Egen-test: Helt ny Mondeo TDCi
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-07-05 22:32

Hej folkens

Er lige vendt hjem efter en tur i Schweiz, Italien, Frankrig og Spanien i
en helt ny Mondeo:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4674

De hurtige konklusioner efter smp 6.000 km.

- Formidabel undervogn. Utroligt at en bil på samme tid kan være så
komfortabel og så kompetent.
- Motor - dejligt træk - men mere tørstig end Passat TDi 130, som vi også
har været i Spanien med.
- Forbrug: Ikke imponerende - 11 km/ltr ved konstant 180 km/t - her kører
Passaten mindst 12 km/ltr.
- Den bedste rejsevogn, som jeg endnu har kørt så langt i - bedre end
Passaten på grund af bedre undervogn - måske også mindre støj - og bedre end
Laguna DCI, som ellrs også er en meget fin vogn.

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-07-05 22:47

Også skrev Vollert
> [...]
> Spanien i en helt ny Mondeo:
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4674
>
> De hurtige konklusioner efter smp 6.000 km.

Det skulle da ha været den her
http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5592

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-07-05 09:34

> Det skulle da ha været den her
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5592

Enig - det havde været helt vildt.

Så kunne det også være, at en alm. Mercedes ML 320 CDi ikke med stor lethed
kørte forbi, da jeg kørte med klampen i bund og med speedometernålen på 212
km/t...

(Men 2,0-motoren har nu også nétop det overskud, der skal til, for man man
kommer kvikt op i fart igen, når anden eller tredje vognbane har været
blokeret af en langsomt kørende bil. Med fire mand og bagage bliver en alm
2.0 "tung".)

/Jan W Nielsen