Hjælp til vurdering af afgift
Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-07-05 21:46

Jeg er lidt i tvivl om udregning af afgift på lidt mere specielle biler.

Eks. finder jeg en Volvo 760 fra 1983 i Sverige, der er moderniseret lidt
med front og interiør fra en 1997 Volvo 940.
Motoren er skiftet med en fra Volvo 850 turbo.
Bilen koster måske 50-60000 danske kroner uden afgift.

Har i et bud på hvad den vil havne på, eller skal man indsende papir for at
få en ide om det, og hvor bindende er det svar man får så?

Niels

Fra : anders majland

Dato : 05-07-05 22:05

> [...]
>
> Har i et bud på hvad den vil havne på, eller skal man indsende papir for
> at få en ide om det, og hvor bindende er det svar man får så?

Told&Skat taler om identitet på bilen - så hvis den for ikke alt for kyndig
mest ligner en 1997 volvo 940 risikerer du meget nemt at betlale afgiften
efter det (~60% af hvad en tilsvarende handles for herhjemme). Hvis man vil
"sådan noget" er det meget bedre at importere og betale afgift af en 83'er
og så lige så stille bygge dem om - men man risikerer stadig at blive "slået
hjem" hvis de til et periodisk syn mener at den har skiftet identitet og der
dermed bør falde en ny afgift ...