Vandkanoner
Fra : Tøsen

Dato : 10-07-05 03:12

Ja bønderne bruger jo disse flittigt for tiden
Men er det lovligt at de sprøjter ud over en vej ?
For man får ski da egentlig noget af en chok når der kommer sådan en skylle

Tøsen

Fra : Spangkuk

Dato : 10-07-05 05:46

"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> skrev

> Ja bønderne bruger jo disse flittigt for tiden
> Men er det lovligt at de sprøjter ud over en vej ?
> For man får ski da egentlig noget af en chok når der kommer sådan en
> skylle

Så vent til gyllespredningstiden

Spang

Fra : Clarke

Dato : 10-07-05 06:15

Nej, de må ikke sprøjt over vejen. De kan skabe panik (undvigmanøvre).

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-07-05 11:39

"Clarke" <clarke_dk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, de må ikke sprøjt over vejen. De kan skabe panik (undvigmanøvre).

Kan du evt. henvise til noget lovtekst ?

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 10-07-05 14:40

> Nej, de må ikke sprøjt over vejen. De kan skabe panik (undvigmanøvre).

Ja det er mega farligt... lidt lige som hvis der pludselig begynder at regne
:))

men så aligevel.. jeg er da også et par gange blevet overrasket... men det
er nu mest på mc'en :)
men syntes ikke det er et problem.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-07-05 07:05

Spangkuk wrote:
> Så vent til gyllespredningstiden

Måske man så vil elske en vandkanon efterfølgende.
--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-07-05 07:10

Tøsen wrote:
> Ja bønderne bruger jo disse flittigt for tiden

Det er de nødt til hvis vi vil havde mad på bordet til efteråret.

> Men er det lovligt at de sprøjter ud over en vej ?

Nej, det er ikke lovligt. Og der falder også bøder. Allerfald hvis der
er nogen der klager over dem.

> For man får ski da egentlig noget af en chok når der kommer sådan en skylle

Hvor skulle det chok komme fra? Man er da opmærksom på sine omgivelser
når man kører. Også på evt. vandkanoner.

Og der findes da mange andre ting i trafikken der giver størrere chok.
Andre bilister f.eks..

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 09:52

> [...]
> nogen der klager over dem.

> Hvor skulle det chok komme fra? Man er da opmærksom på sine omgivelser når

Ikke hvis man kører et par meter bag en lastbil

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-07-05 12:02

Tom wrote:
> Ikke hvis man kører et par meter bag en lastbil

Hvem, bortset fra tåber, kører et par meter bag en lastbil?

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 12:17

> Hvem, bortset fra tåber, kører et par meter bag en lastbil?

Ingen

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-07-05 13:11

Tom wrote:
> Ingen

Jeg kan så konstatere at der findes en del tåber. (Dem der kører tæt på
mig bagfra)

Fra : Jan Vennike

Dato : 10-07-05 13:09

> [...]
> Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
> som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive

Andre lastbiler ???

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-07-05 15:35

Jan Vennike wrote:
> Andre lastbiler ???

Så får de nogle blink med alarmblinket. For dem vil jeg heller ikke have
liggende der.

De kan betale deres diesel selv.

Fra : Leonard

Dato : 10-07-05 15:59

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>De kan betale deres diesel selv.

Når 2 lastbiler ligger lige efter hinanden, så den ene ligger i
slipstrømmen, sparer den bagerste så ligeså meget eller mere brændstof
som den forreste bruger ekstra?

Hvis nu de kunne ligge lige så tæt som forvogn-hænger, så vil
forbruget på den forreste vel falde igen?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 15:46

Leonard wrote:
> [...]
> som den forreste bruger ekstra?
> Hvis nu de kunne ligge lige så tæt som forvogn-hænger, så vil
> forbruget på den forreste vel falde igen?

For at der bliver sparet noget skal de ligge virkelig tæt, under 2 meter
mellem.

Men en lastbil der har samme bredde/højde koster ikke så meget at have
liggende tæt bag ved end, f.eks., en kassevogn.

En Sprinter der kører tæt på _kan_ ikke spare så meget på sit forbrug
som der bruges ekstra i lastbilen, fordi den skulle helst slet ikke
bruge så meget diesel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-05 00:13

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev
> Hvor skulle det chok komme fra? Man er da opmærksom på sine omgivelser
> når man kører. Også på evt. vandkanoner.

Du har nok ikke kørt meget på motorcykel/knallert/cykel i mørke. Der bliver
man garanteret opmærksom, for sent....
Havde som cyklist overvejet at have en nedstrygerklinge med som
standardudstyr, men så fik jeg kabinecykel. Det har sikkert reddet et par
P.E.L. rør fra at blive delt op i flere stykker.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-07-05 09:34

Er du medlem ? www.hpv-klub.dk

--
vh
Torben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-05 23:58

> Er du medlem ? www.hpv-klub.dk

Har været i en del år.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 16:10

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Du har nok ikke kørt meget på motorcykel/knallert/cykel i mørke. Der bliver
> man garanteret opmærksom, for sent....

Jeg må indrømme at jeg kan altså ikke følge hvorfor man skulle blive så
forskrækket over det. Det er jo blot vand. Og der findes da mange andre
ting der ville være mere oplagt at blive forskrækket over.

> Havde som cyklist overvejet at have en nedstrygerklinge med som
> standardudstyr, men så fik jeg kabinecykel. Det har sikkert reddet et par
> P.E.L. rør fra at blive delt op i flere stykker.

De tanker kan jeg til gengæld følge. Havde det på samme måde med en H-D
der "boede" lige udenfor mit soveværelsesvindue, og som blev startet en
time efter at jeg var gået i seng efter en nattevagt i taxi.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-07-05 17:48

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev > >
> Jeg må indrømme at jeg kan altså ikke følge hvorfor man skulle blive så
> forskrækket over det. Det er jo blot vand.

Tjah, det er pissekoldt og det kommer i en mængde, der kan måle sig med
spande-overraskelses-angreb i vandkampe....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 21:32

Preben Riis Sørensen wrote:
> Tjah, det er pissekoldt og det kommer i en mængde, der kan måle sig med
> spande-overraskelses-angreb i vandkampe....

Selvfølgelig er det pissekold, det er jo kold vand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-05 07:14

"Tøsen" skriver:

> Ja bønderne bruger jo disse flittigt for tiden

Ja

> Men er det lovligt at de sprøjter ud over en vej ?

Nej

> For man får ski da egentlig noget af en chok når der kommer sådan en skylle

Avah ?

Man kan da se på vejen, når de rammer derud, så er vejen våd.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-07-05 08:52

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Tøsen" skriver:

> Avah ?
>
> Man kan da se på vejen, når de rammer derud, så er vejen våd.....

Hvis højresidevindue er åben og kanonen ligner skifter retning når man kører
forbi - så får man et chock :)

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 09:19

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse

| Hvis højresidevindue er åben og kanonen ligner skifter retning når man
kører
| forbi - så får man et chock :)

Eller soltaget, vandet kommer noget mere "massivt" end fra en byge + du ikke
er blevet advaret af sky-dækket. Det er yderst sjældent der kommer vand fra
en sky-fri himmel ;).

Fra : Jens B. R.

Dato : 15-07-05 10:55

> Avah ?
>
> Man kan da se på vejen, når de rammer derud, så er vejen våd.....
>

> Klaus

Nej det kunne jo være i et sving ?

Endelig vil jeg så sige som motorcyklist det er dødsygt at få vand på
visiret for de næste 2-3 sekunder kan man ikke se en hujende fis og er
nød til at slå visiret op for at kunne se igen i denne periode plejer
der så at komme to hvepse og en flue ind i hjelmen.

Jens B. Rasmussen
RF900 årgang 1994

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 08:54

"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> For man får ski da egentlig noget af en chok når der kommer sådan en
> skylle

Hvis du kikker på vejen, så ses det tydeligt den er våd...så
det burde egentlig ikke komme som et chock.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-07-05 08:23

"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> wrote in message
> Ja bønderne bruger jo disse flittigt for tiden
> Men er det lovligt at de sprøjter ud over en vej ?

Nej.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?X21D23C5B *

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-07-05 15:30

> Nej.

Kan du mon uddybe dette bastante nej, - evt. med lidt lovtekst!!

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 11:53

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Kan du mon uddybe dette bastante nej, - evt. med lidt lovtekst!!

Ikke med lovtekst, men kun med dette:

http://www.dr.dk/trafikradio/index.asp?function=vis&id=1450

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk