Regler for at eje mere end 1 bil??
Fra : JBB

Dato : 06-07-05 16:57

Hej NG

Spørger lige her først, så kan jura gruppen evt. få lov senere..

Er det muligt for en person, at være ejer OG bruger af mere end en bil??
Evt. link til lovtext eller lignende vil være dejligt.

MVH

Jesper B

Fra : Jørgen L.

Dato : 06-07-05 17:10

> Spørger lige her først, så kan jura gruppen evt. få lov senere..
>
> Er det muligt for en person, at være ejer OG bruger af mere end en bil??
> Evt. link til lovtext eller lignende vil være dejligt.

Hej Jesper.

Jeg er ejer af 2 biler uden nogen problemer.

Hilsen Jørgen

Fra : JBB

Dato : 06-07-05 17:14

> Hej Jesper.
>
> Jeg er ejer af 2 biler uden nogen problemer.
>
> Hilsen Jørgen

Hej Jørgen, står du både som ejer OG bruger af begge køretøjer??

MVH

Jesper B

Fra : BJ

Dato : 06-07-05 17:17

"JBB" <oraklet@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hej Jørgen, står du både som ejer OG bruger af begge køretøjer??

Man kunne forestille sig en situation, hvor han var en 30-årig ungkarl og
havde 4 indregistrerede biler (som hobby).

Hver skulle så stå som bruger af de 3 "for meget"..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian

Dato : 06-07-05 17:41

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> [...]
> havde 4 indregistrerede biler (som hobby).
>
> Hver skulle så stå som bruger af de 3 "for meget"..?

en af mine kollegaer har tre biler...det er intet problem alle i hans navn!.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 06-07-05 19:01

| Hver skulle så stå som bruger af de 3 "for meget"..?

Naturligvis kan man eje mange biler. At v¿re bruger betyder jo ikke at
man skal bruge hvert k¸ret¸j 100% af tiden - kun at man er (prim¿r)
bruger af påg¿ldende k¸ret¸j.

Knud

Fra : Jørgen L.

Dato : 06-07-05 17:48

> Hej Jørgen, står du både som ejer OG bruger af begge køretøjer??

Ja, det gør jeg.

Konen låner så sin bil ind i mellem

Hilsen Jørgen

Fra : Basil

Dato : 06-07-05 18:17

Jørgen L. wrote:

> Ja, det gør jeg.
>
> Konen låner så sin bil ind i mellem
>
> Hilsen Jørgen

Jeg har nøjagtig samme situation her
Kai

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-07-05 20:31

JBB wrote:

> Hej Jørgen, står du både som ejer OG bruger af begge køretøjer??

Det gør man automatisk, da feltet hedder "Ejers (brugers) navn og
adresse".

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan

Dato : 06-07-05 17:11

Det har du da ikke nød at spørge om, du må eje alle dem du vil, men
forsikrings mæssigt kan det være at din forsikring f.eks. kun vil tillade
max. 2 biler til en billig præmie da de sikkert ikke mener at du selv er
bruger af dem alle sammen.
Jeg har haft 2 biler samt en Mc indregistreret i eget navn det sagde de dog
ikke noget til, måske fordi den ene bil var en Liebhaver bil.

jd

Fra : Peter Juul

Dato : 06-07-05 17:54

"JBB" < skrev

> Spørger lige her først, så kan jura gruppen evt. få lov senere..
>
> Er det muligt for en person, at være ejer OG bruger af mere end en bil??
> Evt. link til lovtext eller lignende vil være dejligt.

I følge mit forsikringsselskab (Tryg) kan jeg eje op til 3 biler uden at de
stiller spørgsmål ved noget

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 18:18

> Spørger lige her først, så kan jura gruppen evt. få lov senere..
>
> Er det muligt for en person, at være ejer OG bruger af mere end en bil??
> Evt. link til lovtext eller lignende vil være dejligt.

Jeg har periodisk været ejer af tre biler samtidigt det er der ikke noget
som helt lovmæssigt forkert i.
Der er bare mange forsikringsselskaber der ikke vil lade dig have "elite"
ancinnitet på mere en to biler samtidigt.
Således fik jeg på et tidspunkt en bon på 13.000 kr. på kasko på en Polo mod
forventet 3.800,-

Så skynder man sig at få afmeldt en bil :)

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Tøsen

Dato : 06-07-05 19:25

> [...]
>
> Er det muligt for en person, at være ejer OG bruger af mere end en bil??
> Evt. link til lovtext eller lignende vil være dejligt.

Skulle ikke være noget problem .. Min fatter har 3 styk i hans navn

OZ3BTO

Fra : Clarke

Dato : 07-07-05 06:45

3 biler og 1 motorcykel, uden problemer :)