplevede dét - en ny tank måtte han dog ha
>>> på!
>>
>>Ja og hvis han ikke får skiftet tankdækslet ved samme lejlighed, så ryger
>>den nye tank også, når han kører 600 Km på motorvejen med 130 Km/t i et
>>stræk. (for så er der RIGTIG vacum i tanken)
>
> Hvorfor det da?
Hvis bilen kun bliver kørt på korte ture så vil et vacum i tanken med stor
sansynlighed have neutraliseret sig igen over natten, men hvis tanken bliver
tømt på meget kort tid og ventilen er stoppet, så bliver vacumet enorm.
En ret drilsk fejl.
--
Tom