Peugeot 106 GTI - Tågeforlyger
Fra : Jesper Cederberg

Dato : 06-07-05 22:31

Hej

Jeg har rodet lidt med en Peugeot 106 GTI idag og undrer mig over at der er
monteret tågeforlyget, men der er tilsyneladende ingen mulighed for at
tænde dem. Normalt på Peugeot er der vist tre indstillinger på nr. 2
drejedims på venstre stilk, nemlig Slukket, Fortågelyger og både
Fortågelyger/Bagtågelygter. På denne 106 er der kun to, nemlig Slukket og
Bagtågelygter. Fortågelygtepærene ser helt nye ud som om de aldrig har
været brugt, men det er jo logisk nok når man ikke kan tænde dem

Hvad er normalen på en 106 GTI fra '99?

mvh
Jesper

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-07-05 07:05

"Jesper Cederberg" <jceder@xyz.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bagtågelygter. Fortågelygtepærene ser helt nye ud som om de aldrig har
> været brugt, men det er jo logisk nok når man ikke kan tænde dem

En kammi har haft sådan et automobil - jeg er 99% sikker på der er tale om
*fjernlygter* og ikke tågelygter.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - med tåge- og fjern-lygter

Fra : Jesper Cederberg

Dato : 07-07-05 09:21

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in

> En kammi har haft sådan et automobil - jeg er 99% sikker på der er
> tale om *fjernlygter* og ikke tågelygter.
Så skulle det være ekstra fjernlygter, da der er alm. H4 pærer med både
alm. og fjernlys i de alm. lygter. Det ligner H1 pærer der er monteret i
dem. Forøvrigt sidder de helt nede i bunden af kofangeren, altså der hvor
tågelyger normalt sidder. Jeg undersøger nærmere næste gang jeg ser bilen.

mvh
Jesper

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-07-05 15:58

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message

> "Jesper Cederberg" <jceder@xyz.danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> er
> >
> En kammi har haft sådan et automobil - jeg er 99% sikker på der er tale om
> *fjernlygter* og ikke tågelygter.

Det er det.
Der er ingen tågeforlygter i sådan en 106 GTI

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr